Toon posts:

[router] NVMbox netwerk icm router (tomson 510i)

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eyah,

ik heb een vraagje...ik ben systeem beheerder op het kantoor van mijn vader,
nou is dat een klein kantoor en ik heb genoeg capaciteiten om het netwerk daar goed draaiende te houden.

Maar nou zit ik toch op een punt vast!

ik heb bij euronet/internet een adsl 768/128 pakket aangevraagt icm een tomson 510i multiuser modem

Als alles op automatisch staat ingestelt (ips, dns, gateway, etc) dan pakt hij het internet wel, zodra ik alle instellingen goed zet (ip op 10.56.3.7) dan pakt hij prompt geen internet meer en ook het pingen naar de router werkt niet!

Er is een centrale server (de NVM box) die niet werkt als je de IP's enzo op automatisch zet waar alle programmatuur op draaid, daar kan ik niets aan veranderen dus ook ip adresje vananderen is niet mogelijk.

Het instellen van een dhcp server werkt ook niet, IP veranderen (van 10.0.0.138 naar > 10.56.3.100) lukt ook niet gateways instellen etc het werkt allemaal niet

Kortom kan iemand mij helpen ik zit vrijwel vast...of ik moet de klere zooi omruilen voor een singel usermodem en een los routertje

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Je moet met de clients in dezelfde IP range zitten als je router zit. Dus 10.0.0.X
Wil je 2 verschillende IP ranges gebruiken, dan zul je er een router tussen moeten zetten...

Maar mischien is het mogelijk het IP van je ST 510 zelf ook aan te passen?

==> NT :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 30-09-2003 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat probeer ik te vertellen dat ik dat niet voorelkaar krijg in die handleiding staat ook niets erover en:
Er is een centrale server (de NVM box) die niet werkt als je de IP's enzo op automatisch zet waar alle programmatuur op draaid, daar kan ik niets aan veranderen dus ook ip adresje vananderen is niet mogelijk.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
weet je, dat ding heeft een config backup tooltje op de web interface, wat ik dan meestal doe is de backup naar hdd schrijven, met de hand alle ip's aanpassen en ip/ranges/netwerk masks

uploaden naar het kreng, ff aanmelden op de site, "save all"doen en als het goed is werkt het dan, heb dit al ruim 10x gedaan en tot nu toe werken deze situaties nog :)

Verwijderd

Topicstarter
yeh....ik heb geprobeerd dat ding aan te passen....maar dan werkt fe web interface niet tot amper

mayb doek ut verkeerd magk je maybe ff contacten erover via icq of msn ofzo?

of zit je op (m)IRC/quakenet?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 08:31 . Reden: editjuh ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog input?
Pagina: 1