Toon posts:

Geheugen bijna evenveel als CPU/Ghz?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nieuwe PC kopen dit weekend...

En ik ga als smaak uit naar P4 1,7Ghz (omdat ik niet meer nodig heb) met 1536 MB DDR (3x 512MB)

Nu kreeg ik te horen, dat het niet goed is voor de processor om er bijna even veel MB aan geheugen in te gooien als Ghz v/d CPU...

Mijn vraag is dus... is het bull-shit, of kan het geen kwaad?

Ik ben van plan om dit MainBoard te kopen:
ASUS P4P8X FSB- 533MHz, DDR(333/266), AGP8x, 5xPCI, 1xWIFI, Audio(OnBoard), USB2.0, GLAN(OnBoard)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Uhmmm...die redenering lijkt me vrij raar...
Die verhouding maakt geen drol uit. :)

Verwijderd

Is redelijk nonsense.. er is geen verband tussen Mhz en Mb'tjes.

Waarom 1.5Gb trouwens? Waarvoor wil je die machine gebruiken?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat is de grootste bull-shit die ik ooit heb gehoord. Het zou mij niets verbazen als je het van een persoon hebt gehoord die even dik wilde doen.

Laat je niet belemmeren, een pc zal altijd doen wat je wilt, grootte en snelheid is dus geen probleem. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Bullshit, het kan geen kwaad, maar waarom zou je?? 2x 512 is echt meer dan genoeg hoor.

Tenzij je natuurlijk je rammetjes nu al een goeie ouwe dag wil bezorgen (ze hoeven namelijk niet echt veel werk te verzetten dan...)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

die heb ik nog nooit gehoord :s
wat een gelul.je moet erin gooien naar gelang wat je denkt nodig te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bezig gaan met video/foto-bewerking, en omdat ik geen trek heb om m'n CPU te zwaar te belasten, alle benodigde programma's (Adobe Premium 7, Photoshop, Illustrator) open te hebben, zonder enige problemen...

Naast dat, ben ik best druk bezig met webdesign, dus gebruik ik redelijk vaak Cinema 4D (voor 3d shit) en Flash/Dreamweaver/FireWorks

Allemaal programma's die best veel RAMgeheugen vreten, en mijn CPU zo min mogelijk wil belasten...

En natuurlijk, wel 24/7 mijn MP3 lijst kunnen afspelen, zonder dat ik hem hoef af te sluiten, omdat ik ff snel Photoshop nodig heb (MP3 lijst bevat 200 albums, en 1000 losse MP3's)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

willem-alex schreef op 30 september 2003 @ 20:18:

2x 512 is echt meer dan genoeg hoor.

Tenzij je natuurlijk je rammetjes nu al een goeie ouwe dag wil bezorgen (ze hoeven namelijk niet echt veel werk te verzetten dan...)
waar haal jij dede wijsheid vandaan? Ik zit hier zelf achter een AMD 2400+ met 2x 512MB DDR400 :9 en het is voor mij helaas niet genoeg. :O Ik werk vaak met foto bestanden op A0 en A1 formaat en dan is 1GB echt aan de krappe kant.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het gewoon heel erg afhangkelijk is van wat je er mee wil gaan doen of het genoeg is. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat 1GB al meer dan genoeg is. B)

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Tweak-Freak schreef op 30 September 2003 @ 20:23:
[...]

waar haal jij dede wijshijd vandaan? Ik zit hier zelf achter een AMD 2400+ met 2x 512MB DDR400 :9 en het is voor mij helaas niet genoeg. :O Ik werk vaak met foto bestanden op A0 en A1 formaat en dan is 1GB echt aan de krappe kant.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het gewoon heel erg afhangkelijk is van wat je er mee wil gaan doen of het genoeg is. Je kunt dus niet zomaar zeggen dat 1GB al meer dan genoeg is. B)
Je hebt helemaal gelijk. Ik ging even uit van 'normaal' gebruik, maar het is inderdaad wel afhankelijk van wat je wil doen met je pc.

Verwijderd

Als je nu een bankje inleverd en voor dat geld een zwaarde CPU neemt. Lijkt mij de boel wat meer in balans als je bv dingen moet renderen dan is CPU ook wel belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
:D Man naar me hart, dat ben je...

Ik heb af en toe een opdracht voor een cafe waarvoor ik flyers moet maken, dit doe ik op A4, maar ze willen ze bij de drukker op A3 geleverd hebben, op een P3 600Mhz (256MB), lukt dat wel... laden duurt een uurtje, als het niet meer is...

Ik zit er dus echt over te denken om meer als een GB aan geheugen te nemen, met een processor van 1,7Ghz, om die zo min mogelijk te belasten, als het nodig is, laat ik die CPU wel overclocken

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 20:22:
Ik wil bezig gaan met video/foto-bewerking, en omdat ik geen trek heb om m'n CPU te zwaar te belasten, alle benodigde programma's (Adobe Premium 7, Photoshop, Illustrator) open te hebben, zonder enige problemen...

Naast dat, ben ik best druk bezig met webdesign, dus gebruik ik redelijk vaak Cinema 4D (voor 3d shit) en Flash/Dreamweaver/FireWorks

Allemaal programma's die best veel RAMgeheugen vreten, en mijn CPU zo min mogelijk wil belasten...

En natuurlijk, wel 24/7 mijn MP3 lijst kunnen afspelen, zonder dat ik hem hoef af te sluiten, omdat ik ff snel Photoshop nodig heb (MP3 lijst bevat 200 albums, en 1000 losse MP3's)
Hierbij zou juist een snellere CPU van toepassing moeten zijn, en geloof mij 1 GB aan geheugen is meer dan zat ;) je zou aan een P4 2.8 Ghz moeten gaan denken (misschien zelfs dual Xeons) en de wijze van opslag (SCSI vs IDE) er spelen meer factoren dan alleen geheugen ;)

Verwijderd

je gaat foto/video-bewerking doen. Al gooi je er twintig GB geheugen in, het blijven beiden CPU-intensive tasks, en als je dat met zo'n trage CPU wilt gaan doen kan ik maar 1 ding zeggen: Zonde van je geld om al dat geheugen te kopen!! Hou het een beetje in verhouding, als je er serieus foto/video-bewerking wilt gaan doen!!

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Dit klinkt als iemand die heeeeeeeeeele mooie banden onder zijn auto wil zodat hij geen duur motorblok hoeft te kopen.

Verwijderd

waarom LATEN overclocken dat is zo simpel te doen in de BIOS.
Maar bedenk wel dat ie juist bij zware belasting warmer wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb niet het geld op mijn rug grooien, en krijg PCtje van me ouders...

Ik vind P4 2,0Ghz the max, niet meer nodig... en 2,8Ghz, vind ik echt te veel, weet niet wat ik er mee moet... zit nu nog steeds op P3 600Mhz, en werkt ook nog steeds perfect, of niet het nieuwste v/h nieuwste...

Adobe Premium loopt als een trein op een 1,4Ghz PC met 512MB geheugen, naja dat zegt Adobe zelf... dus moet wel werken op een 1,7Ghz met 1536MB....

Renderen, dat maakt niet uit of het nu 3 of 5 seconden duurt, een seconde op een werktijd van een uur vind ik niets...

Als opslag? Nou, 40GB 7200rpm IDE van Samsung, is goed, niet brak, nog lang niet aan het sterven...

En al het andere, grafische kaart etc... heb er een Nvida Sprakle 128MB dingetje inhangen, is goed genoeg, en kan alles aan... ben geen pro-gamer, en een 128Mb videokaartje is goed volgens de eisen van de software pakketen die ik wil gaan draaien

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
1,5 Gb geheugen op een moederbord met de 845-PE chipset zal waarschijnlijk niet werken omdat hij maar 4 geheugen banken aan kan sturen.

Je kan op dit moment imho beter kiezen voor een moederbord met dual channel ddr 400 en een 800 mhz fsb, of een barton 2500+ met 3 x 512 Mb ddr 333.

• willem-alex

willem-alex

you don't wanna know ...

Wat dacht je van een AMD Barton. Is meteen ook een stukje goedkoper.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me duidelijk dat deze thread onzin is :+

Vision, je kunt gewoon in de FAQ van dit subforum terugvinden hoeveel geheugen je nodig hebt en hoeveel/welk geheugen je maximaal op je mobo kunt plaatsen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.