Toon posts:

Routeren multiple IP adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende implementatie probleem.
De harde feiten:
We hebben een 2mbit huurlijn liggen waaraan een 1600 cisco router hangt.
Tevens hebben we een routed subnet dus nog verschillende ip adressen zijn vrij. We willen deze gaan gebruiken voor een webserver alsook een VPN gateway.
De VPN gateway wordt een FreeBSD machine op welke racoon (IPSEC) draait. Op dit moment is de router alleen geconfigureerd middels portmapping betreffende de benodigde IPSEC porten en protocols (UDP 500 port en protocol 50) tevens ook SSH.
Echter dit werkt niet daar racoon een interface behoeft met een uniek ip adres om de tunnel op de bouwen. Nu heeft deze machine een ip vanuit het 192.168.4.0/24 subnet.
Mijn vraag; is het mogelijk dat middels tussenkomst van een swich waarop de webserver en de VPN gateway zijn aangesoten, de unieke ip adressen direct (zonder NAT) doorgerouteerd worden naar de desbtreffende machine (door de cisco router). Dit zodat de VPN gateway 2 nics kan hebben voor intern en extern. Ik hoor graag jullie op- en of aanmerkingen

Verwijderd

Waarom moet die switch achter je Cisco-router? Het lijkt me dat dat helemaal niet nodig is. Gewoon parallel schakelen middels een switch :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:30 ]