nieuw moederbord in huisige kast

Pagina: 1
Acties:

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb momenteel een midi kast met deze afmetingen 40x 18x 44 (dx bx h)
Dit is momenteel de buizing voor een PII en een voeding van 200Watt.
3x5,25" 2x3,5" en 2x3,5"HD

Ik ben deze nu een beetje aan het modden en ik zou eerst en vooral een nieuw moederbord willen plaatsen voor een AMD XP processor. Gaat dit moederbord hier ook inpassen? Want als ik naar andere midi kasten kijk lijken deze veel meer plaats te hebben dan de mijn.

Natuurlijk komt er een neiuwe voeding in want 200Watt is natuurlijk wat weinig.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:46
als het een at kast is wel, atx word dal lastiger, maar ik denk dat het wel lukt.

idd, sry staat er verkeerd om.

zo dus:

als het een atx kast is wel, at word al lastiger, maar ik denk dat het wel lukt.

[ Voor 47% gewijzigd door Kevinp op 30-09-2003 22:16 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gizmoke schreef op 30 September 2003 @ 20:13:
Ik heb momenteel een midi kast met deze afmetingen 40x 18x 44 (dx bx h)
Dit is momenteel de buizing voor een PII en een voeding van 200Watt.
3x5,25" 2x3,5" en 2x3,5"HD

Ik ben deze nu een beetje aan het modden en ik zou eerst en vooral een nieuw moederbord willen plaatsen voor een AMD XP processor. Gaat dit moederbord hier ook inpassen? Want als ik naar andere midi kasten kijk lijken deze veel meer plaats te hebben dan de mijn.

Natuurlijk komt er een neiuwe voeding in want 200Watt is natuurlijk wat weinig.
Zolang het een ATX kast is kun je elk modern moederbord erin bouwen, mits de voeding idd sterk genoeg is. Het zou kunnen dat jouw kast micro-atx is, maar daarvoor zijn ook AMD bordjes te krijgen :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 10:21

Opa

Nu Multifocaal!

AT is juist oud!

ATX is de nieuwe standaard. De P2 kwam meestal in een ATX kast dus dat zou moeten werken. Hoogstwaarschijnlijk kan je er alleen een micro-ATX bord in schroeven, tenzij je aan de achterkant wèl 7 sleuven (slots) voor insteekkaarten hebt, dan gaat gewoon ATX ook werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Opa op 30-09-2003 20:18 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik zou zeggen kijk is op de moederbordfabrikanten-sites(3x woord waarde) en vergelijk de afmetingen van de AMD moederborden daar met je eigen. Verder waar eerder het probleem zou kunnen zijn, is waar de voeding is geplaatst. Als die namelijk als het ware over het moederbord "heenhangt", zou er als een AMD/P4 in komt, niet genoeg ruimte kunnen zijn voor de cooler.
Heb je misschien ook nog het boekje van je moederbord? Daar in zou de formfactor moeten staan, en misschien nog andere info...

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
kevinp schreef op 30 September 2003 @ 20:15:
als het een at kast is wel, atx wor dal lastiger, maar ik denk dat het wel lukt.
Een pentium 2 is meestal ATX ondersteunend.

Dus als het een atx kast is dan pas het zo en zo.

Hoe is een atx kast te herkennen ?

De powerknop moet een drukkertje zijn (Soort van de reset knop)
is de powerknop een schakelaar dan is het een AT kast

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 08:30
Ik denk dat het wel past, maar of er veel ruimte is vraag ik me af.

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Heb dus eens deze dingen gecontroleerd

Het is dus een drukknop om aan en uit te schakelen
De voeding is 200Watt en deze ga ik vervangen door 1 van 300Watt
Mijn huidige mobo bevat
1x AGP
5x PCI
2x ISA dus denk niet dat het een micro mobo is

Nog een 2 andere (beetje domme) vraag, heb daarjuist effe een extra fan gestoken. Moet deze nu in de kast warme lucht naar buiten blazen of koele lucht naar binnen?

Mijn huidige voeding heeft 1 aansluiting voor het moederbord en 5 aansluitingen voor (2x HD, 2X CD/DVD en floppy) ik heb er dus 1 te weinig voor mijn voeding voor mijn leds, zitten er bij de nieuwere voedingen meer aansluitingen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gizmoke schreef op 30 September 2003 @ 21:31:
Heb dus eens deze dingen gecontroleerd

Het is dus een drukknop om aan en uit te schakelen
De voeding is 200Watt en deze ga ik vervangen door 1 van 300Watt
Mijn huidige mobo bevat
1x AGP
5x PCI
2x ISA dus denk niet dat het een micro mobo is
Klinkt als full ATX idd. Let trouwens op bij die voeding- het wattagegetal zegt niet zoveel- liever een goed merk 300W dan een wokkietokkie (tm) 450W. Bezuinig hier niet op, maar goed, hier is meer dan genoeg met de search over te vinden, dus lees daar verder als je meer info wil.
Nog een 2 andere (beetje domme) vraag, heb daarjuist effe een extra fan gestoken. Moet deze nu in de kast warme lucht naar buiten blazen of koele lucht naar binnen?
Bij ATX moeten fans aan de achterkant warme lucht uit de kast blazen en fans aan de voorkant koude lucht naar binnen blazen. Ook wil je liever een onderdruk in de kast, dus liever twee aan de achterkant dan een voor en een achter (maar twee achter en een voor is - mits het lawaai tolerabel blijft - natuurlijk nog beter.)
Mijn huidige voeding heeft 1 aansluiting voor het moederbord en 5 aansluitingen voor (2x HD, 2X CD/DVD en floppy) ik heb er dus 1 te weinig voor mijn voeding voor mijn leds, zitten er bij de nieuwere voedingen meer aansluitingen?
Vaak wel. Een fatsoenlijke voeding heeft tegenwoordig meestal 5 a 6 Molex (HDD/CDROM) aansluitingen en 2 Mini-Molex (Floppy) gevallen, en een of twee 'P4' 12V connectoren voor bijzonder dorstige mobo's.

Oslik blyat! Oslik!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 19:44
Meet effe de ruimte die je over hebt tussen mobo en cd-rom e.d.!

Heb nu al 2x meegemaakt dat een "oude" ATX kast dus NIET past met een nieuw mobo.

DE nieuwere kasten zijn breder of iets langer zodat mobo en 5,25 inch elkaar niet in de weg zitten. (oude kasten dus niet allemaal)

mcb1

Pagina: 1