De situatie is zo, ik wil heel graag een form variabele meesturen....het meesturen gaat goed alleen hij is <null> en ik snap niet hoe dat kan.
De code in het bestand login.php zit zo
Onderaan zie je ook dat de pagina doorgestuurd wordt na index.php, in index.php wordt vervolgens doormiddel van een include session.php aangeroepen die moet controleren of degene wel ingelogd is. Het controleren gaat goed denk ik tenzij ik natuurlijk dat if lusje verkeerd heb.
De code in session.php:
De conclusie is dan ook zodra ik iets met de variabele loginNaam wil doen (geregistreerd in een sessie in login.php) dan is die zodra aangekomen in index.php null..... en ik snap daar dus niets van. Want in login.php wordt die nog gecontroleerd met een entry in de database. Wie kan mij hier ff op weg helpen?
De code in het bestand login.php zit zo
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <?php If ($Submit) { include('Connections/database.php'); session_start(); $ses_id = session_id(); $Query = mysql_query("SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam = '$LoginNaam' AND password = '$LoginPassword'"); $Results = mysql_num_rows($Query); if ($Results == "1") { $Login = "1"; $_SESSION['Login'] = $Login; $_SESSION['LoginNaam'] = $LoginNaam; $_SESSION['LoginPassword'] = $LoginPassword; header("Location: http://62.163.130.23/Xtension/index.php?$ses_id"); } |
Onderaan zie je ook dat de pagina doorgestuurd wordt na index.php, in index.php wordt vervolgens doormiddel van een include session.php aangeroepen die moet controleren of degene wel ingelogd is. Het controleren gaat goed denk ik tenzij ik natuurlijk dat if lusje verkeerd heb.
De code in session.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php session_start(); if (isset($_SESSION['Login']) && ($_SESSION['LoginNaam']) && ($_SESSION['LoginPassword']) != '1') { // hier onder komt dus een pagina waarin je kunt zien dat je niet ingelogt bent. ?> <HTML> <HEAD> <TITLE> Xtension :::: U are not logged in :::: Xtension </TITLE> </HEAD> <BODY bgcolor="black" text="silver"> <FONT FACE="SIMSUN"> <H1><CENTER><B>Sorry, je bent vergeten in te loggen...</B></H1><P><A HREF="http://62.163.130.23/Xtension/login.php">klik hier</A><P>om terug te gaan naar de inlog pagina...</CENTER> </FONT> </BODY> </HTML> <?php //$exit_code="-8"; die(); } ?> |
De conclusie is dan ook zodra ik iets met de variabele loginNaam wil doen (geregistreerd in een sessie in login.php) dan is die zodra aangekomen in index.php null..... en ik snap daar dus niets van. Want in login.php wordt die nog gecontroleerd met een entry in de database. Wie kan mij hier ff op weg helpen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:06 ]