Toon posts:

internet valt soms weg 510i v4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

heb een klein probleempje en dat is dat mijn internet verbinding soms weg valt.

situatie is als volgt:

klein netwerk bestaande uit 6 pc's

De clients krijgen automatisch een ip van de dhcp server (speedtouch 510i v4)

Het wegvallen van internet is heel vaag, want als het weg valt kan ik wel gebruik maken van msn, maar het browsen lukt dan niet..
Dit probleem kan ik tijdelijk op lossen door in de commandline "ipconfig /renew" uit te voeren. Na die commando uitgevoerd te heben herstelt de verbinding zich en kan weer browsen. Voor de duidelijkheid dit is op alle pc's in het netwerk het zelfde.

maar u begrijpt, dat dit op een gegeven moment zeer irritant kan zijn..

iemand ideeen/suggesties/tips.....
alvast vriendelijk bedankt :)

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
heb je per ongeluk een programma zoals emule draaien? die kan ervoor zorgen dat er zodanig veel connecties gebruikt worden dat je niet meer kan surfen oid.

Verwijderd

je kunt het beste eerst het commando ipconfig/release doen en dan pas ipconfig/renew

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb nog geen programma's zoals emule draaien.. het is alleen het browsen en msn

idd eerst /release dan /renew.. het gaat ook in die volgorde :)

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem op een laptop, usb, geen netwerk. De laptop draait 98. De laptop draait ook geen eMule.

Op de pcs die XP pro en ME draaien heb ik geen problemen met dezelfde speedtouch(ethernet) en daar draait eMule 24/7.

Een korte conclusie zou dus kunnen zijn voor mij dat het aan 98 ligt, maar das natuurlijk beetje kortzichtig.

add-> Als MSN het wel doet dan ligt volgens mij het probleem bij je speedtouch modem. Ik had een vergelijkbaar probleem(aleen eMule deed het), ik loste dit op door de modem config bestanden opnieuw te uploaden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 19:50 ]

Verwijderd

is je speedtouch 510i v4 compatatibel met je internet modem???
Welke internet provider heb je

Verwijderd

Topicstarter
van 98 weet ik dat het kan voorkomen , want jaren geleden had ik dat zelfde probleem :D maar daar had je als het goed is patches voor... tenminste dat werkte destijds wel bij mij
kan zo snel niet een link geven..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 19:49:
speedtouch 510 i v4 is mijn internetmodem..

en bij planet heb ik een adsl-comfort abonnement lopen

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ding is toch een ADSL modem + router in 1 :?

edit: je zegt dat je een klein thuisnetwerk met 6 pc's hebt. als het nou zo is dat al die pc's verschillend zijn qua hardware (met name de netwerkkaarten), en ze ook verschillende OS'sen hebben, dan lijkt mij dat het probleem definitief bij de Speedtouch ligt. In dat geval kan je misschien een nieuwere firmware zoeken (ik heb dezelfde geloof ik, ook zelfde internet abo) maar weet niet hoe leuk planet het vindt als je dat ding flashed (en/of dat misgaat), dus misschien is het het best (en veiligst) om ff naar planet te bellen en je probleem voor te leggen.

[ Voor 69% gewijzigd door Mike Jarod op 30-09-2003 20:01 ]

Verwijderd

heb je de helpdesk al eens geraadpleegt?

Verwijderd

Topicstarter
mikejarod schreef op 30 September 2003 @ 19:53:
[...]

Dat ding is toch een ADSL modem + router in 1 :?

edit: je zegt dat je een klein thuisnetwerk met 6 pc's hebt. als het nou zo is dat al die pc's verschillend zijn qua hardware (met name de netwerkkaarten), en ze ook verschillende OS'sen hebben, dan lijkt mij dat het probleem definitief bij de Speedtouch ligt. In dat geval kan je misschien een nieuwere firmware zoeken (ik heb dezelfde geloof ik, ook zelfde internet abo) maar weet niet hoe leuk planet het vindt als je dat ding flashed (en/of dat misgaat), dus misschien is het het best (en veiligst) om ff naar planet te bellen en je probleem voor te leggen.
idd, dat lijkt me ook het beste... morgen ga ik meteen bellen
uiteraard krijgen jullie het ook te horen als planet met een oplossing komt
Pagina: 1