Fair use my ass !! ( kebel gebruik )

Pagina: 1
Acties:

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
veel kabel maatschappijen lopen tegenwoordig te zeuren over het fair-use gebeuren maar wanneer ga je eigenlijk over zo'n limit heen ?

laten we even rekenen:
- Aangeboden: onbeperkt internet = 300 KB/s 24/7 max download.

stel we gebruiken de volledige capaciteit dan is dat:
300 KB/s
= 18000 KB/minuut
= 108000 KB/uur
= 2592000 KB/dag
( dan neem ik aan dat de gemiddelde maand 30 dagen heeft dus keer 30 )
= 77760000 KB/maand
ff terug rekenen naar meg dus delen door 1024
= 75937.5 MB/maand
dan naar gig/maand dus weer delen door 1024
= 74.15771484375 GB/maand
oftenwel volledig gebruik is ongeveer 74,15 gigbyte per maand.

Nu stel ik gebruik maar 50 gigabyte per maand download dan wil dat zeggen dat ik maar 2/3 van het aangeboden product gebruik. lijkt mij fair genoeg, wat jullie ?

oftenwel als de kabel maatschappij je loopt lastig te vallen en je minder dan 3/4 van de heirboven 74,15 gig downlaod. Leg ze dan uit dat je nu al egenlijk heel erlijk bezig bent en dat als je nog minder mag gebruiken dat je dan ook minder wilt gaan betalen. lijkt mij fair, wat jullie ?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Move to Internet-forum?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Graag.
Kan je daar verder uitrekenen wat dataverkeer kost.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Grijns
nee, waarom ?
iedereen gebruikt hier internet ( do'h ) en het is een hot-item de laatste tijd. wat moet je anders posten hier ? je schoenmaat of naar welke gabber party jij dit weekend weer heen gaat ?

• Frank Timmer
  • Laatst online: 19-08 20:51
Dat is absoluut niet waar! Dat kost je provider kapitalen, als je uitgaat van 1 cent per MB (en het is hoger), dan zou het de provider al F700,- piek kosten! Ik weet dat dat officieel mag i.v.m. fair use, maar elke gek snapt dat dat niet normaal is!

• Grijns
waarom verkopen zij het dan wel zo ?
als je iets niet kan waarmaken maar wel verkoopt dan is dat toch oplichting ?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Grijns: wij hebben de regels hier niet gemaakt, dat hebben de Adjes gedaan. Klachten aub indien in het Lieve Adjes-forum. |:(

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

what??:???

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Frank Timmer
Op zondag 03 december 2000 16:35 schreef Grijns het volgende:
waarom verkopen zij het dan wel zo ?
als je iets niet kan waarmaken maar wel verkoopt dan is dat toch oplichting ?
Ik begrijp wat je denkt, maar in die polici staat ook dat er maatregelen volgen als je het netwerk overbelast (terecht)!

Ik zal het wel ff opzoeken!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Tuurlijk kunnen ze dat waarmaken!
Alsof jij de hele dag met 300Kb/s zit te downloaden..

Het zou kabelmaatschappijen een vermogen kosten om iedereen 70Gb Dataverkeer te geven..

• Frank Timmer
artikel 10 Dataverkeer

10.1 De beschikbaar gestelde capaciteit voor de Klant is afgestemd op het niet-commerciëel thuisgebruik van de Klant. In de Fair Use Policy kunnen nadere regels worden opgenomen omtrent de beschikbaar gestelde capaciteit voor de Klant.

10.2 Indien de Klant de beschikbaar gestelde capaciteit naar het oordeel van UPC Nederland overschrijdt, ontvangt de Klant een waarschuwing van UPC Nederland, danwel kan UPC Nederland in dat geval extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen of de Klant indelen in een andere gebruikerscategorie dan de op grond van de Overeenkomst geldende gebruikerscategorie, waarvoor andere tarieven gelden. UPC Nederland zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen. Het bepaalde in artikel 21.3 is van overeenkomstige toepassing.

10.3 UPC Nederland staat er niet voor in dat dataverkeer doorgegeven door of naar de Klant door middel van de chello Service binnen redelijke termijn, op juiste wijze en in oorspronkelijke staat wordt ontvangen. UPC Nederland aanvaardt ter zake geen aansprakelijkheid.

• Grijns
ikzie geen cijfertjes ... iemand anders misschien ?

fair use is en blijft dus vaag

en daarom deze post, om aa te geven dat "fair use" en kwestie is van wie je bent. Als gebruiker lijkt mij 3/4 van de capaciteit redelijk.

ps 1. als jouw tv het 1/4 van de tijd niet deed wat zou je dan tegen je tv maatschappij zeggen ?
ps 2. gelukkig heb ik geen abo bij chello :) maar bij het uci

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

3/4 van de totale capaciteit FAIR? Ga gauw weg zeg...
Je betaalt ervoor om 24/7 online te zijn (dat ben je) en voor een downstream die je in staat stelt te downloaden met 300 kb/sec. Maar NIET constant... Dat is absurd!

* IceStorm vraagt zich af hoeveel mensen het verschil tussen bandbreedte en breedband weten ......

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Onder 'Fair Use' verstaat ZeelandNet dat de abonnee gebruik kan maken van het Internet, maar dat de abonnee zoveel mogelijk binnen de dataverkeer-limiet behorende bij zijn abonnement blijft. Via de Persoonlijke informatie Pagina ( http://www.zeelandnet.nl/cgi-bin/pip) van de abonnee is het dataverkeer inzichtelijk. Indien de abonnee de datalimiet overschrijdt zal deze per e-mail hiervan een bericht ontvangen. Indien binnen 3 maanden de limiet voor de tweede keer wordt overschreden zal het abonnement worden omgezet naar een abonnement dat voldoende ruimte biedt voor het gegenereerde dataverkeer. De kosten hiervan worden automatisch doorberekend aan de abonnee. Indien de abonnee in enige maand zijn limiet met meer dan 25 % van de voor hem geldende limiet overschrijdt, behoudt ZeelandNet zich het recht om per direct het abonnement aan te passen naar een abonnement dat voldoende ruimte biedt voor het gegenereerde dataverkeer.

Oftewel nu kan je je limiet niet meer dan 25% overschrijden anders wordt je Abbo automatisch omhooggekrikt op jouw kosten. Deze nieuwe Fair Use Policy gaat bij Zeelandnet vanaf 1 December 2000 in!!!!

20*350ZO45°

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 03 december 2000 18:07 schreef IceStorm het volgende:
3/4 van de totale capaciteit FAIR? Ga gauw weg zeg...
Je betaalt ervoor om 24/7 online te zijn (dat ben je) en voor een downstream die je in staat stelt te downloaden met 300 kb/sec. Maar NIET constant... Dat is absurd!

* IceStorm vraagt zich af hoeveel mensen het verschil tussen bandbreedte en breedband weten ......
+10 inzichtvol

Verstand krijgt langzaamaan wat meer de overhand gelukkig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1