Toon posts:

Gigabyte IDE problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel gebruik gemaakt van 'search' maar niet de oplossing kunnen vinden.

Het gaat om het volgende:

Ik heb een computer met een Gigabyte 8PE677 Ultra moederboard.
Deze draaide al een half jaartje super maar nu verdwijnt af en toe mijn dvd-rom en mijn cd-writer in windows..Als ik een spel opstart begint het spel te haperen en blijken ineens allebei drives verdwenen te zijn.

En niet alleen in windows heb ik problemen..met het opstarten blijft m'n pc hangen bij 'Detecting IDE devices'..

Alles staat goed ingesteld, kabels zijn vervangen, jumpers op moederboard veranderd,.. etc...

Kan iemand mij helpen met dit probleem..? alvast thnx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 18:28 ]

• BlackDiamond007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03-2023
verkeerde kabels, aansluiting op het mobo misschien een pinnetje scheef?

Asus A8N-E , Amd 3000@2.3Ghz, 1Gb kingston Dual channel pack,WD Raptor 74Gb/10k,WD 200Gb/7200 , Asus 6600Gt En-extreme

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of een ontoereikende voeding? In zulke gevallen ondervind je de gevolgen namelijk erg langzaam. Wat heb je verder al geprobeerd? Probeer een paar keer met alleen DVDROM danwel CDRW te opstarten. Haal even al het stroomslurpend troep uit je bak (dikke videokaart?) en vervang deze tijdelijk door wat lichters om even mee te testen, etc.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce 4, 64 mb erin zitten,..dat kan volgens mij niet het probleem zijn. Heb ook al geprobeerd om de cd-rw en dvdrom aftewisselen alleen ik vind het gewoon zo vaag.. nooit problemen gehad en nu ineens wel...

Er zit ook geen pinnetje scheef..geloof me dat hele ding is helemaal uit elkaar gehaald en echt alles is nagegeken..maar toch blijft zijn de drives regelmatig onzichtbaar..

En dus ook met het opstarten dan krijg ik een zwarte scherm met 'Detecting IDE devices'.

Kan misschien de HD, of DVDrom kapot zijn??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 18:52 ]

Verwijderd

Heb zelf een 8PE667 ultra2 met diverse problemen gehad... o.a. brakke schijf performance en het af en toe spontaan opnieuw vinden van mn ide kanalen in winxp... tevens gaf onboard lan tikjes in geluid van geluidskaart. Uiteindelijk terug gebracht en nu de trotse bezitten van een 8PE800 ultra die rockstable is en lekker snel. <offtopic> Enigste waar ik nog over twijfel op deze mb is de onboard raid (ITE) </offtopic>