Epson EMP-TW10 + 60 ich 16:9 Scherm

Pagina: 1
Acties:

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Topicstarter
Ik heb deze combinatie aangeboden gekregen (nieuw/geen brand uren).

Aanbieding €1111,-

Epson Home Cinema Projector EMP-TW10
+
Draagbaar 60inch 16:9 Projectie scherm.

Specs Beamer:
Helderheid: 1000 ANSI Lumen
Contrastverhouding: 700:1

Lamp:
type: 132 W UHE - Lamp
bedrijfsuren: 3000 uren

LCD:
Afmetingen: 0.55''
resolutie: 854 x 480 Pixel

Projectiesysteem:
RGB Liquid Crystal Shutter Projection System

Nou was ik al bezig met een Sanyo PLV-Z1, Weet iemand of deze epson beamer kwa beeld kwaliteit in de buurt kan komen/beter is?!? Gaat vooral om DVD's/DivX te kijken ect.

There are many mysteries in this universe, including me!

Verwijderd

Tick schreef op 30 September 2003 @ 18:11:
Ik heb deze combinatie aangeboden gekregen (nieuw/geen brand uren).

Aanbieding €1111,-

Epson Home Cinema Projector EMP-TW10
+
Draagbaar 60inch 16:9 Projectie scherm.

Specs Beamer:
Helderheid: 1000 ANSI Lumen
Contrastverhouding: 700:1

Lamp:
type: 132 W UHE - Lamp
bedrijfsuren: 3000 uren

LCD:
Afmetingen: 0.55''
resolutie: 854 x 480 Pixel

Projectiesysteem:
RGB Liquid Crystal Shutter Projection System

Nou was ik al bezig met een Sanyo PLV-Z1, Weet iemand of deze epson beamer kwa beeld kwaliteit in de buurt kan komen/beter is?!? Gaat vooral om DVD's/DivX te kijken ect.
KOPEN!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

laat ik het anders zeggen, hoeveel heeft hij er ;)

Als ik zo in dit topic kijk: Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !
Dan is het een prima projector!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik weet het; het is een oud topic, maar nu toch weer aktueel!

Deze set is namelijk nu bij Alternate te koop voor EUR. 1099,-- (incl. BTW).

Goeie budget beamer + (eigenlijk) gratis scherm.... Ik zit er zwaar over te denken om zo'n set te kopen.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Styno schreef op 08 maart 2004 @ 14:07:
Ik weet het; het is een oud topic, maar nu toch weer aktueel!

Deze set is namelijk nu bij Alternate te koop voor EUR. 1099,-- (incl. BTW).

Goeie budget beamer + (eigenlijk) gratis scherm.... Ik zit er zwaar over te denken om zo'n set te kopen.
Sterker nog, zag hem vandaag nog voor 999.

|:( ff denken waar, zal wel ff editten als ik weer zie waar dat was

Still looking styno want wil het verdorie nu weten ook :+

[ Voor 9% gewijzigd door Danster op 08-03-2004 16:17 ]

• styno

styno

nou, nou, NOU WAAR ????? :z

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kwa resolutie en contrastniveau zit je met de Sanyo Z1 toch een stukje beter. Vergeet niet dat de verhouding tussen contrastratio en lichtopbrengst ook belangrijk is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:45
Hoezo verhouding contrastratio lichtopbrgenst belangrijk. Die beinvloeden elkaar alleen maar dus die zijn al verwerkt in de getallen: OMDAT ie 1000 lumen heeft heeft ie een contrast van 700:1 als je um op 500 lumen zet heb je ook een betere contrastverhouding omdat er veel minder omgevings licht valt op de zwarte gebieden.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Abaddon1 schreef op 08 maart 2004 @ 19:02:
Hoezo verhouding contrastratio lichtopbrgenst belangrijk. Die beinvloeden elkaar alleen maar dus die zijn al verwerkt in de getallen: OMDAT ie 1000 lumen heeft heeft ie een contrast van 700:1 als je um op 500 lumen zet heb je ook een betere contrastverhouding omdat er veel minder omgevings licht valt op de zwarte gebieden.
Dat zeg ik dus, de verhouding tussen de twee is belangrijk. In een donkere ruimte heb je genoeg aan 500-600 lumen en dus zal je een beter (lees lager) zwartniveau bereiken. Lees anders mijn verhaal nog eens als je wilt:

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• styno

styno

Als je op basis van technische gegevens de 'betere' projector wilt aanwijzen tussen de Sanyo Z1 en de Epson EMP-TW10, zul je eerst voor jezelf moeten opmaken wat je belangrijk vindt.

De Sanyo heeft een 12% hogere resolutie en 14% meer contrast, de Epson heeft speciale filters voor films. De Epson heeft bovendien een superieur koelsysteem en is daardoor stiller.

Op dit moment kost de Sanyo EUR 1199,-- en de Epson + 60" Scherm EUR 1099,--

Een keuze tussen deze twee is lastig en zal afhangen van persoonlijke voorkeuren, tenzij er mensen zijn die deze twee projectoren tegelijkertijd getest hebben.

Dus bij deze een oproep:
Er zijn in dit forum een aantal mensen die uitgebreide vergelijkingen gedaan hebben met verschillend projectoren. Ik zou het fijn vinden als die hier even gaan reageren :)

Pagina: 1