Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CME] 3,5" HD inbouwen in Cubid 3677 Micro-ITX case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een Cubid 3677 te kopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.stanet.nl/shop/images/cubid3677.jpg
Eén ding is voor mij echter wel belangrijk: kan ik hier een 3,5" HD in kwijt? De reden dat ik een 3,5" HD heb gekocht is dat die schijven nog betaalbaar zijn bij een capaciteit van 200GB.

Ik heb een plaatje van de binnenkant met een 2,5" HD installed, zou daar ook een 3,5" inpassen? (volgens de specs niet, maar een dremel kan wonderen doen :))

Alleen mobo erin:
Afbeeldingslocatie: http://www.bigbruin.com/reviewpics/morex3688/morex%20boardinstalled%20large.jpg

2,5" HD + slimline CD-rom erin:
Afbeeldingslocatie: http://www.bigbruin.com/reviewpics/morex3688/morex%20drives%20installed%20large.jpg
Note: dit is de 3688, maar nagenoeg hetzelfde als de 3677

Ik hoef er geen (slimline) CD-rom in, dus die ruimte hou ik evt ook over. Heeft een tweaker dit mobo en kan hij mij vertellen of dit met wat knutselwerk mogelijk is of niet? Of kan iemand zijn timmermans oog even in werking stellen?

Alvast bedankt :)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

zo te zien is er nog ruimte over voor een 3.5"

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie :)

Ja, dat dacht ik dus ookal, maar ik heb me vaker verkeren op die dingen. Je bedoelt dus gewoon waar je HD nu ookal zit neem ik aan?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heb je misschien een link naar het produkt ? Fabrikant ..

En ik weet niet of het goed gaat met vooral de hoogte van de hd ..
Maar met een dremel kan alles :y)

Verwijderd

Voor ons is het een beetje lastig te zeggen vanaf zo'n plaatje natuurlijk. Meten is weten, zou ik zeggen ;) 't Lijkt me niet zo lastig te meten als je de maten gewoon weet.

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Ik zou zeggen dat dat moet passen, denk alleen dat je wel aandacht aan de koeling van die harde schijf moet besteden.

Ik zou gewoon die winkel waar je 'm wil kopen even bellen en het vragen, om zeker te zijn. Erg leuk kastje btw!

[ Voor 3% gewijzigd door zebra op 30-09-2003 19:04 ]

//Z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 18:47:
Voor ons is het een beetje lastig te zeggen vanaf zo'n plaatje natuurlijk.
Da's mijn probleem dus ook ;)
Bartjuh schreef op 30 september 2003 @ 17:58:
Heb je misschien een link naar het produkt ? Fabrikant ..
http://www.procase.com.tw/3677.htm :)

Ik denk dat ik het er maar gewoon op ga wagen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 20:18:
[...]

Da's mijn probleem dus ook ;)
Ow...lol, 'k had je verkeerd gelezen. 'k dacht dat je dat kastje al had gekocht en wilde weten of je nou die hdd ging kopen...maar je hebt het kastje nog niet eens gekocht.. :P |:( Mijn fout :P Meten gaat idd een beetje lastig zo :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:26 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Je ziet bij dat onderste plaatje dat de HD op een bakje ligt, die aan de achterkant bovenop vastgeschroeft is. (Linkerkant plaatje)

Zo te zien is er nog genoeg ruimte over voor een hogere (3.5") HDD, dus ik denk dat het wel lukt, zelfs mét slimline cdrommekke er nog bij in.

Anders probeer je de flatcable onder het moeboe te vouwen, scheelt je weer wat lastige bochten misschien.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Shit, waarschijnlijk is dit kastje toch niet geschikt voor mijn plan :/ Ik moet er namelijk nog een PCI kaart in kwijt, en dat gaat hier zeker lukken :(

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik zie anders wel 1 PCI slot hoor :) tweede foto onderaan :).

[edit] foutje.

[ Voor 18% gewijzigd door GeforceDDQ op 30-09-2003 20:55 ]

301SQN

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:42

Ibex

^^ met stom.

welke kaart?, het zou een prachtige mod zijn mocht je die kaart gewoon 'verlengen' ofzo, zodat je ze kan kantelen ofzo...

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een TVkaart, ik zou op zich wel een riser kunnen kopen, maar dan heb ik geen uitgangen voor m'n aansluitingen :D

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:42

Ibex

^^ met stom.

mss proberen aansluiten via flatcables ofzo, en de kaart dan op de plaats van de cdrom steken ofzo? :) moetwel lukken denkek :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 21:21:
Het gaat om een TVkaart, ik zou op zich wel een riser kunnen kopen, maar dan heb ik geen uitgangen voor m'n aansluitingen :D
Zou je niet een externe (usb) tv kaart kunnen gebruiken? Tenzij je alles in het kastje wilt houden natuurlijk.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
shuttle is een leuk alternatief mischien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil idd alles in het kastje houden en zo'n shuttle-kubus is weer te groot :) Ik heb nou dit kastje als alternatief op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20030215/image/seren2.jpg
VIA Sereniti 2000

Bijzonderheden: 2x Front-USB, 1x Micro-in, 1x Audio-out, 1x IEEE1394-Firewire aansluitingen en 1x IR aansluiting aanwezig.

Aantal inbouwsloten:
5,25 inch, extern: 1 x
5,25 inch, intern: 1 x
3,5 inch, extern: 1 x
3,5 inch, intern: 1 x

Op zich ook wel mooi natuurlijk, alleen iets groter, maarja :)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik zou toch kijken of er niet een mogelijkheid is om het toch klaar te krijgen. En anders een usb tv kaartje (als het bestaat) zoals riffic al zei.
De eerste kast is echt mooi om te zien, en die je daarnet hebt gepost is imo erg lelijk (zeker vergeleken met die eerste).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend een reactie ontvangen van de verkoper die ik gemaild had, hij zei dat het niet mogelijk was, omdat er aan de zijkanten van het kastje geen ruimte is vrijgelaten voor het PCI slot. Ik kon hem er op zich met een riser wel inzetten, maar dan zou ik zelf een gat in het kastje moeten maken, en dat wordt toch lelijk (dan zou het er aan de bovenkant ofzo uitkomen als hij op z'n kant staat).

Ik heb dus toch maar voor die VIA sereniti gekozen. Zodra ik hem binnen heb en alles ingebouwd heb post ik wel pics :)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 23:44:
Ik heb vanochtend een reactie ontvangen van de verkoper die ik gemaild had, hij zei dat het niet mogelijk was, omdat er aan de zijkanten van het kastje geen ruimte is vrijgelaten voor het PCI slot. Ik kon hem er op zich met een riser wel inzetten, maar dan zou ik zelf een gat in het kastje moeten maken, en dat wordt toch lelijk (dan zou het er aan de bovenkant ofzo uitkomen als hij op z'n kant staat).

Ik heb dus toch maar voor die VIA sereniti gekozen. Zodra ik hem binnen heb en alles ingebouwd heb post ik wel pics :)
Er is toch nog veel meer keuze ? of vergis ik me daarin... Ik vind die je nu wilt hebben echt niet mooi en imo is er iets veel mooiers op de markt. Ik weet niet hoe het dan met de prijs zit enzo.

Verwijderd

Waarom niet een shuttle barebone?
lekker klein en je ken er van alles in doen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 19:50:
Waarom niet een shuttle barebone?
lekker klein en je ken er van alles in doen :P
Ik wil idd alles in het kastje houden en zo'n shuttle-kubus is weer te groot :)
:+

Maar ik zou persoonlijk ook een shuttle nemen, hier passen 2 hdd's in en een dvdspeler. Maar smaken verschillen.
Pagina: 1