Toon posts:

hardware probleem/9700 pro ?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets heel vaags, hoort waarschijnlijk niet alleen in "mobos processors en geheugen thuis" maar ook in "videoplanken"

Oke wat is dr aan de hand:

ten eerste:

ik kreeg ineens vage geheugen dump messages, blauwe schermen etc en meer vage errors in windows zelf. Ik ff ander geheugen gepakt, maar geen resultaat (daar licht het iig niet aan)
Ook is mn cd rom ineens kapot, leest niks meer en als je dr een cd in stopt maakt ie vage herrie. Met een andere cd rom speler werkt het wel.

ten tweede:

Als ik opstart, en dan in windows kom word het beeld een stuk naar beneden verplaatst, de hele menu balk is dan niet meer zichtbaar.

(na format)
Als ik gewoon in windows bezig ben nu heb ik nergens meer last van. Maar ga ik een beetje spel draaien (cs en cmrea 3) dan loopt de hele shit soms vast.

Het licht in iig niet aan het geheugen :)

Nu mijn vraag hoe kom ik er in godsnaam 8er waar dit alles aan licht, en welke hardware er misschien defect is.

Verwijderd

Blegh ik heb dit ook gehad met 3dclub 9700 non pro
welk mobo heb je asus p4c/p 800 ?
Ik heb al van veel mensen gelezen dat ze problemen hebben in combinatie met de 9700 pro/non pro.

Ik heb die geheugen dumb bluescreens ook gehad...
al 5 dagen nu al 100% stabiel terwijl ik niks meeveranderd heb aan me config

heb cat 3.7 en rage3d tweak v3.9 erop staan.

Verwijderd

Kijk eens in je logfiles, en houd een pen bij de hand voor de bluescreens, want die kun je beste even opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 18:45:
Kijk eens in je logfiles, en houd een pen bij de hand voor de bluescreens, want die kun je beste even opzoeken.
heb format gedaan dus momenteel niet echt veel logfiles :(

Verwijderd

Dus in 2d geen probleem, maar vastlopers in spellen?
Heb je agp-acceleratie wel aanstaan?
(Dxdiag->beeldscherm->onderste van de drie knoppen (dx >= 8 dacht ik).

Bij mij loste dit namelijk een probleem op in morrowind (vastloper bij het luik bij cats > 3.0; helaas lockt het spel nu na 3 uur "pas"; ach ja, winxp is bij mij nogal brak, dus dat lost zich (hopelijk) op ;)).

IK neem aan dat je eerst de chipsetdrivers update en dan de videokaartdrivers? En als je het vanuit windows doet, je eerst de videodriver verwijdert, voordat je nieuwe chipsetdrivers installeert, en dan de videokaart?

www.memtest86.com als gedraaid en geen fouten in het geheugen verder? (Je weet maar nooit)...

AGP op 8x staan? (Zijn mobo's + radeon 9700 (pro's) die dat niet echt fijn vinden; hoewel jij plotseling dit probleem hebt?)

Voltages van de voeding? (kan achteruit zijn gegaan). Temp van de processor (koeler kan doodgaan)?

Als dit probleem "plotseling" komt, zijn een aantal punten niet echt van belang, maar ik zet ze er toch maar bij, voor de duidelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
dit topic mag wel weer geclosed worden, want alles werkt opeens weer....:)
Wel vaag dat je de ene dag dikke errors hebt en dat het daarna ook ineens weer over is....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Je geeft geen eens de overige specs aan. Nah, blij dat 'ie 't weer doet zullen we maar zeggen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.