• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:04
Ja het is zover.. ik wil een gsm kopen.
Ben nu al 18 jaar GSM loos, achja.. ik kan er mee leven. Maar ik kan het me nu wel veroorloven, en de momenten dat het mij wel handig lijkt komen steeds vaker voor :)

Nu heb ik natuurlijk al een beetje rondgekeken en rondgevraagd, ben er al min of meer over uit dat ik een "cash back deal" abbonement wil (orange, zodat je sms en beltegoed in 1 hebt en het altijd doorschuift, waarschijnlijk orange 40 voor € 13,42 bij 2call of gsmeasy)

Nu rest mij nog het vinden van een losse telefoon.
Het probleem is echter dat ik daar nu zomaar ineens in stap, heb natuurlijk jaaaren achterstand.. en er niet zoveel verstand van, maar ik ben begonnen met eens rondzoeken op marktplaats, erg veel te vinden... zoveel dat ik niet meer weet wat/waar ik moet zoeken.

de NEC 21i leek mij wel leuk, op marktplaats voor rond de 60 euro al te krijgen, en met kleurenscherm en polyfone ringtones.. maar op GoT even gezocht, en zie vrij veel klachten erover, dus dat ga ik maar niet doen.

Echt veel eisen heb ik niet, ik wil er mee bellen en smsen, wappen imode of mms hoeft allemaal niet (geeft niet als het erop zit hoor :P) een spelletje is wel leuk.. en polyfone beltones is ook wel cool :P
En zo'n € 75 wil ik er wel aan uitgeven, wat meer mag ook, tot rond de € 100 (voor een 2e handse telefoon)

Nec 21i zou dus wel hierin passen, maar daar kwam ik alleen maar negatieve dingen over op GoT.
Er stond hier nog wel een review van de nokia 3510i, deze zou redelijk goedkoop zijn, en ook wel goed aan mijn plaatje voldoen. Maar ik weet nu niet echt hoe ik een keus moet maken..

Ik weet dat hier veel mensen zijn die zo een aantal telefoons uit hun hoofd kunnen noemen, ik verzuip meteen in de cijfertjes enz. :P
Zou een beetje hulp erg waarderen :)

Alvast bedankt!

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Waarom wil je een cashback deal en dan daarbij een (2ehands) los toestel ?

In principe is het cashback principe de bedoeling bij afsluiting van een abbonement zonder toestel. Nu krijg je het abbonement goedkoop, maar betaal je weer veel voor de aanschaf van een gsm toestel los.

Minschien moet je ook eens naar de abbonement + gsm combinaties van verschillende providers kijken.

Tip hierbij : http://gsmshops.pagina.nl/

En voor de keuze van het merk en type toestel zou ik eens hier http://www.mobile-review.com/ kijken.

• Xtuv
Mja maar bij gsm + abbo betaal je toch voor het volle abbo...? nu is 't mooi dat ik 40 euro krijg voor 13,42 per maand... Of kan dat ook met telefoon erbij?

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik zou beginnen bij www.gsm.nl voor (ook) een orange aanbieding:
5euro p/m voor 30 euro beltegoed. Aangezien (zoals je zelf zegt) een newbie bent qua mobiele telefonie zal je zeker niet 40 euro p/m er doorheen jagen. Moet je flink voor bellen/sms'en. (abo is maar voor 1 jaar! :D)

Daarnaast (vind ik) het kopen van een 2de hands toestel nogal "gevaarlijk". En dan bedoel ik niet het stelen/bedriegen bij de verkoop, maar bijvoorbeeld de staat van de batterij. Als het geen li-ion/-polymeer is, moet je heel erg oppassen anders heb je kans dat je batterij al stuk is voordat jij er mee kan bellen.
En kijk voor "simpele" telefoons (EN NIEUW) bij bijvoorbeeld www.goedkoopste.nu en check dan de siemens c55 of m55. Kosten iets meer dan die 100euro van jou begroting, maar het abo is wel goedkoper!

Succes is een keuze

• Xtuv
Ja da's ook een mooie aanbieding.. die van 13,42 is ook maar voor 1 jaar, en ken in ieder geval iemand die daar prettige ervaringen mee heeft... maar idd. Die is nog wel te overwegen, alleen dacht dat dat maar tot 30 september geldig was..

M55 is supermooi maar meteen een stuk duurder ook.. heb dat eigenlijk allemaal niet nodig :P ik geef toe, geil gewoon op kleurenschermpjes enz ;) maar misschien toch maar voor een degelijk goedkoper toestel gaan.. gaat toch vooral om functionaliteit.

• Xtuv
kom net wat tegen via de pricewatch.
http://www.halfords.nl dan bij mobiele telefoons.
Staat een Sony-Ericsson T300 voor €99! en daarnaast dan een T100 voor € 150.
Dat snap ik niet... T100 heeft toch veel lagere 'specs' T300 heeft kleurenscherm, polyfone ringtones enz.. dat leek mij wel een leuk telefoontje. Vind alleen het design minder...

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-02 09:39

johnneman

rofl de bofl

zal wel veel verkocht worden ofzo, of dat de productie goedkoper is of zoiets,
vast niet voor niks:)
maar zoals je zei, je wil wel graag poly.tones, maar geen mms etc, maargoed, als je poly wil, heb je Meestal direct mms enzo, maar lang niet altyd natuurlijk,

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Xtuv
ja ik vind het niet erg als er MMS op zit hoor.. :P maar heb het niet nodig.

• Xtuv
schop..
ik kom er niet uit!

denk dat ik toch maar m'n eisen wat omlaag ga gooien. Die fancy dingen zijn nergens voor nodig.. kan later altijd nog.
Wil nu eigenlijk snel een leuk degelijk toestel waar 'k goed mee kan bellen / smsen.
Liefst voor weinig dus.. (€40/50) waar moet ik nu naar kijken?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-02 14:57

Garyu

WW

De Sony-Ericsson T100 is een erg mooi klein dingetje, maar geen kleurenscherm/polytones. Kost nieuw geloof ik 91 euro bij Goedkoopste.nu. Misschien de moeite waard om te checken?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

Sherlock

No Shit

Zoals al gezegd, kijk eens naar een abo+toestel, als je net "nieuw" bent in de gsm-wereld dan is een ornage free 20 bijvoorbeeld al genoeg. Mocht je over willen stappen naar een hoger abonnement dan kan dat altijd nog.

Als ik bij belcompany kijk dan zie ik daar bijv.:
*Siemens S55 (leuk telefoontje) voor €4,99 icm Orange Free 20, 2 jaar;
*Siemens M55 voor €0,00 icm Orange Free 20, 2 jaar;
*Nokia 6100 voor €49,99 icm Orange Free 20, 2 jaar;
*Nokia 6610 voor €49,99 icm Orange Free 20, 2 jaar.

Oftewel, kijk eens rond op verschillende sites en je vind best wat leuks hoor!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

JerryH schreef op 02 October 2003 @ 11:16:
Zoals al gezegd, kijk eens naar een abo+toestel, als je net "nieuw" bent in de gsm-wereld dan is een ornage free 20 bijvoorbeeld al genoeg. Mocht je over willen stappen naar een hoger abonnement dan kan dat altijd nog.

Als ik bij belcompany kijk dan zie ik daar bijv.:
*Siemens S55 (leuk telefoontje) voor €4,99 icm Orange Free 20, 2 jaar;
*Siemens M55 voor €0,00 icm Orange Free 20, 2 jaar;
*Nokia 6100 voor €49,99 icm Orange Free 20, 2 jaar;
*Nokia 6610 voor €49,99 icm Orange Free 20, 2 jaar.

Oftewel, kijk eens rond op verschillende sites en je vind best wat leuks hoor!
zeker als je een eenvoudig toestel koopt wil je geen 2 jaar aan het abonnement vast zitten...want misschien heeft hij over 1,5 jaar bluetooth wel nodig :?

2-jarige abbo's raad ik eigenlijk nooit aan :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:34

Sherlock

No Shit

Ik vind het nu niet echt eenvoudige toestellen? Ik heb zelf 2 jaar een 8210 gehad voordat ik nu een 6610 heb, ook weer voor 2 jaar.

Het is een afweging die je zelf moet maken...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-02 22:24

BetuweKees

Flipje uit Tiel

zelf even groen als jij hierin geloof ik, ook jaren zonder mobiel gedaan, maar laatste tijd veel met vrienden die wel mobiel hebben aan het bellen en kosten kpn rijzen de pan uit; afgelopen twee maanden 6 uur naar mobiel gebeld, kost me via die kpn knakkers dus iets van 120 euro. puur op financiele gronden dus besloten een gsm abo met 'gratis' minuten te nemen. bij gsmeasy een telfort 200 1jaar abo gekocht met allergoedkoopste tel die ze hadden, net als voor jouw is feit dat ie kan bellen belangrijkste; rest boeit me niet. hierbij kreeg ik iets van 110 euro terug bij aanschaf icm met mijn abo, waardoor ik opzich maar 15 eurotjes per maand kwijt ben, toch bijna vier keer goedkoper dan via kpn vast dus.. daarnaast is die tel gewoon van mij, dus tegen die tijd kan ik altijd nog zo'n goedkoop abo kopen bij gsmweb waar ze de helft van je abo geld kado doen bij aanschaf zonder mobiel..

wellicht heb je hier iets aan

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Xtuv schreef op 01 October 2003 @ 19:49:
schop..
ik kom er niet uit!

denk dat ik toch maar m'n eisen wat omlaag ga gooien. Die fancy dingen zijn nergens voor nodig.. kan later altijd nog.
Wil nu eigenlijk snel een leuk degelijk toestel waar 'k goed mee kan bellen / smsen.
Liefst voor weinig dus.. (€40/50) waar moet ik nu naar kijken?
ff kijken, een prepay Nokia 3310 unlocked met starterspakketje van T-Mobile voor 69.-

Das het goedkoopste ATM denk ik :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Xtuv
hmja 3310 vind ik gewoon echt niet kunnen :P

enne... een abbo met foon vind ik dus echt niet voordelig, ook al is het dan orange 20 met een gratis foon.. gaat me dan 12x20=240 euro kosten.

Als ik orange 40 neem met een cashback deal is dat maar 160 euro per jaar, en dan heb ik dubbel zoveel beltegoed.. moet ik alleen zelf een telefoon kopen. Maar vind dat toch voordeliger.
SE T100 vind ik oerlelijk.. en dat geld echt niet waard :P

Denk dat ik toch maar voor de SE T68 ga van een vriend van mij, mag ik hebben voor 80 euro (zit klein beschadiginkje aan, maar werkt nog perfect) Op marktplaats betaal je daar meestal toch rond de 100 euro voor.

Zal zelf nog even wat reviews er over opzoeken, maar is er veel verschil met de T68i?

en nog een vraagje, ik krijg er een oud cameratje bij, MCA-10 dacht ik. Hij zij zoiets dat je de foto's daarvan alleen via mail kan versturen. Maar de T68 heeft toch bluetooth, kun je dan met zo'n usb bluetooth ding voor je PC niet de foto's op je PC krijgen? (of kan dat alleen via meel zodat het mij weer geld kost.. :P)
Pagina: 1