Toon posts:

AVI in Mpeg-vorm op cd krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Philips Dvd Speler (640) die geen Avi cd's afspeelt, maar wel mpeg. Dus wil ik een Avi bestand van 682 MB (75 minuten film) naar Mpeg-vorm krijgen. En het liefst niet te groot in mpeg-vorm. Want als ik het met TMPGEnc wil converten komt het op zo'n 2500 MB uit, en dat is veel teveel (4 cd's).

Nou heb ik een hand vol Splitters en Cutters geprobeert om het eerst te splitten en dan de kleinere avi-files weer te converten zodat het grootste gedeelte in mpeg-vorm op een cd past. Nou is mij dit 1 keer gelukt (65 min geconverteerd in mpeg vorm op 1 cd) maar ik ben vergeten hoe ik dat nu precies gedaan heb.

Met Virtualdub en Nandub kom ik ook geen steek verder. Heb al een aantal discussies hierover goed doorgelezen maar ik kom er gewoon niet uit.

Wie heeft er voor mij een concrete oplossing hoe ik een avi van 700 mb converteer naar een mpeg van 700-1000mb?
Graag met duidelijke uitleg.

M.v.g. Jan

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zijn genoeg guides voor te vinden. Hier een willekeurig linkje van google.

Probeer ook:
www.doom9.org
www.divx-digest.com
www.digital-digest.com
Deze zijn wel meerendeel gericht op DVD naar DivX/Xvid geloof ik maar je moet gewoon even zoeken. D'r is echt genoeg info te vinden op het net.

Bij TMPGENC zou je een andere bitrate moeten kiezen, dan wordt je eindfile kleiner, maar natuurlijk ook minder in kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 30-09-2003 17:40 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op http://www.dvdrhelp.com/ (het oude www.vcdhelp.com) staan genoeg guides hier voor :)

Dit topic is gesloten.