Toon posts:

200 fps en toch niet vloeiend :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem,
enige spel dat ik op pc speel is quake3 en vroeger liep quake behoorlijk soepel naar mijn idee, maar sinds een tijd heb ik het gevoel dat het lagt en haperig loopt, terwijl draw_fps 1 netjes weergeeft dat framerate 200+ is, ook stopt het soms een kwart seconde en dan gaat het verder, ik dacht dat het door een proces kwam dat op achtergrond draait, als ik een hoop processen stop en opnieuw probeer, heb ik precies hetzelfde,

weet iemand waardoor het kan komen? ik heb mijn geforce4mx al vervangen door een fx5200 maar nog steeds geen verandering, zelfs op laagste resolutie lagt het en dat op een XP2000+ ,

iemand een idee? :'(

Verwijderd

refresjhrate toevallig op 60 hz ??

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik kan het verkeerd hebben, maar is 200 fps niet extreem veel voor een pc van XP2000+?
Dit klinkt me in de oren dat de pc de fps niet af kan werken en af en toe gewoon haperd...

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Lijkt me sterk, de computer perst er gewoon zoveel fps uit als mogelijk.
200 fps is zeer goed mogelijk voor een xp2k+, op mijn athlon 900/gf2 haalde ik continu 125fps

Probeer eens com_fpsmax (of was het com_maxfps) 125

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Gerwin schreef op 30 September 2003 @ 17:16:
dat de pc de fps niet af kan werken
Dat is toch compleet onlogisch? je pc genereert zelf die frames, waarom zou hij zichzelf dan niet kunnen bijhouden? Over scheve redenaties gesproken...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

damn kzit hier met een gforce ti7200 en ik haal juist 100 in mohaa

Verwijderd

Of je kunt proberen je fps op bijv 999 te zetten, want dat loste bij mij het probleem op. Of alle grafische dingen op max, zo weinig fps hebt, misschien werkt het

Ow ja Hdez, het is com_masfps

Verwijderd

VSYNC AAN :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 17:20:
ti4200.
en mohaa is totaal niet te vergelijken met quake3.
mohaa is een stuk nieuwer en daardoor zwaarder

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:51
heb je mischien een temp monitor aanstaan? die veroorzaakt die lags bij mij hier...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

vsync aanzetten misschien...

Maar aangezien je ook lagt....

of je windows is verneukt. Krijg je ook vaak dat soort klachten. (stotteren en hangen...fps kunnen gewoon ok zijn.)
of je hebt er geheugen uit gehaald, maar dat lijkt me sterk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 17:34 ]

• stfn345
  • Laatst online: 22:53

Verwijderd

Topicstarter
waar?
trouwens com_maxfps hek al op 500 staan
heb geen progjes op achtergrond, winbar en virusscanner sluit al altijd af voordat ik begin.

ik begrijp er geen zak van, waarom het lagt terwijl ik 200+ fps heb :'(
Philips 109P40 is 1600x1200@85hz

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 17:41 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[search=framerate is laag]
[search=help lage framerate]
[search=weinig fps Quake3]

Heb je andere drivers al geprobeerd?

En MOHAA is wel wat anders dan Quake 3, ook al hebben ze dezelfde engine. Engine van MOHAA is 'ietsjes' aangepast, net als bij RtcW.
Overigens, staat het topic hier verkeerd, ik schop wel ff een modje, maar ik denk, dat dit topic dichtgaat, vrees ik...

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2003 17:46 ]

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 30 September 2003 @ 17:42:
[search=framerate is laag]
[search=help lage framerate]
[search=weinig fps Quake3]
sorry dit vind ik dus verwijzingen van niks , hij heeft geen lage fps zegt hij zelf alleen heeft hij geen vloeiend beeld. Lijkt mij inderdaad een V_Sync probleem. Even aanzetten bij de eigenschappen in beeldscherm

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 17:44:
[...]

sorry dit vind ik dus verwijzingen van niks , hij heeft geen lage fps zegt hij zelf alleen heeft hij geen vloeiend beeld. Lijkt mij inderdaad een V_Sync probleem. Even aanzetten bij de eigenschappen in beeldscherm
Uhh.... Als hij 200 FPS heeft, en het dan niet vloeiend vind, moet hij z'n ogen denk ik na laten kijken... 200FPS is voor het blote oog niet te zien

O en als je het verwijzingen zijn van niks, waarom vind je dat dan? Misschien staan in de topics, die bij de search gegeven worden, wel het antwoord, die de topicstarter hebben moet, dus een verwijzing van niks? :?

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2003 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 17:44:
[...]

net gekeken vsync staat al aan

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 17:48:
[...]

net gekeken vsync staat al aan
Die moet juist uit... |:(
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 17:20:
Waar zijn die eigenlijk te halen? >:) :7 :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2003 17:51 ]

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Wat voor mobo heb je? Staat je bus op 133? Als deze hoger staat en je kan je agp niet veranderen wordt die ook omhoog gegooid en dat wil nog wel eens voor dit soort dingen zorgen. Kheb het gehad op 2 verschillende moederborden. Met m'n huidige nforce2 valt agp gelukkig gewoon op 66 te zetten :) Mocht je je agp kunnen instellen > zet deze dan op 66 en laat het niet op auto staan! :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry :P
effe uitgezet kijken of het beter gaat

Verwijderd

juist niet , dan krijg je het effect dat je frames over elkaar gaan lopen
dat is dus de stomste fout die je kan maken. Hij moet aan staan
bij mij heb ik ook van die lags als ik een bepaalde achtergrond applicatie aanlaat.
vooral als ik winamp op de voorgrond laat gaat het fout , zet ik hem in de taakbalk is er niks aan de hand. Misschien even kijken voor virussen ofzo. Anders een schone windows installatie want je zegt zelf dat je de mx voor een FX hebt vervangen dus dan heb je er meerdere drivers op gehad.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Winamp aanlaten staan, als je een spel speelt :|
Ja, de V-Synch, zorgt ervoor, dat de verticale-frames, gelijk lopen met de horizontale (of juist anders om...) En met een snelheid, van 200FPS, is dat scheeflopen denk ik niet eens zichtbaar...

Verwijderd

Topicstarter
als vsync uit staat heb ik het gevoel dat het iets beter gaat, maar laggen doet ie nog wel af en toe, vooral als je draait, terwijl mijn fps gewoon stabiel op 200+ blijft

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit het eigenlijk met pagefile enzo, is het beter om pagefile uit te schakelen of nog andere windows opties die voor vertraging zorgen?

heb trouwens 1gb ram, dus begrijpdat gehaper ook niet af en toe om de 10/15 sec

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan trouwens ook een editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken hoor. Hmm... Je hebt 1GB aan RAM... Op welk operating system, als ik vragen mag? Want Windows 98 en lager (Ook ME???) kan geen 1GB aan RAM aan, misschien dat het daaraan ligt... En de pagefile? Die moet je niet uitzetten, en als je 1GB aan RAM hebt is denk ik 128MB pagefile voldoende

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2003 18:32 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Als je 200fps haalt is je systeem iig in staat genoeg fpsen te genereren.

Het lijkt mij er meer op dat je harddisk voor een korte tijd wordt aangesproken of iets wat opeens de cpu nodig heeft, dus meer een achtergrond iets.
Virusscanner, S.M.A.R.T (in bios) of andere vage progjes.

Vsync aan of uit zou niks uit mogen maken, met Vsync aan lock je de refresh van je monitor aan je fps. Dus bv. bij 75Hz refresh krijg je max 75fps, voordeel is dat je geen last hebt van tearing (halve frames zeg maar) nadeel is dat je minder fps hebt. Maar meestal is dat geen probleem.

Verwijderd

Is dit probleem ook bij andere spelen? of alleen Quake?

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 30 september 2003 @ 18:31:
Je kan trouwens ook een editknop ([afbeelding]) gebruiken hoor. Hmm... Je hebt 1GB aan RAM... Op welk operating system, als ik vragen mag? Want Windows 98 en lager (Ook ME???) kan geen 1GB aan RAM aan, misschien dat het daaraan ligt... En de pagefile? Die moet je niet uitzetten, en als je 1GB aan RAM hebt is denk ik 128MB pagefile voldoende
windows XP pro

Verwijderd

Topicstarter
Redje schreef op 30 september 2003 @ 18:41:
Als je 200fps haalt is je systeem iig in staat genoeg fpsen te genereren.

Het lijkt mij er meer op dat je harddisk voor een korte tijd wordt aangesproken of iets wat opeens de cpu nodig heeft, dus meer een achtergrond iets.
Virusscanner, S.M.A.R.T (in bios) of andere vage progjes.

Vsync aan of uit zou niks uit mogen maken, met Vsync aan lock je de refresh van je monitor aan je fps. Dus bv. bij 75Hz refresh krijg je max 75fps, voordeel is dat je geen last hebt van tearing (halve frames zeg maar) nadeel is dat je minder fps hebt. Maar meestal is dat geen probleem.
bedankt voor je advies, dat denk ik dus ook.
S.M.A.R.T uitzetten? ik heb wisselbestand aangezet op de hdd waar quake op staat. en lijkt alsof het iets beter geworden is. maar soms hapert ie nog.

ik ga zo smart proberen, kijken of het uitmaakt het is trouwens een WD800JB schijf

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Het menselijk oog merkt 2 dingen.
1: FPS die onder de 25 is
2: enorme fps drops. Dus als je elke seconde een drop krijgt van 500 naar 200 dan merkt het menselijk ook dat ook, misschien dat het daar aan ligt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan ook de editknop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) gebruiken, hoef je niet steeds zo te kicken (wat niet eens mag)

Maar Windows XP Pro kan 1GB aan RAM wel aan :) Heb je nieuwe(re) drivers al geprobeerd? Bijvoorbeeld de nieuwste drivers van http://www.nvidia.com als je een GeForce hebt, of van http://www.ati.com als je een ATi hebt?

Verwijderd

En zoals al eerder staat vermeld, zet die temperatuur meet programmatjes zoals motherboard monitor, speedfan etc uit... Deze hebben bij mij ook voor een soort lag gezorgd.

En misschien is er wel een programma gebruik maakt van je netwerkverbinding ofzo en dat dat lagt, dus trek eens je netwerk kabel uit, of je verbinding uitzetten... Je kunt t proberen :D

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Maar als de V-sync al aan stond, dan genereert je videokaart toch ook niet meer FPS dan de Hertz van je monitor?
Want als je een monitor van 85HZ hebt, en de game geeft 200FPS aan, dan staat de V-Sync niet bepaald aan, denk ik zo!

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 30 september 2003 @ 19:19:
Je kan ook de editknop ([afbeelding]) gebruiken, hoef je niet steeds zo te kicken (wat niet eens mag)

Maar Windows XP Pro kan 1GB aan RAM wel aan :) Heb je nieuwe(re) drivers al geprobeerd? Bijvoorbeeld de nieuwste drivers van http://www.nvidia.com als je een GeForce hebt, of van http://www.ati.com als je een ATi hebt?
hey sorry wist niet dat ik niet mag replyen op iemand zn opmerking :r

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ehm, is dit alleen in multiplayer? Of ook in Singeplayer, anders is je internet verbinding misschien niet goed genoeg, of je connect naar ralle servers :P

Grolsch Royce!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is dit probleem er nou alleen bij Quake 3 of ook in andere spellen? Anders staat het topic nog steeds in een verkeerd subforum :P

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Zoiets heb ik dus ook met nfs5. In windows 98 draaide het spel wel goed. Maar in xp pro, gaf die om de 10 seconde een kleinere hapering. Terwijl het aantal fps ruim voldoende was. Ik heb het toen maar gehouden dat het spel niet helemaal compatbible was met xp. Want bij nfs hp2 had ik er geen last meer van. Maar nu wordt ik toch ook nieuwschierig.

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52
zet v sync aan bij je monitor opties
en zet in je q3config.cfg seta r_swapInterval "1" op 1 dus
en in je q3 game options menu zet je ook vsync aan

Verwijderd

is het niet gewoon lag van internet server of speel je niet op inet?

• Kevinp
  • Laatst online: 14-08 16:08
Hardware versnelling een lager zette, dit werkte bij de radeon ook.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

nu word er wel gezegt dat het oog maar 25 fps kan zien. Maar dan heb je het wel over PER oog. Dus 2 x 25 = 50 fps , ik moet zeggen dat ik het verschil tussen 30 en 60 toch ff heeeeel goed zie. misschien lullig voor de mensen met 1 oog ( die zien er niet meer als 25 ).

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 21:51:
nu word er wel gezegt dat het oog maar 25 fps kan zien. Maar dan heb je het wel over PER oog. Dus 2 x 25 = 50 fps , ik moet zeggen dat ik het verschil tussen 30 en 60 toch ff heeeeel goed zie. misschien lullig voor de mensen met 1 oog ( die zien er niet meer als 25 ).
Het gaat niet om het zien van 25/50/60/100 fps, maar om het kunnen onderscheiden van losse beelden tov een vloeiende beeldenstroom.

Ik kan met mijn setup iets van 140fps halen, maar ik heb mijn max staan op 85...deze limit lijkt toch de minder rappe hardware hier en daar wat lucht te geven en levert volledig vloeiende beelden op. Als ik de limiter eraf haal dan merk ik ook wel eens drops. Een hoge framerate klinkt leuk, maar liever een continu framerate en de hardware niet tot z'n limits persen.

Verwijderd

MissingDog schreef op 30 September 2003 @ 21:56:
[...]

Het gaat niet om het zien van 25/50/60/100 fps, maar om het kunnen onderscheiden van losse beelden tov een vloeiende beeldenstroom.

Ik kan met mijn setup iets van 140fps halen, maar ik heb mijn max staan op 85...deze limit lijkt toch de minder rappe hardware hier en daar wat lucht te geven en levert volledig vloeiende beelden op. Als ik de limiter eraf haal dan merk ik ook wel eens drops. Een hoge framerate klinkt leuk, maar liever een continu framerate en de hardware niet tot z'n limits persen.
Het ging ook even niet over het verhaal van de ts maar over dit :

Het menselijk oog merkt 2 dingen.
1: FPS die onder de 25 is
2: enorme fps drops. Dus .....

Bij 1: staat 25 fps maar dat is dus 50 voor degene die dachten dat ze met 25 fps aan het max van hun waarneming zaten

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 21:51:
Toch wel kut he dat jij alle films in de biosscoop ziet haperen, want die lopen echt maar op 25fps.

Dat jij (en ik) bv cs zien haperen bij 30 fps komt volgens mij omdat ze gewoon niet eerlijk tellen ofzo. Dat heb ik namelijk ook nooit begrepen maar officieel kan het menselijk ook maar 25 fps waarnemen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

WiXX schreef op 30 september 2003 @ 22:05:
[...]

Toch wel kut he dat jij alle films in de biosscoop ziet haperen, want die lopen echt maar op 25fps.

Dat jij (en ik) bv cs zien haperen bij 30 fps komt volgens mij omdat ze gewoon niet eerlijk tellen ofzo. Dat heb ik namelijk ook nooit begrepen maar officieel kan het menselijk ook maar 25 fps waarnemen.
Dat komt doordat in de bioscoop motion-blur optreedt. Zet maar eens een film stil als de camera net van rechts naar links zwaait. Da's helemaal geen scherp beeld!

De plaatjes van een computergame zijn wel altijd scherp. Als je hiermee een snelle draai maakt heb je veel meer FPS nodig om toch die 'blur' te creeren voor je oog.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Als je een moederbord hebt met VIA chipset, zou ik ff de nieuwe 4 in 1 drivers installeren. Daar zit ook de AGP driver bij en als die niet goed is krijg je ook dit gedrag.
Succes...

Verwijderd

ktulu666 schreef op 30 September 2003 @ 21:43:
zoiets had ik bij counter-strike ook, weet niet meer hoe ik het heb opgelost maar t was wel irritant moet ik zeggen

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

nForce drivers geinstalleerd voor je mobo?, voor als je een mobo hebt met een nForce chipset natuurlijk ;)
Dat zou het wel kunnen zijn.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Verwijderd

@TS. Doet het probleem zich ook offline voor? En bij welke mods of speel je geen mods? (OSP, RA3 etc) Wat je ff kunt doen is alle Q3config.cfg/Autoexec.cfg files weghalen in de map Baseq3 en dus eventueel ook uit de map van de mod die je speelt. Het kunnen namelijk ook verkeerde config settings zijn. Check iig nu ff of je r_displayrefresh ergens in je config files kunt vinden. Die wil je sowieso niet te hoog hebben :)
Je moet daarnaast idd ff je mobo drivers updaten, voor de rest zal ik het echt niet weten. De enige reden wat ik hiervoor nog kan bedenken is dat er HD activiteiten zijn :) maja je hebt al aangegeven dat er geen background dingen gebeuren.

@Lucs0l Je bedoeld vast dat je maar 60 fps kon halen met CS... Bij CS is het zo dat wanneer je meer dan 60 wilt je VSYNC uit moet zetten.

En ohja, vsync maakt voor Q3 geen ruk uit, het verhelpt iig niet de problemen die hij heeft (kwart seconde). I can know :+ Ik heb het rotspel 2 jaar op redelijk niveau gespeeld op een p3 550 dus ik ken nu like alle tweaks wel uit m'n kop B)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 23:19 ]

• Mathijs1
  • Niet online
heb je wel alle patches en updates gedownload, klikt alsof die frame/sec dus niet goed wordt weergegeven, als hij even hapert dan zou de framerate in moeten zakken. Wat ook nog zou kunnen is dat de monitor brak is, ff andere proberen dus...

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:27
Zet Kazaa en consorten eens uit....dat helpt....

Limbids

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
WiXX schreef op 30 September 2003 @ 22:05:
[...]

Waarom komt er altijd wel iemand met het 25fps verhaal als het over game fps gaat... :?

Leesvoer:
http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
http://www.mikhailtech.com/articles/editorials/fps/

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Om even met de deur in huis te vallen....Met welke proggie`s kan je de FPS meten in spellen? Misschien ook links naar een site...?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• n00bs
  • Laatst online: 16-08 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm haperingen in Games of andere apps:
Deze toevallig geinstalled? 811493: Security Update (Windows XP) ;)

Of maybe IRQ sharing?

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 01-10-2003 08:16 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

als fervent Q3 speler kan ik je zeggen:

1) zet je com_maxfps op 125. Je PC is snel genoeg om dit constant te onderhouden. Op deze framerate haal je het maximum uit de engine qua afrondingen e.d. zodat je het verst/hoogst springt. Andere settings zijn onzinnig.

2) Heb je toevallig punkbuster geactiveerd? Dit kan ook dat stotteren veroorzaken. Probeer eens pb_sleep 500.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
check eens of dma wel gebruikt word. als dma uitstaat en windows of quake moet iets van de schijf halen kan het zijn dat je zo'n hapering krijgt.

Verwijderd

W.Wezz schreef op 30 September 2003 @ 23:58:
Om even met de deur in huis te vallen....Met welke proggie`s kan je de FPS meten in spellen? Misschien ook links naar een site...?
fraps bijv

Verwijderd

Bij de meeste first person shooters zijn er ook commands voor die je in je console kan invoeren.

Bij Q3: cg_drawfps 1
Bij CS: cl_showfps 1

@Acid. Nja met 255 of 300 kan je weer extra ver springen :+ alleen is er een 125 maximum op OSP servers.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 09:42 ]

Verwijderd

Euhm, heeft er al iemand gevraagd wat voor drivers hij heeft en of hij zijn spullen wel genoeg geupdate/ geflashed heeft?

• maratropa
  • Niet online
v-sync zorgt er toch voor dat je scherm redraws gesynced worden met je refresh rate van je monitor, zodat je geen tearing krijgt.

specs

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft de TS nou al mijn posting bekeken? :? vast namelijk dat dit de goede oplossing is :)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 20:41:
[...]

hey sorry wist niet dat ik niet mag replyen op iemand zn opmerking :r
Je mag wel replyen op iemand zijn post, alleen niet 2 achterelkaar. Zet het gewoon in één reply :). Scheelt ruimte en irritaties :P.

Ontopic: Lijkt me dat je ff alles moet updaten iig. D.w.z Windows, Quake, vidkaart drivers, chipset drivers enz. Misschien dat het helpt :)

P.s het kan ook nog helpen om quake te reinstallen

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Let eens op de harddisk led, en kijk niet naar de game maar na de led en kijk of deze soms 'n halve seconde even aan blijft of veel knippert.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het dus zowel in single als multi, als ik op internet speel zegt iedereen ook dat ik lag, en dat terwijl ik gewoon ping 30 heb.

ik heb de max_fps op 125 gezet.
voor de rest cl_maxpackets / cl_timenudge / en snaps op default waardes gezet.
en nog steeds lag, vsync aan of uit helpt ook niet

ik ga de via4in1 updaten, dat heb ik al een tijdje niet gedaan

nog bedankt voor de replys

Ik weet trouwens niet of ook andere spellen hier last van hebben, behalve quake heb ik niks anders op staan. misschien een keer proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 15:03 ]

Verwijderd

Trilinear of Bilinear al geprobeerd te verzetten? Dat zuigt soms ook wat.

• Dennahz
  • Laatst online: 19:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Heb je een Logitech-muis? Zo ja, ff de nieuwste drivers hiervoor installeren. Klinkt raar, maar heb etzelf ook meegemaakt. Probeer nu eerst maar dus je muis-drivers te installen.

Twitter

• Simkin
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

lag?
wat is je ping en packetloss?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

BrEeZeR schreef op 01 oktober 2003 @ 15:00:
Heb je een Logitech-muis? Zo ja, ff de nieuwste drivers hiervoor installeren. Klinkt raar, maar heb etzelf ook meegemaakt. Probeer nu eerst maar dus je muis-drivers te installen.
Is niet zo raar als het lijkt. Als je muis plotseling even geen bewegingen doorstuurt zal de beweging haperen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Ultraman
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vsync zorgt er voor dat de buffer wisseling van de videokaart gelijkt loopt met de refresh rate van de monitor. Stel je monitor loopt op 75hz, dan is je maximale fps 75. Wat dik genoeg is want +-30 is al vloeiend en 40+ gamed al heerlijk (vind ik dan he).

Volgens mij kun je in Quake Vsync ook aanzetten en hoeft dat niet eens per se in de driver. Maar voor de zekerheid zou ik Vsync op Always On zetten zodat ie Vsync on forceert.

Vsync heeft niet aangestaan want dan zou je geen fps van 200 kunnen halen tenzij je monitor een refresh rate van 200Hz haalt en dat lijkt me onwaarschijnlijk :P

btw probeer Quake eens op Timedemo stats te zetten. Loopt ie wel te snel denk ik maar kijk us of ie dan ook schokt.
Trilinear of Bilinear al geprobeerd te verzetten? Dat zuigt soms ook wat.
Prima id. Of Aniso filter proberen te forceren in de drivers, kan ook helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 01-10-2003 17:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

WiXX schreef op 30 September 2003 @ 22:05:
[...]

Op een PC werkt dat heel anders. 25fps op de TV en in de bios is niet hetzelfde. Op de pc word het hele beeld gerefreshed. En 25fps op een PC daar word je aardig leip van.
bartvl schreef op 30 september 2003 @ 19:31:
Maar als de V-sync al aan stond, dan genereert je videokaart toch ook niet meer FPS dan de Hertz van je monitor?
Want als je een monitor van 85HZ hebt, en de game geeft 200FPS aan, dan staat de V-Sync niet bepaald aan, denk ik zo!
Helemaal juist :)

Oftewel, vsync werkt niet. Je kan het in het spel misschien aan en uit zetten, maar ook bij je driver. Met vsync aan kun je iig nooit 200fps halen.

• ktulu666
  • Laatst online: 17-07 17:52
Probeer gewoon dit eens

weet haast zeeker dat het gaat werken had er zelf ook last van

• Frag1le
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ik had dit in Enemy Territory, framedrops tot laat zeggen 20fps ze duurde misschien 1sec elke 20seconden, voorheen met me GF2 gts had ik wel max 35fps ofzo in ET, maar niet die gekke framedrops. Met me 9700pro had ik dus die framedrops (toen nog met xp2000+) dit kwam omdat door bios 1004 op mijn mobo de max AAS (APG Aperture Size) op 32mb staat, toen opgelost door ouder bios te flashen waarbij AAS weer op max 512mb kon. Nu ik mijn xp2500+ heb moet ik wel bios 1003 of 1004 gebruiken anders ondersteunt me mobo deze cpu niet.
Nu heb ik dit opgelost door in ET com_hunkmegs 256 (hoeveelheid ram spel moet gebruiken voor het laden van de map en de items). Op default 56 krijg ik ook rare 'lag' in Q3 of ET.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 09:41:
[...]
@Acid. Nja met 255 of 300 kan je weer extra ver springen :+ alleen is er een 125 maximum op OSP servers.
Nee dat kan dus niet.. 125 IS het magic number voor de engine. Daar zijn genoeg sites over te vinden. 250 of 375 fps heeft hetzelfde effect (veelvoud van 125).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Zucht, ik kanner nu ff niets over vinden maar Fazz (moet je wel kennen als je insider bent) heeft het geloof ik bij de Cyberfight invite tournament gebruikt en werd er op afgezeken...

• HellBeast
  • Laatst online: 16-08 08:38

HellBeast

Oh My GoT!

yep, klinkt als tearing. Vsync aanzetten. Krijg je die stottering ook als je een lokale game speelt of alleen op internet?

Beauty is in the eye of the beerholder

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hoe kan je als je V_sync aan hebt staan 200 fps halen. 8)7 Dit is niet mogelijk, want zo ver ik weet ga je fps niet hoger dan je refreshrate van je pc :?

edit:
Had iemand anders al gezegd
denk er overheen gelezen |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Kickasz op 01-10-2003 20:06 ]

Verwijderd

heb je iets op de achtergrond draaien wat refreshed?
bijv du-meter ofzowiets?

dat was mijn oplossing (het uit zetten)

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

het ligt niet aan je videokaart of hardware...

als je lokaal speelt zal je dit probleem niet hebben (singleplayer dus)

in multiplayer moet je je fps maxen op 125

het heeft iets te maken met de vernieuwde netcode / anticheat technologie die ze een tijd geleden hebben gestoken in de patch.

com_fps 125
of zoiets was de juiste setting. (ik dacht de setting eerder in het topic al te zijn tegengekomen)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Een vriend van me heeft dat met Counter-Strike en daar komt het doordat hij een el-cheapo geluidskaart heeft. Elke keer dat er een sample moet worden geladen die nog niet eerder was gespeeld bevriest het spel voor een halve seconde ofzo.

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 11:08
ik heb hetzelfde probleem gehad met Tactical Ops. Dit lag aan de te grote verschillen met GFX/CPU/MEM/HD.

Een nieuwe Harddisk met 7200 8mb cache heeft me van deze ellende afgeholpen.

specs

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 20:34
gewoon com_maxfps op lager zetten fps boven de 150 is leuk maar 125 is prima en jij ziet het verschil boven de 125 toch niet

• 3xhaas
  • Laatst online: 26-09-2024
Staat misschien je tv-out nog aan. Dat leverd bij mij nl altijd lag in UT op, terwijl mijn systeem toch wel snel genoeg is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 17:16:
refresjhrate toevallig op 60 hz ??
Was dit het niet?? Dit vermoed ik namelijk ook!

Verwijderd

heb je misschien een koe draaien? ik zit zelf met een FPS van 350. als ik dan het koetje aan heb staan dan gaat het beeld schokken, is de koe uit dan is alles vloeiend.

even in de cfg van je koe een pauze neerzetten als q3a.exe draait

misschien is dit wat?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Refreshrate heeft NIX met dit soort probs te maken

Verwijderd

Speel s met de settings van je geluidskaart (nee, dat is geen tikfout :P). Het kan maar zo zijn dat daar de oorzaak ligt in het haperen van je spel. Ikzelf heb dat ook wel s gehad (met name met niet zo nieuwe games). Zet, als dat mogelijk is, je geluid s op software only, of zet andere wat meer geavanceerdere opties aan/uit.

edit//
en ik bedoel niet de sound settings die je vanuit Q3 kan instellen, maar de instellingen van je kaart waar je bij kan met bijgeleverde software.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 11:55 ]

Verwijderd

Als hij errors geeft gaat Quake ook haperen, misschien dat dat het is. Opnieuw installeren dan.

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens bedankt voor de vele replies, even samengevat :

vsync aan en uit maakt geen flikker uit en ik haal met beide echt 200fps terwijl ik maar 85hz refreshrate heb, voor degene die beweerde dat dat onmogelijk was.

maar quake draait nu een stuk beter, ik denk dat dit komt omdat ik het gebruik van wisselbestanden aan heb gezet in xp. ook hetinstalleren van nieuwe drivers had weinig nut.

• Tachyon
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

n00bs schreef op 06 oktober 2003 @ 11:51:
Refreshrate heeft NIX met dit soort probs te maken
Vertel eens wat meer over die Security Update die volgens jou het probleem veroorzaakt? Ik heb zelf sinds kort een soortgelijk probleem in UT2003 wat ik nooit eerder had.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

hzm, lijkt een beetje op een hard-disk cache gebeuren ofzow. Dit kan soms al je processorkracht opvreten, zodat je dus heel fftjes van 200 naar 1 fps komt. Sommige andere zaken kunnen ook vreten. Bij mij gaat het meestal zo: heb een ADSL verbinding, maar een page loaden duurt nog steeds een halve minuut. Dat ligt dan niet aan mijn verbinding, maar aan iets "gaars" van windows. Meestal kazaa openen op 1 scherm, de verkenner met een lijst van mijn shared folders, en mcafee.
Oplossingen?
-meer RAM in je pc zetten
-meer RAM vrij maken, dus zonealarm/mcafee op de achtergrond uitzetten etc.
-no CD crack installeren (maar ik geloof niet dat dit hoeft met Q3)
-hardeschijf leger maken (evt defragmenteren bij een oudje)
Beste oplossing: - Format C:\ zeker met win98

(laatste niet bedoeld als dwaling, of een misselijke grap, maar in mijn ervaring werkt het echt!)

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Vsync betekent dat je FPS gelijk staat met de refreshrate van je monitor. Met Vsync aan kan je spel een stuk beter lopen, aangezien je monitor het ten alle tijden bij kan houden. Jij zegt net dat je Vsync aan stond, dan ben ik erg benieuwd wat voor monitor je hebt, want 200Hz heb ik nog nooit gezien op een PC monitor.

Re-installeer je game, defrag je schijf. Werkt meestal.

Grtz.

If you can't beat them, buy them !

• Tasma
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 11:59:
hey jongens bedankt voor de vele replies, even samengevat :

vsync aan en uit maakt geen flikker uit en ik haal met beide echt 200fps terwijl ik maar 85hz refreshrate heb, voor degene die beweerde dat dat onmogelijk was.
En jij beslist in je eentje even dat beeldschermen die 85 keer per seconde flikkeren (beeldje laten zien) -toch- 200 plaatjes per seconden kunnen laten zien? knappe beredenatie.

85hz = 85fps of minder. Nimmer meer, en 200hz in 1600x1200? wat voor beeld heb jij dan , nog nooit tegen gekomen.

Het is -onmogelijk-

(als ie al 200 aangeeft, dat geeft hij wellicht de verwerkte Frames weer en NIET het aantal frames dat hij daadwerkelijk toont.)

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Probeer ook eens Mouse Smoothing aan te zetten voor zover dat mogelijk is in Q3.

• alushin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 06:47
het beste beeldresultaat krijg je met 125 fps..
vanaf 150 gaat het ongeveer schokken, waarom weet ik niet maar dat is ook niet belangrijk.
Pagina: 1