[Portering] Van Orange naar Telfort duurt te lang

Pagina: 1
Acties:

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44
Bij Orange is het mogelijk je telefoonnummer om te zetten in een pre-payed nummer. Dit voorkomt dat je 2 maanden lang zowel bij (in dit geval) Orange als bij Telfort zit (+ verwerkingstijd) en dus dubbele abonnementskosten moet betalen.

Het porteren van een pre-payed nummer zou volgens de Opta niet langer dan 10 werkdagen mogen duren, omdat er voor pre-payed geen contractsverplichtingen gelden met minimale duur en opzegtermijn.

Ik zit in de tussentijd wel met een pre-payed kaart en een sim met tijdelijk nummer van Telfort te klooien.

De opta VERPLICHT operators potabiliteit binnen 10 werkdagen toe te passen. Wat zijn de mogelijke stappen die ondernomen kunnen worden tegen de betreffende operator, wanneer de operator achteraf niet aan zijn verplichtingen heeft kunnen voldoen ? Volgens mij behandelt de Opta namelijk geen individuele gevallen, maar volgens verschillende medewerkers van de klantenservice, loopt Telfort alleen al 2 weken achter met het in behandeling nemen van aanvragen.

Verwijderd

Stephane schreef op 30 September 2003 @ 17:09:
De opta VERPLICHT operators potabiliteit binnen 10 werkdagen toe te passen. Wat zijn de mogelijke stappen die ondernomen kunnen worden tegen de betreffende operator, wanneer de operator achteraf niet aan zijn verplichtingen heeft kunnen voldoen ? Volgens mij behandelt de Opta namelijk geen individuele gevallen, maar volgens verschillende medewerkers van de klantenservice, loopt Telfort alleen al 2 weken achter met het in behandeling nemen van aanvragen.
Vanaf morgen geldt de regel van binnen 10 dagen officieel pas. Dan kunnen de netwerken boetes krijgen voor het niet naleven van deze regels. Dat kan Telfort dus duur komen te staan, maar ik weet niet of een eerder ingediend porteringsverzoek ook onder de nieuwe regels geldt.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10
Ook telfort gaat aan deze verplichting voldoen. Alleen KPN en T-mobile hebben medegedeeld hieraan niet mee te werken met als risico een boete van €450.000 per portatie.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

slaay

Natuurbeleven.com

Goh, wat een verrassing, T-mobile wilde me zogenaamd in maart 2003 al helpen bij een portering terwijl ik nog een abonnement had lopen. Ze bleven daarna volhouden dat het niet ging. Op de site van de opta was toen al de regel aangekondigd voor het binnen 10 werkdagen porteren. Maar helaas werd dit uitgesteld naar 1 oktober. Ik had dus geen poot om op te staan en moest tot 18 augustus mijn contract uitzitten.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44
De mogelijkheid tot het "afkopen" van een contract lag vroeger in handen van de operator. Met andere woorden... er waren gevallen waarbij de beller werd verplicht om de nog resterende maanden uit te zitten met het te porteren nummer, zonder dat hij/zij het contract kon afkopen tegen bijvoorbeeld de prijs per maand x het aantal resterende maanden. De opta heeft er voor gezorgd dat providers nu verplicht zijn om een afkoopregeling te treffen tenzij de klant aangeeft dit niet te willen, dus als iemand een opzegtermijn heeft van 3 maanden met een abonnement van 20 euro per maand, dan krijgt hij/zij een factuur van de oude aanbierder van 60 euro. De plicht om binnen 10 werkdagen de portatie te verzorgen heeft dus altijd bestaan, tenzij de klant nog contractuele verplichtingen had. Het enige wat veranderd is, is dat de klant de contractuele verplichtingen kan afkopen.

Ik wil dat mijn nieuwe aanbieder mijn nummer dus gewoon zonder moeilijk te doen binnen 10 werkdagen porteerd en zal op 10 oktober maar een klacht indienen bij de opta, indien het niet gerealiseerd is.

Jammer dat de eerste ervaring met Telfort al een slechte is.

Volgens de klantenservice waar ik zojuist contact mee had, gaat alleen al het in behandeling nemen van mijn verzoek 2 weken duren, laat staan hoe lang de portatie zelf gaat duren.