Toon posts:

MSX-2 Spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar spelletjes voor mijn MSX 8235, op internet kan ik ROM bestanden downloaden maar ik weet niet hoe ik die op mijn MSX moet inlezen. I

k ben ook nog op zoek naar spelletje op de orginele cartridges maar deze worden zelden te koop aangeboden. Weet iemand hier nog een adresje voor?

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 16:36
Op het MSX forum (msxboard.com) kan je wel aan één van de gebruikers je vraag stellen. Ik zelf weet geen antwoord omdat ik gewoon een ECHTE MSX gebruik :)

Verder staat op msxposse.com een emulator voor de PC die wel interessant is.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 09:47

sjaak

un giorno credi

Die rom bestanden kan je vaak inlezen met een soort van loader die ook op internet te vinden is. Die loader laadt die rom in het geheugen en springt dan naar het goede geheugenadres zodat het spelletje gestart wordt.

Verwijderd

Op ebay worden (werden) regelmatig rom-packs aangeboden.

Verwijderd

De .rom bestanden zijn in veel gevallen gewoon warez dus daar gaan we maar niet op antwoorden. Op www.msx.org kun je veel info over je MSX2 vinden, en ook daar worden regelmatig originele roms te koop aangeboden.

Oh en nog een "wist-je-datje": in Japan is onlangs de nieuwe MSX-Magazine verschenen (uitgever=ASCII), en heeft Project EGG de hele DAIVA reeks voor MSX als pack uitgebracht...de revival acties van Nishi beginnen gevolgen te hebben. MSX is alive! Muahahaha >:)

Verwijderd

SeD_NcL schreef op 22 October 2003 @ 08:11:
Op het MSX forum (msxboard.com) kan je wel aan één van de gebruikers je vraag stellen. Ik zelf weet geen antwoord omdat ik gewoon een ECHTE MSX gebruik :)

Verder staat op msxposse.com een emulator voor de PC die wel interessant is.
Wat is er niet echt aan een 8235 ? Dat was (een van) de eerste MSX2 van Philips en lijkt me behoorlijk echt. Met deze actie heb je de discussie meteen in een verkeerde richting gedreven... beter lezen dus voortaan ;)

• SeD_NcL
Oeps.... Foutje! Maar goed.... je kan dus ook wel .dsk bestanden downloaden en deze op een diskette zetten. Alleen volgens mij heeft de 8235 een SD drive, dus dat gaat dan denk ik niet werken. Je zult dus losse bestanden moeten downloaden en die worden zelfden aangeboden.

• SeD_NcL
Ik heb even gekekeken. Surf naar: * link even weg. even kijken of het wel legaal is * (hier staan MSX spellen te download).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:36 ]

• SeD_NcL
En hier meer software links: * zelfde verhaal *

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:37 ]

• SeD_NcL
Euh die website is volgens mij gewoon legaal bezig en staat er geen copyrighted spul op. Destijds is veel freeware verklaard. Zie hier voor het laatste nummer van de MCCM.

Verwijderd

Heb je daar een link naar een bron die zegt wat freeware is geworden? Gewoon voor de zekerheid ;)

Edit: Mag ik je ook even wijzen op de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop? :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:45 ]

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Nou zoals ik het zag staan er dus Konami games op die FTP en Konami heeft geen van z'n games verklaard tot "Abandon Warez" dus....

• SeD_NcL
Destijds zijn er twee CD-ROMS uitgebracht door MCCM met allemaal freeware e.d. software. Ik heb hier geen lijst van maar wel de CD-ROMS.

• SeD_NcL
Ik weet dat MCCM wel rechten heeft gekregen van Konami. Maar of het freeware is moet ik nakijken.

• digital8
SeD_NcL schreef op 23 October 2003 @ 13:44:
Ik weet dat MCCM wel rechten heeft gekregen van Konami. Maar of het freeware is moet ik nakijken.
Als dat zo is dan hebben ze de rechten gehad om het via die CD's te verkopen bij hun tijdschrift.., maar dat geef ze of iemand anders nog niet het recht om het ook via iNet te verspreiden...

Ik zou zeggen mail Konami ff en dan weet je het in no-time zeker...

• SeD_NcL
Ja dat zou best wel eens kunnen. Er staat me zoiets van bij.
Konami heeft er nooit echt duidelijkheid over gegeven wat ze nou met de copyrights willen.

• digital8
idd. ik kan me namelijk herinneren dat ze de copyrights hielden zodat ze remakes konden maken voor andere OC's zoals ze toen voor de playstation gedaan hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door digital8 op 23-10-2003 14:13 . Reden: typo :P ]

• SeD_NcL
MCCM Had idd wel toestemming om bepaalde dingen te publiceren, maar dat was eenmalig. Jammer dat de copyrights op bepaalde software blijft bestaan, ondanks dat het zeer oud is en niet meer te koop is.

• digital8
Tja dat klopt ja.., gelukkig heb ik nog een hele doos vol met o.a. Konami cartridges.

In mijn mening nogsteeds de beste games ooit gemaakt, daar kan geen Counterstrike of BattleField tegen op... :*)

• SeD_NcL
Het zijn simpele spelletjes maar blijven erg gaaf! Veel speelplezier gegarandeerd! :Y)

Ik heb zelf veel origineels op diskette.

• SeD_NcL
Misschien ook eens leuk voor de mensen die op zoek zijn naar MSX spellen, om eens een MSX beurs te bezoeken.
Afgelopen zaterdag was er een MSX beurs in Oss. Voor een impressie: www.msxposse.com, hier staan ook toekomstige beursen gepubliceerd.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Laten we dit topic maar op slot doen... het gaat al lang niet meer over je probleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.