overstappen van adsl provider

Pagina: 1
Acties:

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 23:47
Gisteren zag ik in een thread ( Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4) waarin iets stond dat je je kon voor inschrijven bij tiscali ( http://www.tiscali.nl/wordlid/adsl/voorinschrijving.asp ).Nu heb ik dus gelijk gemaild met demon,want mijn huidige abbo loopt 27-12 af,en ik dacht gelijk van"mooi,overstappen zonder f offline te zijn ! ".
Helaas is dit niet waar,ik kreeg een mail terug van demon waarin stond dat dit helaas nog niet aan de orde is.

Dit was het antwoord:

Het ziet er naar uit van niet. Het overleg tussen de providers en de opta is namelijk gestaakt.
Helaas zal een overstap dus 6 weken off-line inhouden.
Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internet

Wie moet je nou geloven,demon of tiscali.Of zou dit weer een verkooptruuk zijn van Tiscali.Misschien is een petitie( :p ) wel handig,en die dan inleveren bij de OPTA.
Zijn er hier tweakers die hier meer vanaf weten,bv mensen die werken bij providers.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Als je nu een ADSL verbinding op je telefoonlijn hebt en je wilt Demon op diezelfde lijn hebben dan moet eerst je huidige ADSL verbinding op worden gezegd, bij Tiscali gaat het misschien wat sneller dan bij KPN, maar toch kan dat enkele dagen tot weken duren en vervolgens moet Demon bij jou dingen gaan aansluiten.

Je zit dus al snel zo'n 2 tot 6 weken zonder internet. Als je echt niet zonder internet wilt zitten kan je een tweede telefoonlijn aanvragen voor zo'n €46 en daarover Demon aanvragen. Het nadeel is dat je in het begin twee ADSL verbindingen moet betalen en je ook twee keer je telefoonabonnement moet betalen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Overstappen van KPN naar een andere DSL provider kan inderdaad zo lang duren... Als je van een andere DSL provider (BBNed, Tiscali) naar een andere switched gaat het wel sneller...
Maar offline zul je altijd even zijn...

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 22:58

johnneman

rofl de bofl

en ook al gaat alles "zo vloeiend als het mogelijk is" bij demon,
bij mij duurde het gewoon 4 maken man [ ! ],
maja dan heb je wel wat ;)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Verwijderd

Demon heeft het op dit moment gewoon gigantisch druk, vind je het gek dat he wat langzamer duurd?

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Toch zou dit echt beter moeten. Die offline tijd is wat mij weerhoud om een andere provider te kiezen. Zoe graag naar demon overstappen.

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 23:47
paragon schreef op 30 September 2003 @ 18:32:
Toch zou dit echt beter moeten. Die offline tijd is wat mij weerhoud om een andere provider te kiezen. Zoe graag naar demon overstappen.
Dit is dus wat ik wil zeggen.Doordat KPN "moeilijk" doet gaat het gewoonweg niet soepel.Daarom heb ik f gemaild met Demon,want ik wil voor hetzelfde geld wat ik nu kwijt ben graag een 2048/1024 verbinding.Zoals in het antwoord staat van demon zijn ze nu dus niet in gesprek.Normaal staat de OPTA altijd vooraan om dit soort praktijken (qua telefoon diensten dan) vooraan.Waarom dan niet met adsl???Ik vind dat echt vreemd.Men zegt dat er genoeg concurrentie is,maar door dit soort praktijken is het op dit moment gewoonweg niet te doen om "even" over te stappen van provider.Je bent gewoonweg een aantal weken offline,en daar baal ik nou van ! :(

Verwijderd

ik heb hetzelfde dilemma gehad, maar uiteindelijk toch besloten de overstap te maken. ok, je zit 6 weken zonder internet. da's lastig. maar aan de andere kant, ik krijg straks wel 8 mbit in plaats van 768 kbps voor bijna hetzelfde geld. daar wil ik wel 6 weken voor afkicken. ;)
Pagina: 1