Logitech MX 700 bereik

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:43

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb op me werk nu een Logitech MX 700. Werkt verder prima. Maar ik verbaas me over het feit dat als de muis meer dan 2 meter van het ontvangststation houd hij geen ontvangst meer heeft.

Thuis heb ik een 'Logitech® Cordless MouseMan® Optical' en daarmee kan ik een verdieping lager in de schuur gaan zitten en doet hij het nog steeds.

Waarom zit er zoveel verschil in? Je zou toch zeggen dat het volgens hetzelfde principe/technololgie werkt. Plus dat de MX700 veel duurder en nieuwer is.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
2 meter is misschien niet al te veel, maar volgens mij wordt er ook nergens beweerd dat ie verder dan 2 meter nog wel goed zal werken.

En je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je met de MX700 een echte gamemuis in handen hebt. In de MX700 zit een nieuwe zendmethode die ten alle tijden snel moet zijn en hoe verder je de ontvanger weg zet hoe langzamer het wordt, want er moet een afstand overbrugt worden.

En aangezien het een echte gamemuis is zal Logitech er vooral op hebben gelet dat de muis zo snel mogelijk reageert en niet zoveel aandacht hebben besteed aan de afstand tot de ontvanger, want spelletjes speel je meestal niet van meer dan zo'n 2 meter van je monitor af :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 30-09-2003 16:29 ]

The devil is in the details.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
Ach, er komt een nieuwe MX900 set aan die Bluetooth heeft en vast wel wat verder komt ;)

Volgens mij moet een MX700 3 tot 5 meter bereikbaar moeten zijn.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
MaRc0 schreef op 30 September 2003 @ 16:28:
2 meter is misschien niet al te veel, maar volgens mij wordt er ook nergens beweerd dat ie verder dan 2 meter nog wel goed zal werken.

En je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat je met de MX700 een echte gamemuis in handen hebt. In de MX700 zit een nieuwe zendmethode die ten alle tijden snel moet zijn en hoe verder je de ontvanger weg zet hoe langzamer het wordt, want er moet een afstand overbrugt worden.

En aangezien het een echte gamemuis is zal Logitech er vooral op hebben gelet dat de muis zo snel mogelijk reageert en niet zoveel aandacht hebben besteed aan de afstand tot de ontvanger, want spelletjes speel je meestal niet van meer dan zo'n 2 meter van je monitor af :)
Ik ben er ook niet ontevreden mee. Ik verbaasde me er alleen over ;)

Maar het zou idd best kunnen dat het aantal dpi e.d. een stuk beter is bij deze muis. Laten we het daar maar op houden dan :Y)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

onzinnig topic dus.
Zo kan ik ook over mijn mooie 15" monitor gaan praten dat ie niet zo'n hoge res aan kan.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 16:36 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien hebben ze het beperkt zodat meerdere mensen op bv een kantoor er ook mee kunnen werken. Daar waren met de oude versies nog wel eens problemen mee.

De dpi en het zendbereik staat verder los van elkaar.
onzinnig topic dus.
Reageer dan niet |:(

[ Voor 14% gewijzigd door -=bas=- op 30-09-2003 16:36 ]

Senile! Senile Oekaki

• Kanarie
  • Laatst online: 22:40

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DeathKnight schreef op 30 September 2003 @ 16:32:
[...]

Ik ben er ook niet ontevreden mee. Ik verbaasde me er alleen over ;)

Maar het zou idd best kunnen dat het aantal dpi e.d. een stuk beter is bij deze muis. Laten we het daar maar op houden dan :Y)
DPI is niet beter, de respons tijd van de mx700 is alleen verbeterd ten opzichte van de oudere draadloze logitech muizen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

_bas_ schreef op 30 september 2003 @ 16:35:
Misschien hebben ze het beperkt zodat meerdere mensen op bv een kantoor er ook mee kunnen werken. Daar waren met de oude versies nog wel eens problemen mee.

De dpi en het zendbereik staat verder los van elkaar.

[...]

Reageer dan niet |:(
Ik bedoel er dus mee dat ie dicht kan

Verwijderd

Hmmm ik haal met mijn MX700 toch wel een metertje of 5/6..
wat er ook bijstond is dat je de ontvanger minimaal 20 cm van een ander elektrisch apparaat moet zetten..dus monitor of versterker of kast ofzo..
is dit het probleem?

• Laurent
  • Niet online
2 meter is niet zo veel nee, zo ver ik weet zijn er mensen die er de 4 meter mee halen, probeer even de receiver los te zetten van andere dingen. Verder zal je waarschijnlijk niet komen; die muis kan nou eenmaal niet zo ver. Veel mensen vinden dat niet zo erg, het is dus idd. ook een gamemuis en de meeste mensen nemen een draadloze muis om zo af te zijn van een draad die in de weg zit, niet om van 5 meter af te gamen. ;)
Ik ben benieuwd hoe ver die MX900 kan, met mijn oude Logitech Cordless MouseMan haal ik ook makkelijk de 7 meter, gewoon vanuit de tuin m'n Winamp volume bedienen is een leuke extra. ;)

donkeytest: Lees even de onderste link in m'n signature. :)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 16:40:
Hmmm ik haal met mijn MX700 toch wel een metertje of 5/6..
wat er ook bijstond is dat je de ontvanger minimaal 20 cm van een ander elektrisch apparaat moet zetten..dus monitor of versterker of kast ofzo..
is dit het probleem?
De ontvanger staat pal naast m'n monitor ;)

Dus misschien komt het daardoor. Maar goed, m'n armen reiken niet zover, en ik heb aan 50cm al genoeg ;)

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Het ligt er zeker aan waar de ontvanger staat ... Ik keb de ontvanger altijd tegen mijn muismat aan staan, dan haal is 1 meter. Net heb ik hem ff verder gezet en ik zit al op de 2 meter :)

Ja doe maar.

Pagina: 1