[TweakDSL] Twijfel over overstap naar TweakDSL

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
goed, 2 jaar gebruik ik nu al Kabelfoon. Tevreden mee, was destijds de goedkoopste. Sinds de snelhedenoorlog is Kabelfoon echter achterop geraakt, en uit een e-mailtje dat ik van Kabelfoon heb ontvangen(net) stond dat zij ook niet de snelheden zullen verhogen. Dit betekend voor mij dat ik 1,95 euro meer betaal per maand, een datalimiet van 5GB per 2 maanden!!! heb, een halve downloadsnelheid, en de uploadsnelheid van Kabelfoon is helemaal een lachertje(256/64kbit up/down ;)).
En toen knalde ik met m'n kop op TweakDSL! Geweldig, 512/256kbit/s, geen datalimiet, en nog goedkoper ook. Een probleem, de aansluit kosten. 99 euro aan aansluitkosten is best wel veel, zeker met het magere salaris dat ik krijg (hey, ik ben ook maar 15). Daarnaast komt ook nog eens n modem (Asus :9~ ) van 79 pleuro, of een goedkoop usb modempske die niet op mn Router kan. Die som van 178 euro-22 euro borg voor oude Terayon modem=156 euro struikel ik over, en is voor mij een reden om niet over te stappen naar TweakDSL. Mijn vraag, is dit echt zo'n hoog bedrag? Waarom is dit zo'n hoog bedrag? Kan t niet wat lager 8)7?

Schaadt het niet, dan baat het niet

• ElementriX
  • Niet online
Neem gewoon Demon, zelfde netwerk enzo... alleen €19,95 ipv €24,95 :D

Verwijderd

er zijn zat providers waar je dat niet hoeft te betalen demon of xs4all dacht ik. heb je wel een datalimiet of FUP. tweakdsl geen datalimiet dat zeggen ze ja maar als jij 200 gig per maand over je adsl pompt zullen ze heus wel gaan zeuren.

• RSpliet
200gig per maand red ik toch niet. Zelfs al download ik continue met 51,2KB/s(512kbit/s), en dat wil zeggen 24/7, in n maand van 31 dagen, dan kom ik op 130,78GB ;)

Verwijderd

het was maar een voorbeeld ;-)

• ElementriX
  • Niet online
51,2 KB/s is niet 512 kbit/s
aantal kbit/sec delen door 8
512/8 = 64 KB/s maar zo zal je het wel niet bedoeld hebben ;)

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 19:30
nokia6610 schreef op 30 September 2003 @ 16:38:
51,2 KB/s is niet 512 kbit/s
aantal kbit/sec delen door 8
512/8 = 64 KB/s maar zo zal je het wel niet bedoeld hebben ;)
klopt wat je zegt... Maar 64KB/s haal je niet omdat ook de besturingsdata daarbij moet.

---

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 16:28:tweakdsl geen datalimiet dat zeggen ze ja maar als jij 200 gig per maand over je adsl pompt zullen ze heus wel gaan zeuren.
Als je nou eens zoekt voordat je op standje laster gaat: er zijn <blink>geen</blink> limieten bij TweakDSL. Lees de A.V. en oordeel zelf. Demon belooft je af te sluiten en een 'ander' product te laten afnemen als je significant meer verkeer dan gemiddeld doet, en TweakDSL zegt gewoon spijkerhard "geen gezeur, geen limiet".

Klopt, bij tweak is er dus gewoon GEEN datalimiet, nix nakkes.. gemiddeld zit ik per maand op de 200gb en heb het afgelopen jaar nix gehoord .. dus dat zal wel goed zitten..(Sa1 in "TweakDSL *new and/or improved* deel 3")

Demon:

"Voor het gebruik van de Dienst bestaat geen vaste maandelijkse limiet op de hoeveelheid dataverkeer die u genereert. Echter, wij kunnen de Dienst blokkeren indien wij van mening zijn dat u regelmatig significant meer dataverkeer genereert dan de gemiddelde hoeveelheid dataverkeer die is ingecalculeerd in uw abonnementsgeld. In dit geval kunnen wij u een andere Dienst bieden die meer aansluit op uw gebruiksbehoefte. "

TweakDSL:

"TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding,"

[ Voor 15% gewijzigd door burne op 30-09-2003 17:27 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• ElementriX
  • Niet online
Allereerst welk abbo heeft Sa1? duurste kan ik het me wel voorstellen...
Met 1024/512 is het bijna onmogelijk om aan de 200 gb/maand te komen tenzij je 24/7 iets van 80kb/sec download wat onmenselijk is

Maar nog steeds rare actie van tweakdsl om klanten te trekken door te zeggen dat ze geen datalimiet hebben, heb je niet nodig FUP is al zat genoeg.
Dus gewoon Demon nemen, tis goedkoper en aan je 'datalimiet' kom je alleen als je 24/7 download maar dan kan je wel tweakdsl en iets meer betalen. Maar die kans is heel erg klein :)

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 22:58

johnneman

rofl de bofl

ja inderdaad "nokia6610",
en heb zelf ook demon, en het bevalt echt uitstekend!
ik heb trouwens een iets duurdere versie; 60 euro's p/maand, en dan 2048/512 :)
maar denkt dat het qua kwaliteit nix uitmaakt, allemaal het zelfde ja

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• RIVDSL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 13:12
RePlayer schreef op 30 September 2003 @ 16:41:
[...]

klopt wat je zegt... Maar 64KB/s haal je niet omdat ook de besturingsdata daarbij moet.
En sinds wanneer is besturingsdata geen data?? Grote kans dat ze dat gewoon meerekenen hoor.

p4 1,7 ghz, gigabyte 8IE, 768 MB DDR, Leadtek Geforce2 64mb AGP tv-out, Western Digital 80 gb 7200 rpm 2mb cache, HP CD-Writer+ 8290 4x/4x/24x, NEC ND-1300A, Creative Inspire 5300

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 10:28

Opa

Nu Multifocaal!

RIVDSL schreef op 30 September 2003 @ 20:11:
[...]

En sinds wanneer is besturingsdata geen data?? Grote kans dat ze dat gewoon meerekenen hoor.
Het gaat er niet om wie wat meerekent...

Het gaat er gewoon om dat in de praktijk 512 kbit neerkomt op 51 tot 54 kbyte per seconde. Het zou kunnen dat BBNed daarin beter is door een hogere upload, maar dat is speculatie. Die 54 kbyte is ervaring.

En ontopic voor de Topiscstarter: Je kan nu ook bij Wanadoo een KPN Lite abbo krijgen voor 25 Euro met wèl gratis modem en ook geen harde datalimiet. Goed, het is maar 320/96 (november dan) maar dan doe je het downloaden maar 's nachts.

Hoe zit dat eigenlijk met de telefoon abbo? Die betalen je ouders toch gewoon, naar ik aanneem? Aangezien de Belbasis in de ADSL kosten van KPN worden opgenomen kan je die mooi delen met je ouders. Dan betaal je 25 min 17 euro is 8 euro per maand.
Of zie ik dat verkeerd? 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Opa op 30-09-2003 20:29 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik denk niet dat dat jongetje opeens 200 GB gaat downloaden.. als ie eerst altijd een limiet had van 5 GB per 2 maanden.. anders zou die al wel eerder wat anders genomen hebben.. right ?

O ja en voor dat abbo betaal je bij demon 100 voor je ethernet modem en 75 voor aansluitkosten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 20:47 ]

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 23:38

Spikey

Making the web accessible!

Wat deFUP van Demon betreft..
Die hebben ze volgens eigen woorden nog NOOIT toegepast op een gebruiker..

Wat de snelheid betreft..
Bij kabel kun je bij 512 idd uitgaan van 64 Kb/sec (512 / 8)
Bij ADSL moet je daar echter ongeveer 20% vanaf halen wat dus uitkomt op 50-54 Kb/sec

Helaas betaal je bij Demon tegenwoordig ook aansluitkosten en modem bij het goedkoopste abbo (512/256). De duurdere abbo's hebben dit niet maar dan betaal je wel 39,-/mnd

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• RSpliet
Goed, t goedkoopste abbo is precies wat ik nodig heb(neenee, de topicstarter blijft niet weg ;)). Echter kan ik niet effetjes 178 euro ophoesten. En dat wanadoo idee leek me niks, aangezien ik dan alsnog minder snelheid heb(en maar ietsje meer dan Kabelfoon). Daarnaast heb ik niks aan dat bagger-usb-modem, aangezien ik een router wil gebruiken. Ik vind t niet erg om n modem aan te schaffen(+splitter), maar die aansluitkosten zijn 99 euro, da's 218,17 gulden, voor n klein beetje administratieve rompslomps... Waarom is dat zo duur? Ik bedoel, 198DM, 594 Franse frank, 1980 Belgische frank, 218 Hollandse guldens...

• ElementriX
  • Niet online
en wij maar allemaal denken dat adsl 'goedkoop' is hé ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
www.mycom.nl
downstream : 512 Kbps
upstream : 256 Kbps
maandelijkse kosten: € 24,95 voor het eerste jaar, daarna € 29,95
eenmalige aansluitkosten : € 69,00
Zelf een modem erbij zoeken eventueel (€60 zijn ze al voor te krijgen!) en je zit gebakken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 30-09-2003 22:30 ]

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Waarom neem je dan geen kabelfoon Premium voor 36,- per maand. 768/128 en 15gb in 2 maanden. Hoef je ook geen dure modems te kopen en het modem wat je leent is nog ethernet ook...

Specs

• RSpliet
Precies wat je zegt, 36 euro per maand, da's dus zeg maar n tientje per maand extra. Daarnaast zit je daar ook met zo'n bagger-datalimiet. Ik wilde op ADSL overstappen omdat t niets extra kost(nouja, dat modem en de aansluitkosten), en nog veel sneller is ook. Trouwens, de upspeed van Kabelfoon is sowieso bagger, maakt niet uit welk abbo.
Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord, WAAROM zijn de aansluitkosten zo hoog?

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 01 October 2003 @ 16:08:
Maar mijn vraag is nog steeds niet beantwoord, WAAROM zijn de aansluitkosten zo hoog?
Omdat er nogal wat geld voor je uitgegeven wordt. Een DSLAM-poort kost een paar honderd euro. KPN wil vele tientjes hebben voor de kruisdraad. Dat zijn de twee grootsten. Bij elkaar AFAIK meer dan 600 euro. Een deel daarvan wordt betaald vanuit je abonnementsgeld, maar als je een van de goedkopere abonnementen hebt kun je niet in 24 maanden voldoende van de kosten vergoeden. Dus moet er geld bij. En dat heet 'aansluitkosten'.

En daar volgt uit dat 'men' uitgaat van een gemiddelde lengte van een abonnement van twee jaar. Omdat de ISP's de aansluitkosten afdragen aan BBNed en BBNed het KPN-deel afdraagt aan KPN maakt het niet al te veel uit bij welke BBNed-reseller je zit. Althans: voor BBNed niet. Natuurlijk wel voor de reseller. Als al z'n klanten precies 1 jaar zouden blijven gaat 'ie na 18 maanden alsnog failliet, omdat 'ie in verhouding tot de doorstroom van klanten te weinig 'aansluitkosten' (om precies te zijn: geen) terugverdient uit abonnementen die langer dan 12 maanden lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 01-10-2003 23:33 . Reden: teipo. }) ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Spikey schreef op 30 September 2003 @ 20:51:
Wat deFUP van Demon betreft..
Die hebben ze volgens eigen woorden nog NOOIT toegepast op een gebruiker..
Dan kunnen ze die FUP toch gewoon laten vallen?

De stok staat klaar. Het wachten is op het moment dat de prijzen zo laag worden dat Demon denkt de honden te moeten gaan slaan. En dat moment gaat komen.

Ik weet niet of je het prijzendebat volgt, maar de klap is voor Cistron hard aangekomen. Danny klaagt in nieuwsgroepen over de ontslagvergunningen die hij aan heeft moeten vragen, en Cistron doet niet mee met de golf van prijsverlagingen omdat ze de extra kosten voor het dataverkeer niet kunnen dragen. Demon heeft nog andere inkomsten, en zal het dus iets langer uithouden. Maar als ook daar de bodem van de schatkist in zicht komt gaat opeens die FUP uit de kast komen. Degenen die overblijven zijn de providers die vanaf het eerste moment goedkoop hun dataverkeer in hebben kunnen kopen, die geen dure lopende kontrakten hebben en zonder problemen kunnen switchen van transit-providers. En Demon valt niet in die categorie.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
nokia6610 schreef op 30 September 2003 @ 22:24:
en wij maar allemaal denken dat adsl 'goedkoop' is hé ;)
Nou .. dat is het echt niet hoor. :D Als je alles bij elkaar optelt ..

• RSpliet
Dank Burne :), morgen komt m'n salaris binnen, dan ga ik dit eerst ff regelen :D

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:04

OMX2000

By any means necessary...

Burne schreef op 01 oktober 2003 @ 23:31:
[...]

Dan kunnen ze die FUP toch gewoon laten vallen?

De stok staat klaar. Het wachten is op het moment dat de prijzen zo laag worden dat Demon denkt de honden te moeten gaan slaan. En dat moment gaat komen.

Ik weet niet of je het prijzendebat volgt, maar de klap is voor Cistron hard aangekomen. Danny klaagt in nieuwsgroepen over de ontslagvergunningen die hij aan heeft moeten vragen, en Cistron doet niet mee met de golf van prijsverlagingen omdat ze de extra kosten voor het dataverkeer niet kunnen dragen. Demon heeft nog andere inkomsten, en zal het dus iets langer uithouden. Maar als ook daar de bodem van de schatkist in zicht komt gaat opeens die FUP uit de kast komen. Degenen die overblijven zijn de providers die vanaf het eerste moment goedkoop hun dataverkeer in hebben kunnen kopen, die geen dure lopende kontrakten hebben en zonder problemen kunnen switchen van transit-providers. En Demon valt niet in die categorie.
Nou ik denk niet dat het zo simpel is. Want dan zou Demon gewoon net iets onder de rest zitten met hun prijs. Maar ik denk dat Demon zeker wel heeft doorberekend wat het hun gaat kosten. Trouwens zo'n kleine is Demon nu ook weer niet.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:18
Hier staat een testje van webwereld: link

Ik heb zelf TweakDSL, nooit iets gehoord over limieten ofzo. En er staan toch wel wat pc's gewoon de hele dag te downloaden. Ze hebben de FUP laten vallen, en hebben gezegd dat er gewoon geen limieten meer zijn.

Dit valt ook terug te vinden op de website.

Koffie met thee is minder lekker.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Want dan zou Demon gewoon net iets onder de rest zitten met hun prijs.
Dus als 'anderen' het al moeilijk hebben om hun bedrijf in de lucht te houden van een paar euro per maand (want dat is de bruto winst op een DSL-lijn) kan Demon best zonder winst rondkomen? Dacht het niet. Ook Demon zal de huur en de salarissen moeten betalen. Die prijzenoorlog gaat nog best leuk worden. Wie heeft de beste inkoper van dataverkeer?

Pagina: 1