ik heb al verschillende mensen gevraagd die er verstand van hebben maar niemand kan het mij vertellen. ook weet ik niet waar ik moet zoeken @ php.net want ik kan niet goed omschrijven wat ik bedoel.
stel het volgende:
op een site moet je je leeftijd opgeven, dit kan van 1 tot 99 zijn
(in het echt zou ik met geboortedatum werken maar dat doet er ff niet toe het gaat om het idee; ik wil dit principe met een andere situatie gebruiken)
je geeft dan een formulier:
je gooit dan $_POST['leeftijd'] in de database (dat is niet zo moeilijk.
Maar wat nu als iemand zijn lprofiel wil editen?
hij / zij gaat naar het edit scherm en dan zou het fijn zijn als de dropdown al meteen de goede leeftijd aangeeft.
voorbeeld.
Mark had in zijn profiel staan 45 maar is nu 46 geworden.
Hij gaat naar de edit-profiel-pagina.
de dropdown staat reeds op 45 selected, hij hoeft slechts eentje naar onder te gaan en hij kan z'n profiel editen.
Probleem is:
ik snap niet hoe je php de gewenste optie kunt laten selecten. Hoe kun je aan php meegeven dat hij het getal uit de database haalt en vervolgens dit getal in de dropdown select??? en dat moet dan ook mogelijk zijn als het niet over getallen gaat maar over bijv. een verzameling woorden
(nogmaals: dit is een hypothetische vraag ik zit niet op antwoorden te wachten als dat het niet slim is om mensen hun leeftijd in te laten voeren want dat snap ik ook wel het is slechts een voorbeeld)
stel het volgende:
op een site moet je je leeftijd opgeven, dit kan van 1 tot 99 zijn
(in het echt zou ik met geboortedatum werken maar dat doet er ff niet toe het gaat om het idee; ik wil dit principe met een andere situatie gebruiken)
je geeft dan een formulier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <select size="1" name="leeftijd">
<option value="1">1 jaar</option>
<option value="2">2 jaar</option>
<option value="3">3 jaar</option>
...
<option value="99">99 jaar</option>
</select> |
je gooit dan $_POST['leeftijd'] in de database (dat is niet zo moeilijk.
Maar wat nu als iemand zijn lprofiel wil editen?
hij / zij gaat naar het edit scherm en dan zou het fijn zijn als de dropdown al meteen de goede leeftijd aangeeft.
voorbeeld.
Mark had in zijn profiel staan 45 maar is nu 46 geworden.
Hij gaat naar de edit-profiel-pagina.
de dropdown staat reeds op 45 selected, hij hoeft slechts eentje naar onder te gaan en hij kan z'n profiel editen.
Probleem is:
ik snap niet hoe je php de gewenste optie kunt laten selecten. Hoe kun je aan php meegeven dat hij het getal uit de database haalt en vervolgens dit getal in de dropdown select??? en dat moet dan ook mogelijk zijn als het niet over getallen gaat maar over bijv. een verzameling woorden
(nogmaals: dit is een hypothetische vraag ik zit niet op antwoorden te wachten als dat het niet slim is om mensen hun leeftijd in te laten voeren want dat snap ik ook wel het is slechts een voorbeeld)
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect