[CarAudio] Radiorenault vervangen door Sony -> Display?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 17:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Ik heb een splinterniewe renault megane station met zo'n standaard f*kin' renault radio-cd speler erin.
Allemaal leuke gadgets die dingen, maar een fatsoenlijke tuner zit er niet in, laat staan z'n nep-goede geluid.

Ik heb besloten om mijn goeie ouwe Sony radio (zo een uit de Xplod serie) er in te zetten. Ik weet al dat een hoop geinige features gaan vervallen.
Onder andere het ingebouwde display in het dashboard, dat gaat straks niet meer meewerken met mijn Sony radio. Voor de stuurbediening heb ik een interface besteld (53 euro ex, afzetters!).
Ook heb ik een Radio Frontpaneel besteld (4 euro ex) zodat normale radio's ook mooi afgewerkt in kunnen worden gebouwd.

Toch wil ik nog even weten of er niet stiekum een mogelijkheid is om toch het display wat in het dashboard in is gebouwd ook mee te laten werken. (RDS enzo)
FYI: De renault dealer zegt dat het niet kan en ik denk ook van niet.

Wie heeft er een idee hoe dat te doen!

Alles kan stuk.


Verwijderd

Hmm, ik heb ook een nieuwe Megane (gewoon model).. En een Sony Mpxcd40.. Ik heb dus ook geen satellite bij m'n stuurwiel, en ook dat extra display geeft niets weer (alleen de tijd en temperatuur dus).

Ik dacht dat ik ooit eens ergens had gelezen dat het wel mogelijk is met Sony radio's om die aan te sluiten op dat display. Maar ik denk dat de dealer dat dan wel voor me gedaan had. Ik heb nl deze radio gratis bij de aankoop gekregen (wou een mp3speler).. Dusse, ik denk het helaas niet (had het zelf ook wel gewild)

kijk overigens eens op http://www.kieskeurig.nl/...38CD1C1256BF1005F4016.htm en zoeken op renault... Staat wel iets, maar veel wijzer worden ik er niet van...

Weer wat verder:
http://www.arwac.be/CAR/SONY_PV_210202.xls zoeken op DRNS001. Je hebt dus een interface nodig die 109 euro kost.. Ik heb geen intresse meer ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 16:34 ]


  • remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 17:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Nog even met de renault dealer gesproken die heeft contact gehad met sony.
Antwoord: Display van de auto gebruiken = niet mogelijk.

Die prijslijst is dus misleidend.

Alles kan stuk.


Verwijderd

Hmm, dat zou toch wel jammer zijn...

Ik heb nog een email gestuurd naar een autoradio-inbouw-expert... ik wacht nog op reactie...

  • Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Kijk ook even bij Conrad. Nooit geschoten is altijd mis...

  • Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

remco_k schreef op 02 oktober 2003 @ 11:45:
Nog even met de renault dealer gesproken die heeft contact gehad met sony.
Antwoord: Display van de auto gebruiken = niet mogelijk.
Dan zal dat wel aan het display in de Megane liggen! Een kennis van mij heeft een Laguna met sony radio en die krijgt gewoon zn info op t schermpie en kan zijn radio bedienen met de standaard stuurbediening van Renault!

  • remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 17:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Rum schreef op 02 oktober 2003 @ 11:54:
[...]

Dan zal dat wel aan het display in de Megane liggen! Een kennis van mij heeft een Laguna met sony radio en die krijgt gewoon zn info op t schermpie en kan zijn radio bedienen met de standaard stuurbediening van Renault!
Die stuurbediening is geen probleem, daar heb je standaard interfaces voor.
Dat display lijkt me dus echt sterk... weet je dat zeker?
Ik wil dan graag even weten welk model autoradio je zwager heeft, welke laguna hij heeft en wie zijn dealer is die het in heeft gebouwd!

quote van mijn dealer: "We hebben met Sony gesproken, er is -geen- mogelijkheid om een sony autoradio aan een display te koppelen... In welke auto dan ook."

Dat snap ik ook wel, want Sony heeft ook geen enkele Radio waar nog een extra aansluiting voor een eventueel extern display op zit. Alleen zo'n mini-jack plug voor de externe bediening.

Ik wacht in spanning af...

Alles kan stuk.


  • IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 15:36

IQM

Daarom heb ik in mijn Megane Coupé (vorige model dus) al direct geen radio Renault in laten bouwen maar gewoon mijn oude vertrouwde meegenomen. Ook de speakers heb ik zelf erin gehangen. (in een Coupé zijn de voorspeakers 16,5 cm dus een maatje groter dan een gewone uitvoering) Scheelt een boel geld als je spullen die je al had weer kunt gebruiken.

Vroeger had Opel wel kabeltjes om bijv. Philips radio's aan het display te koppelen. Misschien kun je anders zelf een kabeltje maken ? Als je weet welke aansluitingen je moet hebben in de ISO stekker kom je een heel eind. En anders zul je het met de interne display van de radio moeten doen. Werken zal het altijd wel denk ik...

Verwijderd

Onderstaande mails heb ik ontvangen. Met dank voor de perfecte service:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
Geachte heer --------,

Vandaag werd ik teruggebeld door mijn contactpersoon van Sony.

Helaas moet mijn (voorlopig) definitieve antwoord toch zijn dan voor alle
Renaults Megane vanaf januari 2003 de huidige Sony (2connect-) interfaces
niet toereikend zijn. Er wordt volgens Sony momenteel wel een oplossing voor
deze auto's ontwikkeld, en de verwachting is dat die binnen afzienbare tijd
beschikbaar zal komen.

Mijn excuses voor de verwarring die in deze correspondentie is ontstaan,
maar uw vraag bleek lastiger dan ik op het eerste gezicht dacht. Indien u
dit antwoord wilt posten heb ik daar geen probleem mee.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Mocht u vragen hebben,
dan kunt u uiteraard contact opnemen met ondergetekende op telefoonnummer
079-3428015.

Met vriendelijke groet,

Chris Oudshoorn

Bos Car Comfort Zoetermeer B.V.
Fokkerstraat 42
2722 NK Zoetermeer
Tel.: 079-3428015
Fax: 079-3417921
www.boscarcomfort.nl
info@boscarcomfort.nl

DISCLAIMER: De informatie, verzonden met dit e-mail bericht, is uitsluitend
bestemd voor de geadresseerde. Openbaarmaking, vermenigvuldiging,
verspreiding en/of verstrekking aan derden is niet toegestaan. Gebruik van
deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. U wordt
verzocht bij onjuiste adressering de afzender direct te informeren door het
bericht te retourneren.


----- Original Message ----- 
From: ----------
To: <info@boscarcomfort.nl>
Sent: Monday, October 06, 2003 7:29 PM
Subject: Re: Sony en Renault


> Beste meneer Oudshoorn,
>
> Hartelijk dank voor uw snelle antwoord. Met uw toestemming wil ik uw
> antwoord graag posten op een forum
> ([TOPIC=815892///][NOHTML][rml][ CarAudio] Radiorenault vervangen door Sony -> Display?[/rml][/NOHTML][/TOPIC]). Naar
> aanleiding van dit topic heb ik de mail verstuurd (ikzelf ben de
> gebruiker "beurdy").
>
> Overigens vind ik zelf 109 euro iets te veel geld voor zoiets klein.
> Ik denk dat u hier wel begrip voor kan hebben.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> beurdy
>
> ---- Oorspronkelijk bericht ----
> Van: info@boscarcomfort.nl
> Naar: --------
> Onderwerp: Re: Sony en Renault
> Datum: Mon, 6 Oct 2003 17:40:51 +0200
>
> >Geachte heer ---------,
> >
> >Deze interface is inderdaad te krijgen. Indien de Renault standaard
> >uitgerust was met een VDO Dayton radio heeft u de DRNS002 interface
> >nodig.
> >Zat er standaard een Philips radio in de auto dan zou dat de DRNS001
> >moeten
> >zijn. Welke radio in de auto wordt geleverd is te vinden in het
> >instructieboekje. Anders zouden wij aan de hand van het kenteken of
> >bouwjaar
> >(en maand) de informatie voor u kunnen opvragen. De kosten voor deze
> >inferface bedragen EUR 109,00 inclusief BTW.
> >
> >Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Mocht u vragen
> >hebben,
> >dan kunt u uiteraard contact opnemen met ondergetekende op
> >telefoonnummer
> >079-3428015.
> >
> >Met vriendelijke groet,
> >
> >Chris Oudshoorn
> >
> >Bos Car Comfort Zoetermeer B.V.
> >Fokkerstraat 42
> >2722 NK Zoetermeer
> >Tel.: 079-3428015
> >Fax: 079-3417921
> >www.boscarcomfort.nl
> >info@boscarcomfort.nl
> >
> >DISCLAIMER: De informatie, verzonden met dit e-mail bericht, is
> >uitsluitend
> >bestemd voor de geadresseerde. Openbaarmaking, vermenigvuldiging,
> >verspreiding en/of verstrekking aan derden is niet toegestaan.
> >Gebruik van
> >deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. U
> >wordt
> >verzocht bij onjuiste adressering de afzender direct te informeren
> >door het
> >bericht te retourneren.
> >
> >
> >----- Original Message ----- 
> >From: ----------
> >To: <info@boscarcomfort.nl>
> >Sent: Monday, October 06, 2003 11:53 AM
> >Subject: Sony en Renault
> >
> >
> >> Geachte heer/mevrouw,
> >>
> >> Sinds een paar weken rij ik rond in een nieuwe Renault Megane. In
> >deze
> >auto
> >> heb ik een Sony Cdx-mp40 autoradio laten bouwen. Die werkt opzich
> >geweldig.
> >> Alleen is de Renault voorzien van een display in het midden van het
> >> dashboard. Als de auto met RadioRenault is uitgerust verschijnt er
> >op dit
> >> display o.a. naar welke zender er geluisterd wordt, enz.
> >>
> >> Nu heb ik geruchten gehoord dat dit ook mogelijk is met een radio
> >van Sony
> >> (dit omdat, zoals ik heb gehoord, Renault en Sony nauw
> >samenwerken). Mijn
> >> vraag is nu of u hier ook wel eens van gehoord heeft, en hoe dit
> >dan
> >> mogelijk zou zijn. Ik heb op een (vage) belgische site iets gezien
> >van een
> >> converter die hiervoor nodig is. Maar misschien weet u hier meer
> >van.
> >>
> >> Alvast bedankt voor uw informatie.
> >>
> >> Met vriendelijke groet,
> >>
> >> beurdy
> >>
> >
> >
>
>

  • remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-06 17:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Topicstarter
Oke... da's dan duidelijk, er komt een oplossing... maar wanneer.... netjes wachten dan maar...

Alles kan stuk.

Pagina: 1