Toon posts:

Gecrashte pc in dos het ip-achterhalen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc waar windows nt 4.0 op geinstalleerd staat. Deze pc is onlangs gecrasht. Hij heeft altijd een vast ip-adres gekregen. Is er een mogelijkheid om in dos het ip-adres te achterhalen of de computernaam? Windows nt 4.0 start hij zowel normaal als in de vga modus niet op.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
in de dos prompt wil het zoizo maar gewoon dos weet ik niet probeer eens ipconfig /all

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
net stat ? :-/

Verwijderd

Topicstarter
het ipconfig commando kent ie niet. Dat had ik al geprobeerd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

in welke omgeving stond deze machine als je wins draaide staat je machine nog geregistreerd op de wins server. Verder kent de Command Prompt ipconfig en dergelijke maar DOS kent deze commando's inderdaad niet. Ik denk dat je het beste een parrallel installatie kunt doen en dan proberen je netwerk uit te lezen op een of andere manier.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vast IP gekregen van een DHCP server of gewoon statisch ingesteld?
-> DHCP : misschien kijken in router of pc die DHCP doet
-> statisch : een dos register editor zoeken en de regkey opzoeken welke het zou moeten zijn? tis maar een idee. nee helaas weet ik geen dos regeditor of de regkey waarin dit zou moeten staan...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een statisch ingesteld ip-adres.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als statisch zal je ook vanuit een DOS box niets met IP config oid kunnen omdat het inderdaad alleen in het register staat. Je zou de registerbestanden ook kunnen kopieren naar een andere PC en daar uitlezen via regedit / regedt32.

En het de volgende keer ergens registreren wat welk IP had :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je zou eens erd commander kunnen gebruiken officeel te koop bij www.wininternals.com

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Of ERD commander is ook heel mooi programma hiervoor. Is alleen niet gratis!

edit:
Te laat! :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 16:53 ]

Verwijderd

Ping ff naar de firewall en kijk in de logs :D

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 17:01

Tiny

Wat eten we?

ergens een server draaien die het dns bij houd?
Pagina: 1