1 gebruiker 2 domein controllers

Pagina: 1
Acties:

• TheJack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Ik heb deen situatie van 2 W2k servers in een netwerk verbonden met 1 Internet verbinding. Nu moeten gebruikers van thuis via een VPN verbinding met een van de 2 servers kunnen verbinden. Het probleem is dat je via Internet en een router de VPN poort(en) maar naar een server kunt laten wijzen. Dus als naar Server1 verwezen wordt kan hij gebruikers van Server2 niet valideren.

Is het mogelijk dat Server1 b.v. onbekende gebruikers doorverwijst naar Server2?

De vraag is dus eigenlijk: (Hoe) is het mogelijk om via 1 Internetverbinding gebruikers op twee verschillende servers te laten aanmelden?

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

Verwijderd

Met een domain trust lijkt me. De gebruiker moet dan wel handmatig het juiste domein kiezen.

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Een domein kiezen is mogelijk met een VPN verbinding, alleen weet ik niet hoe ik een trust op moet zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door TheJack op 30-09-2003 16:02 ]

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy but socially dead." - (The Warner Brothers [Anamaniacs])

Verwijderd

TheJack schreef op 30 September 2003 @ 16:00:
Een domein kiezen is mogelijk met een VPN verbinding, alleen weet ik niet hoe ik een trust op moet zetten.
www.technet.com

Of de snelcursus:
De domain trusts snap-in MMC gebruiken.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35
Dat moet je tussen de 2 domeinen doen. Dus tussen PDC1 en PDC2 en kan alleen als beheerder.

let the past be the past.

• TheJack

TheJack

Building HighTech Cars

Topicstarter
Heb ik een probleem als een van de servers een Small Business Server is?

Want het lukt niet om een trust op te zetten tussen de twee servers. Met foutmeldingen dat SBS dit niet ondersteunt, RPC Server unavailable en het gewoon niet kunnen vinden van de andere server.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
TheJack schreef op 30 september 2003 @ 17:09:
Heb ik een probleem als een van de servers een Small Business Server is?

Want het lukt niet om een trust op te zetten tussen de twee servers. Met foutmeldingen dat SBS dit niet ondersteunt, RPC Server unavailable en het gewoon niet kunnen vinden van de andere server.
SBS ondersteund geen trusts nee

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 30 September 2003 @ 17:34:
[...]

SBS ondersteund geen trusts nee
Misschien is het wel mogelijk om een 2e DC te maken op het domein van de SBS om vervolgens de SBS te verwijderen om toch de trust te kunnen aanmaken :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 19:14:
[...]
Misschien is het wel mogelijk om een 2e DC te maken op het domein van de SBS om vervolgens de SBS te verwijderen om toch de trust te kunnen aanmaken :)
Nee

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1