Toon posts:

1790 disk 0 error

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

een kennis van mij heeft een oude pc een:

Compaq Deskpro MMX.

hij had gister een nieuwe HDD gekocht een van maxtor 40 GB.
hij had hem aangesloten op de primaire IDE en de jumper op Cable Select.

als nu de pc word aangezet dan krijg je dat witte scherm van Compaq en daarna staat er 1790- disk 0 error.

als ik dan op F10 druk (wat normaal is voor in de bios te komen) krijg ik te zien:

Ongeldige systeemdiskette
vervang de diskette, eb druk op een toets.

wat moet ik of wat kan ik doen om de pc nog opnieuw te installeren of in de bios te komen.

• Robin F.
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-03 14:28

Robin F.

5 micron is huge

Als de nieuwe HD de enige HD in het systeem is, kun je niet in de BIOS-setup komen, omdat die bij deze generatie Compaq's op een verborgen partitie op de harde schijf staat.

Oplossingen: Download de BIOS-setup van de Compaq (of HP.... whatever) website, je krijgt dan 2 floppies waarmee je de BIOS-setup op de nieuwe schijf kunt aanbrengen. Even aaneemend dat je BIOS de schijf überhaupt herkent. Zo niet, dan is de enige oplossing de oude HD te laten zitten en de nieuwe als tweede schijf te gebruiken.

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer es een bios update, t kan best zijn dat die pc helemaal geen schijven aankan boven 8Gb zonder extra progje (aka ontrack diskmanager)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

<offtopic> Slecht verzonnen systeem van Compaq! </offtopic>

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Robin F. schreef op 30 september 2003 @ 16:47:
Als de nieuwe HD de enige HD in het systeem is, kun je niet in de BIOS-setup komen, omdat die bij deze generatie Compaq's op een verborgen partitie op de harde schijf staat.

Oplossingen: Download de BIOS-setup van de Compaq (of HP.... whatever) website, je krijgt dan 2 floppies waarmee je de BIOS-setup op de nieuwe schijf kunt aanbrengen. Even aaneemend dat je BIOS de schijf überhaupt herkent. Zo niet, dan is de enige oplossing de oude HD te laten zitten en de nieuwe als tweede schijf te gebruiken.
Er bestaat ook nog zoiets als DiskClonen ... Wellicht dat hij daar dan wel verder mee komt. Je copieerd dan meteen de Bios die weggeschreven is in de eerste sectoren van de Harddisk.

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-03 21:09
Ik denk dat je je bios moet flashen, en anders moet je eff in de compaq user groups kijken. Je zal wel niet de enige zijn met zo'n error :).

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Heb je de nieuwe HD geformatted en ingedeeld?
Zonee: even een bootdisk maken en dan wat met fdisk en format spelen of anders met een bootable 2k/XP cd :)
Pagina: 1