P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200
Verwijderd
Zoals je wellicht op de novell site gelezen hebt is 4.9 nog een beta. Wij zijn op dit moment bezig om de clients te downgraden naar 4.83sp2 ivm te vel problemen met 4.9.
Echter jullie lopen tegen het probleem dat 4.83sp2 te traag inlogt.
Ik ben bang dat je moet wachten op de final van 4.9, ik kan helaas niks anders bedenken.
Echter jullie lopen tegen het probleem dat 4.83sp2 te traag inlogt.
Ik ben bang dat je moet wachten op de final van 4.9, ik kan helaas niks anders bedenken.
Wij gebruiken hier 4.83 sp2 met ZEN 4, we hebben 4.9 wel getest maar dit leverde nogal wat problemen op. Mijn advies is (en trouwens ook van Novell Support (Azlan momenteel in Nederland)) om toch geen gebruik te maken van 4.9
Er zijn trouwens voor 4.83 sp2 ook nog extra patches beschikbaar om performance problemen op te lossen, je zou ook eens kunnen kijken in de nieuwsgroepen van Novell, daar staan erg veel tips met betrekking tot ZEN, o.a. bij het traag zijn van systemen altijd kijken naar netwerkkaartinstellingen (speed en duplex niet automatisch maar hard instellen).
Je zou ook hier kunnen kijken of er iets bruikbaars bij staat.
Suc6.
Er zijn trouwens voor 4.83 sp2 ook nog extra patches beschikbaar om performance problemen op te lossen, je zou ook eens kunnen kijken in de nieuwsgroepen van Novell, daar staan erg veel tips met betrekking tot ZEN, o.a. bij het traag zijn van systemen altijd kijken naar netwerkkaartinstellingen (speed en duplex niet automatisch maar hard instellen).
Je zou ook hier kunnen kijken of er iets bruikbaars bij staat.
Suc6.
Verwijderd
Elteor schreef op 01 oktober 2003 @ 14:13:
Verhaal dat hier boven te lezen is

Client 4.9 is echt waardeloos, wij hebben er ook al de nodige problemen mee gehad. Hou het voorlopig gewoon bij 4.83sp2, dat zal al een hoop problemen wegnemen..
Client 4.9 werkt hier al een maand zonder enige problemen op 100 W2k stations SP3. Imho is 4.9 geen beta! Maar echt geen problemen op onze 2 NW5.1 Servers.
'k heb hier op mijn werk en op mijn laptop thuis client 4.9 staan die werkt prima geen problemen icm Zenworks 2.
Mijn laptop gebruik ik in 3 verschillende Novell Netware omgevingen, geen enkel probleem mee.
Mijn laptop gebruik ik in 3 verschillende Novell Netware omgevingen, geen enkel probleem mee.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Novell® Client™ v4.9 for Windows* NT*/2000/XP is the latest Windows NT/2000/XP client software release available from Novell. It supersedes all previous Windows NT/2000/XP client releases and contains all of the functionality included in previous client releases.
Maw gewoon een final release
beetje stom om wel te zeggen dat je problemen hebt ermee, maar niet wat de problemen zijn....
nvl clnt 4.9 werkt perfect mijn inziens
zen 2 kan door de support komen, ze supporten echter tot 3.2 nog met de nieuwe clients
Maw gewoon een final release
beetje stom om wel te zeggen dat je problemen hebt ermee, maar niet wat de problemen zijn....
nvl clnt 4.9 werkt perfect mijn inziens
zen 2 kan door de support komen, ze supporten echter tot 3.2 nog met de nieuwe clients
Misschien dat er een Nal Explorer onderdeel (dll ofzo) niet helemaal up to date is; ik neem aan dat je NAL 4.0 draait (properties, more geeft alle versienummers aan).
Of probeer eens \\server\sys\public\nalexpld.exe /i te starten (als locale Admin). En als laatste optie die ik zo snel kan verzinnen: Probeer es een nieuwe(re) versie van NAL te vinden (vooropgesteld dat je 4.0 nog niet hebt draaien
)
Volgens mij wordt het hele icon gebeuren door NAL Explorer geregeld en niet perse door de client namelijk
*Jaymz vind 4.9 ook helemaal niet waardeloos. 't is ff frutten om er met ZEN 2 nog eventjes mee te kunnen werken maar dat is het dan ook
't enige dat ik heb sinds dat ik 4.9 heb geinstalleerd is dat properties van bestanden of directories opvragen errug lang duurt (lokaal of drivemappings), volgens mij is het zelfs het rechtsklikken op een directory of bestand maar dat weet ik nu zo ff niet uit het hoofd
Of probeer eens \\server\sys\public\nalexpld.exe /i te starten (als locale Admin). En als laatste optie die ik zo snel kan verzinnen: Probeer es een nieuwe(re) versie van NAL te vinden (vooropgesteld dat je 4.0 nog niet hebt draaien
Volgens mij wordt het hele icon gebeuren door NAL Explorer geregeld en niet perse door de client namelijk
*Jaymz vind 4.9 ook helemaal niet waardeloos. 't is ff frutten om er met ZEN 2 nog eventjes mee te kunnen werken maar dat is het dan ook
't enige dat ik heb sinds dat ik 4.9 heb geinstalleerd is dat properties van bestanden of directories opvragen errug lang duurt (lokaal of drivemappings), volgens mij is het zelfs het rechtsklikken op een directory of bestand maar dat weet ik nu zo ff niet uit het hoofd
[ Voor 29% gewijzigd door Jaymz op 04-10-2003 01:42 ]
Ja, dat heb ik ook. Kon al niet meer herleiden wanneer het ongeveer is begonnen, maar irritant is het welJaymz schreef op 03 October 2003 @ 23:00:
hmm ik ben er wel tevreden mee tov 4.83 sp2 
* contextless login drastisch verbeterd (vinden gebruiker dus)
+ merkbaar sneller inloggen (altijd pluspunt)
+ browsen door het WAN gaat beter met zelfde infrastructuur
+
ook helaas wat minpuntjes (die in de beta van SP1 opgelost worden/zijn)
- af en toe de fout dat de SPECIFIED SERVER UNKNOWN
- afmelden duurt lang!
- soms staat ie wanneer je afmeld gewoon in blauw scherm en doet niets (restart nodig)
2 van de 3minpunten zijn opgelost met de beta van SP! ervoor (heb die proefdraaien op laptop)
ff wachten tot SP1 uit de beta fase is
* contextless login drastisch verbeterd (vinden gebruiker dus)
+ merkbaar sneller inloggen (altijd pluspunt)
+ browsen door het WAN gaat beter met zelfde infrastructuur
+
ook helaas wat minpuntjes (die in de beta van SP1 opgelost worden/zijn)
- af en toe de fout dat de SPECIFIED SERVER UNKNOWN
- afmelden duurt lang!
- soms staat ie wanneer je afmeld gewoon in blauw scherm en doet niets (restart nodig)
2 van de 3minpunten zijn opgelost met de beta van SP! ervoor (heb die proefdraaien op laptop)
ff wachten tot SP1 uit de beta fase is
I don't drive fast, I only fly low!
Dat hebben wij hier ook ja, ik trek nu ook pas voor het eerst de link met de client.Jaymz schreef op 03 oktober 2003 @ 23:00:
Ander probleem is dat de default Printer (via NDPS)nogal random is op een of andere manier. Nu ik alle printers weggegooid heb en opnieuw geinstalleerd lijkt het beter te werken.
Was wel wat, gestresste docenten die een proefwerk in de mediatheek hadden afgedrukt
Voor wat betreft het probleem van de properties van de directory opvragen: dit kan met Opportunistic Locking te maken hebben. Probeer eens de setting SET CLIENT FILE CACHING ENABLED = OFF o pde server. Hielp bij mij errug goed (NW51SP6, ZEN2).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
File Caching op Off zetten (bij de advanced settings in de client) hebben ook het gewenste effect 
*Jaymz past dat meteen maar aan in de unattend.txt, 'k begin binnenkort met de uitrol van 4.9
*Jaymz past dat meteen maar aan in de unattend.txt, 'k begin binnenkort met de uitrol van 4.9
zal eens controleren of ik er ook last van heb dat properties langzaam komen 
kan me niet herinneren dat het zo is tenminste
kan me niet herinneren dat het zo is tenminste
I don't drive fast, I only fly low!
Pagina: 1