Toon posts:

[Bittorent] Blijft maar door downloaden/uploaden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om (niet warez redenen) heb ik bittorent geinstalleerd om oa nieuwe mods en maps te downloaden omdat de gewone servers overloaded waren. Een aantal links aangeclicked om te kijken welke het snelste waren, en alles gesloten om vervolgens van de snelste source te downloaden.

Nou viel me op dat mijn connex de laatste tijd soms lagde tijdens spellen. Ik dacht dat dat aan @home lag. Maar nou keek ik op mijn harde schijf en heb ik gewoon Gigabytes zitten downloaden en uploaden, terwijl ik toch echt alle schermpjes gesloten had en sterker nog bittorent dacht geuninstalled te hebben.

Daarom de volgende vragen:
- Ik heb bittorent eenmaal nodig gehad voor het downloaden van pre-release mods (legaal) en wil er nu vanaf, simpelweg omdat ik het nergens anders voor nodig heb (geloof het of niet, maar sommige mensen hebben geen intresse in warez zooi). Zodra ik bittorent uninstall op welke wijze dan ook. Uninstall ik blijkbaar een ander programma, bijv winrar. Hoe kom ik van dit progje af?
- Gaat bittorent door terwijl je duidelijk het schermpje hebt gesloten? En ook al gereboot hebt?

• Boegie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10-2023

Boegie

We besiemelen mekoar

Welke client gebruik je?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Het ligt wel aan je verbinding, als je met Torrent wat download, maakt hij temporary files aan op je schijf om dus de ruimte te reserveren (net zoals eMule), ik verdenk @home ervan :-/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee boogie, gewoon de bittorent client.. Wel zijn sommige files niet te openen, dit zal dan waarschijnlijk wel te wijzen zijn op het feit dat hij de ruimte reserveert. Waarmee word deze ruimte eigenlijk gevuld? Ik hoor mijn hd namelijk niet ratelen bij de creatie ervan.

• Boegie

Boegie

We besiemelen mekoar

Tot zover ik het kan volgen (en dat is niet ver;) ) alloceert BitTorrent de totale benodigde ruimte zogauw je de client opstart. Maw hij reserveert de ruimte alvast, vertelt aan je OS dat het bestand zo-en-zo groot is, en begint dan met het invullen van bestand adhv de binnengekomen stukken.

Als je dus je download niet afmaakt, heb je dus een ongeldig bestand, namelijk een aantal gedownloade stukken en daartussen willekeurig bitjes (zoals ze al op de HD stonden tijdens het alloceren.)

De nieuwere BitTorrent clients alloceren pas als een stuk binnen is, waardoor je dus niet meteen een boel schijfruimte kwijt bent.

Verder lijkt het me stug dat na het afsluiten de hele handel doorgaat, zeker niet na een reboot. Maar waar het dan wel aan ligt?...

BRAINWAVE EDIT:

Je zegt dat je vele GBs ge up- en downloaded hebt. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar als je dat concludeert uit het feit dat de bestanden op je HD vele GBs groot zijn dan kan dat dus met bovenstaande allocatie te maken hebben.
De grootte van bestanden je OS aangeeft is dus niet (perse) gelijk aan de hoeveelheid ge up en download.

Hopelijk is dit nog te volgen...

[ Voor 21% gewijzigd door Boegie op 30-09-2003 16:37 . Reden: Brainwave ]

• BioHazard
  • Laatst online: 13:07

BioHazard

*\o/*

Volgens mij bevat de "normale" BitTorrent ook een hoop spyware heb ik gehoord? Ik zelf heb Shad0w's Experimental Client...Is een zeer goede met hoop opties!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Bi0Hazard schreef op 30 september 2003 @ 16:47:
Volgens mij bevat de "normale" BitTorrent ook een hoop spyware heb ik gehoord? Ik zelf heb Shad0w's Experimental Client...Is een zeer goede met hoop opties!
Lijkt me stug hoor, BitTorrent is gewoon open-source (en daarnaast in python geschreven, iedere gek met notepad kan dus controleren OF er spyware in zit...)

• Boegie

Boegie

We besiemelen mekoar

Bi0Hazard schreef op 30 September 2003 @ 16:47:
Wordt er hier niet Kazaa met BitTorrent verward?

• BioHazard
  • Laatst online: 13:07

BioHazard

*\o/*

Neej ok, dan heb ik het dus fout gehoord O-) }:O

Verwijderd

Topicstarter
Boogie, pak weg 90% van de bestanden is ook daadwerkelijk te openen, dat is dus het vreemde. Dat het een verkeerde uninstall is heb ik te danken aan norton utitlities. (net uitgevonden) Deze maakt een verkeerde link, bij missing uninstall files, zodat je dus een ander progje uninstalled.

Over dat spyware is het inmiddels al duidelijk. Anders had ik het ook wel gevonden met adaware en spybot :) (alhoewel spybot al weken niet meer geupdate heeft, maar dat terzijde).

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 11:20
* Dala hoort norton utils .. schrikt weer...... |:(

*check es of niet toevallig je prullen bak protection aan heb staan????

vind norton cool... jij leegt je prullenbak.. maar hij slaat het gewoon in een andere dir op :S

Verwijderd

Neeh bittorent bevat geen spyware neeh, en shadow client op ori bittorent client gebouwd.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je probleem aan bittorent ligt. Maar zijn genoeg dwnl. stat proggies die het je kunnen vertellen, of netstat. misschien ben je wel gehackte illigale server nu :D

Hoe dan ook om zeker te zijn gewoon op de website kijken van de cleint die je hebt staat haarfijn hoe je't uninstalled, nie moeilijk gaan doen nu he? Als je't probleem heb opgelost wat wel zal onderstussen bennik benieuwd wat het was.

Ik zelf instanf bittorent fan, beetje kortzichtig want eerste download, maar mijn favourite naruto serie nieuwste aflevering met 100 kb/s binnen, is mijn max dwnl, weg met dat p2p :D.

ps. eeek, krijg ook de rillingen bij norton utils

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 13:54

Ryudo

Daily dose~

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 22:34:
Ik zelf instanf bittorent fan, beetje kortzichtig want eerste download, maar mijn favourite naruto serie nieuwste aflevering met 100 kb/s binnen, is mijn max dwnl, weg met dat p2p :D.
offtopic:
naruto rulez he, eventals 'Twin Spica', bittorent is ideaal voor het downloaden via animesuki, (ja ik ben anime-fan)

Verwijderd

kijk anders ff op je taakbalk of bittorent (of een agent, bv PTC) nog aanstaan. Verder denk ik ook dat er hoogstens ruimte ingenomen word door niet gedownloade bestanden. Gewoon ff in je download dir van bittorent(agent) kijken.

Ikzelf ben erg positief over bittorent, veel keus en lekker snel zonder dat je een deel van je HD moet sharen.
Pagina: 1