Toon posts:

Scanner van Epson met printer van Canon: een probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de scanner Epson Perfection 3170 kopen en een printern van Canon, de i560 of de i850 of de i950. Nu zegt Vicomputer tegen mij dat het niet verstandig is een printer van een ander merk te kopen dan de scanner. Is dit terecht ? Kan ik problemen verwachten ?

En wat moet ik dan, een printer van Epson of een scanner van Canon ?

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Maakt helemaal niks uit, gaat als het goed is allemaal met elkaar samen.

Verwijderd

Topicstarter
Het verhaal was onder andere dat kleuren niet gelijk zouden zijn.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Onzin. De scanner leest gewoon dingen in, en gooit dit in een programma. Als je printer normaal print (dus gewoon kleuren normaal print) zal dit er ook normaal uitkomen hoor.

Het scan programma maakt d'r gewoon een plaatje van, je print zo'n scan dus net als je met een plaatje doet. Als de kleuren niet goed zijn zou ik eerder de scanner verdenken dan de printer (tenzij natuurlijk de printer ook andere dingen met slechte kleuren uitprint).

Het hoort gewoon te gaan dus. En voor je interesse; ik heb jaren een Epson printer ism. een Mustek scanner gehad. Dat ging prima, geen kleur-problemen oid..

[ Voor 19% gewijzigd door Laurent op 30-09-2003 15:50 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Scanner -> data -> printer.

Softwarematig gezien zou de stap 'data' de merknamen en bijbehorende dingen moeten laten vallen.
Indien je opeens met een Epson-printer verhoudingsgewijs beter zou printen dan de Canon is er iig iets goed mis op de hardwaremarkt.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb zelf een epson perfection foto 1650 in combi met een hp 970cxi. Alles werkt perfect behalve de copy utility. Die verekt et om te werken. Nou schijnt er ergens een truucje voor te zijn om een fake printer aan te maken en die te koppelen aan je gewone printer.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Dat kopieer probleem noemde Vicomputer inderdaad ook. Is er dan een andere manier om een kopie te maken ? Via een of ander programma ? Of kost dat veel meer tijd?

Verwijderd

Ik heb hier een hp scanjet 4100C en een Canon S500,
bij de (gedownloade) drivers van de scanner zit een programmatje wat een kopieerapparaat nabootst, dus je krijgt een knop met + en - voor het aantal en zo'n MEGAknop voor start, zo stuurt hij het in 1 x van de scanner naar de printer en dit werkt perfect, er wordt gewoon een plaatje gescand en dat gaat naar de printer zonder tussentroep werkt perfect..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
*_bas_ zegt dat het verstandig is om een andere zaak dan Vicomputer te zoeken. :)

Koop gewoon wat je zelf het liefst wil gebruiken en vergeet die brakke software die je erbij krijgt, dat geeft toch vaak problemen. Meestal is het gewoon een kwestie van de juiste instellingen zoeken.
In alle andere programma's werken alle scanners en printers met elkaar.
Scanners en printers behoor je te calibreren maar bijna niemand doet het. Daardoor kan je natuurlijk altijd kleurverschillen te krijgen. Maar dan moet je ook een goede monitor hebben ant die kan ook nog afwijken.

Senile! Senile Oekaki

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik zal de site ff opzoeken hoe je dit moet doen.

Verder werkt het nu wel bij mij.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 08:30
Ik heb zelf 4300C en epson stylus color 660 en hp laserjet 4. En dat werkt perfect samen, ik denk als je alles goed met rgb en de juiste kleur palet behoud het geen kleurverandering zou mogen opleveren. Trouwens kopieren doe je gewoon via computer, via dat hp programma, doet het perfect :).
Pagina: 1