Toon posts:

Monitor piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweaker, :Y)

Het probleem: Als ik mijn computer opstart en ik heb mijn monitor aan dan doet hij zoals hij het moet doet.. geeft gewoon netjes beeld op 1600x1200 75 hz. ;(

Doe ik mijn pc aan en even later mijn monitor (als hij dus als in windows zit) dan staat mijn beeldbuis op 1600x1200 60 hz en piept hij ook hierbij (als ik hem dan in windows wil aanpassen op 75 hz doet hij niet,want je kan niet hoger kiezen dan 60hz) :? Na een restart en uiteraard mijn monitor weer aan doet hij het weer naar behoren. (op zich nietzo'n probleem dus..maar wel erg irritant) Weten jullie een oplossing?

monitor : iiyama vision master 452 "19"
videokaart : Radeon9700pro (gigabyte maya II) cat 3.7 (andere cat deed hij het ook al)

Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 15:13 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
[search=monitor piept]?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik al gekeken,maar die zijn vrij globaal.. meer over irritaties dat dat ding in alle gevallen piept :P, van mij is daadwerkelijk wel anders hij onthoud zijn instellingen gewoon niet. :?

Verwijderd

refresh fix in WinXP is miisschien een optie, ik zit hier ook met een licht piepende monitor: samsung syncmaster 955B

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
offtopic:
geef die muis nu gewoon wat kaas, dan stopt ie wel

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Robbedoeske schreef op 30 September 2003 @ 15:18:
offtopic:
Droog :/

Ontopic gebruik eens Reforce. Is een mooi proggie om je refreshrate op peil te houden. Misschien dat het helpt :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Robbedoeske schreef op 30 September 2003 @ 15:18:
offtopic:
tis geen muis maar een monitor ,LUL :P, maargoed ik probeer die progjes wel even.. thnx

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem
een wat oudere monitor die bij een te hoge refreshrate met een te hoge reso of 1 van beiden begint te piepen, ik denk dat het ouderdom is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 16:31:
Hier hetzelfde probleem
een wat oudere monitor die bij een te hoge refreshrate met een te hoge reso of 1 van beiden begint te piepen, ik denk dat het ouderdom is.
Hij deed het al vanaf het begin :S, en de monitor is pas anderhalf jaar oud ofzo.. dus het lijkt mij sterk, ik denk dat de aansturing niet goed genoeg is ofzo.. :?

Verwijderd

ultieme oplossing:
je zegt dat het probleem niet optreedt als je monitor ingeschakeld wordt voordat de pc aangaat. Lijkt dus op een detectieprobleem van windows.
Als windows aan staat en je zet de monitor dan pas aan, dan gaat het niet goed zeg je.
Windows heeft de monitor dan niet herkend en gebruikt hem als standaard vga monitor met die bijbehorende max refresh van 60 Hz.
Selecteer dan in de properties van de desktop ergens dat de max refresh van de monitor 75 Hz is. Daarna mag je de refresh rate van de radeon verhogen. (=beveiliging dat je geen hoger signaal aan je monitor aanbiedt dan dattie aankan) Er zijn dus 2 plaatsen waar je refreshrate op kan geven, beetje afhankelijk van de videodriver.

Je probleem treedt waarschijnlijk niet op als je:
monitor aan zet, pc aanzet (alles goed), monitor uitzet (want buiten is het ook leuk)
en vervolgens je monitor weer aanzet.

Als je dat doet en de monitor piept, schiet mij dan maar lek, dan weet ik het ook niet.
Pagina: 1