Toon posts:

RequestParameters verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpel formulier gemaakt. (Zie onder) Nu geef ik een action mee als ik het form submit.

Nu heb ik een vreemd probleem. Als ik hem met IE submit dan mis ik de parameter met de naam action. Deze zit gekoppeld aan de submit button. In Mozilla gaat dit wel goed.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<title> Wachtwoord </title>
</head>
<body bgcolor="#81dbf3" background="images/back_not.gif" text="#FFFFFF">
<form name="password" method="post" action="submit.php" id="password">
    <input type="password" name="password" value=""  class="velden"> 
    <input type="submit" name="action" value="Jantje" class="savetempbutton"> 
    <input type="submit" name="action" value="Annuleren" class="savetempbutton">
</form>
</body>
</html>

Dit is de php pagina die de parameters opvangt en opsomt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<? print_r($_REQUEST); ?>

</body>
</html>

Ligt dit aan de manier hoe IE zijn parameters doorgeeft? Bij IE lijkt het alsof de action parameter helemaal niet wordt verzonden terwijl hij wel een value heeft.

Iemand die hier misschien meer vanaf weet? Ik kom er even niet meer uit. :/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 14:39 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Je kunt proberen beide submitbuttons een andere naam te geven. En als je dan wilt weten met welke submitbutton er gesubmit is kun je dat met een input type=hidden wel bijhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan, maar oorspronkelijk is dit formulier bedoeld voor Struts. Daar werkte het niet en ik dacht om nu al mijn javacode te posten ik boots het even na in PHP. Ze moeten dus beide de zelfde naam houden.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 14:42 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Als je in IE met de enter submit wordt inderdaad de waarde van je submitbutton niet meegegeven.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 30 September 2003 @ 14:41:
Als je in IE met de enter submit wordt inderdaad de waarde van je submitbutton niet meegegeven.
Toch is dit vreemd, want ik heb nog andere pagina's waar deze actie wel goed gaat. Maar er zit verder geen veschil in hoe de pagina's worden gesubmit. Beide met de ENTER in IE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 14:43 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 14:43:
[...]

Toch is dit vreemd, want ik heb nog andere pagina's waar deze actie wel goed gaat. Maar er zit verder geen veschil in hoe de pagina's worden gesubmit. Beide met de ENTER in IE
Dan is het script achter die andere pagina's waarschijnlijk niet afhankelijk van de waarde van de submit button :)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Toch is dat zo. Met Struts handel je namelijk de actie af via de submit.( tenminste bij mij dan ) Bij alle pagina's worden de zelfde variabelen doorgegeven en de zelfde submit namen. Toch gaat het fout in specifiek dit formulier.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Leg dit formulier dan eens naast een pagina welke het wel doet en zoek de verschillen. Staat in die andere pagina's misschien 1 submit button ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door André op 30-09-2003 14:52 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat is Struts? En heb je misschien een voorbeeld van een geval waarbij het wel goed gaat? Ik denk dat er dan toch een verschil moet zijn (een hidden field oid).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Daarom poste ik dit artikel in de eerst plaat in PW. Struts is sub-project van Apache (Jakarta ( JAVA)). Verder zijn er echt geen verschillen. Ik ga het wel op een andere manier oplossen. Ik check wel in een js of de action value leeg is of null en dan return ik wel false zodat het form niet gesubmit wordt.

Toch blijft ik het maar een vreemde zaak vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 14:58 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 14:57:
Daarom poste ik dit artikel in de eerst plaat in PW. Struts is sub-project van Apache (Jakarta ( JAVA)). Verder zijn er echt geen verschillen. Ik ga het wel op een andere manier oplossen. Ik check wel in een js of de action value leeg is of null en dan return ik wel false zodat het form niet gesubmit wordt.

Toch blijft ik het maar een vreemde zaak vinden.
Het verschil zal dan toch serverside moeten zitten; daar zal dan waarschijnlijk een default action uitgevoerd worden als de action niet meegestuurd is door het form.
Met javascript zal je onsubmit niet kunnen achterhalen wat er precies gepost gaat worden; ik zou in je php script gewoon zoiets doen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {

$action = 'Jantje'; // default
  if (isset($_POST['action'])) $action = $_POST['action'];

// doe iets aan de hand van $action

}

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ja het moet uiteindelijk in java, maar ik snap de bedoeling. Thank 4 ur help guys. Ik zoek wel een oplossing.

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:05
Dit is een 'bekende' bug....
Het probleem zit 'm in het feit dat je maar 1 inputveld hebt....
(Een tweede 'dummy' hidden field erbij lost het probleem al op ;) )
zie ook hier
Pagina: 1