Toon posts:

Word en datum doorvoeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk op een school. Voor onze leerlingen hebben wij een zoganaamde 'takenwijzer' waarin wij voor de leerlingen opschrijven wat ze elke periode (8 weken) moeten doen. Nu heb ik een format (in Word) waarin een tabel staat. Het is een dagformat. Dus 1 dag is 1 blad. Nu wil ik de data op alle dagen van de periode hebben. Dat zijn dus 5 dagen in de week maal 8 weken in een periode = 40 dagen. = 40 documenten. Is er een mogelijkheid dat ik die documenten maak voor de hele periode MET data, zonder dat ik dat dus 40 keer loop te typen. (en volgende periode weer en volgend jaar weer.

Kortom: is er een makkelijke manier waarop ik 40 (dezelfde) documenten voorzie van een datum. Steeds maandag t/m vrijdag?

HELP!!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:46

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Wat dacht je van Insert > Object > Create New > Microsoft Excel Worksheet?

Daarin kan je een formule (bijvoorbeeld =TODAY()+14 is vandaag over twee weken; of een referentie naar een extern sheet waarin je de begindatum neerzet) opnemen. Als je dat een beetje netjes layout zou je klaar moeten zijn.

Alternatief is VB programmeren, maar iets zegt me dat je daar geen zin in hebt ;)

Echt simpel, à la mail merge, gaat het niet worden.
edit:
On second thoughts, ik zou het hele project in Excel gieten en Word laten voor wat het is.

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 30-09-2003 14:54 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Thxz Rataplan, maar helaas lukt het me nog niet.

Ik ben een beetje een leek op het gebied van excell. Zou je me iets preciezer kunnen vertellen wat je bedoelt?

Alvast bedankt

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

In Excel kan je velletjes papier afdrukken met tekst en andere dingen erop, net als in Word.

D'r zit een F1-knop in: zaken die je moet nazoeken zijn hoe je een formule in moet voeren en hoe je een cell moet formatteren.

Als je voor het object uit m'n eerste post gaat: precies hetzelfde, alleen hoef je alleen de datum op te maken, en kan je verder je Word-document gebruiken.

Wat wou je verder weten?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 01:58
uit dit topic..
thxz Rataplan, maar ik ben dus een leek op het gebied van excell. Zou je me iets preciezer kunnen uitleggen wat je bedoelt?

Alvast bedankt!
verkeerde knopje TS.. :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

jazz schreef op 30 September 2003 @ 23:05:
uit dit topic..
verkeerde knopje TS.. :)
Tsk, niet gezien :) En toch binnen vier minuten een antwoord voor 'm gepost :7

Pagina: 1