Trillian crash, geen msn/icq/passport meer, op _dit_ IP

Pagina: 1
Acties:

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 11:50
Trillian 2 PRO is laatst gecrasht toen iemand een bestand naar me wilde verzenden (ik zat toen op zowel ICQ als MSN). Geen probleem dacht ik, maar na het opnieuw starten (ook de pc) kon ik ook geen connectie meer maken met ICQ en MSN. Dit heb ik ook via ICQLite en MSN6 geprobeerd, niet alleen met Trillian.

Nu ligt het netwerk hier zo, dat de internet server (met WinRoute) meerdere externe IP's heeft, een aantal LAN pc's voorziet van een NAT adres en bij een aantal andere pc's (onder andere de mijne) de externe IP's doorgeeft (buiten -> binnen = portmap 1-65535; binnen -> buiten = header rewrite met externe ip). Dit heeft dus altijd perfect gewerkt met alles.

Sinds die Trillian crash werkt MSN en ICQ hierdoor niet meer. Ook alle passport sites kan ik niet meer op, bij het passport aanmelden geeft de verbinding gewoon een time-out. De MSN en ICQ servers kan ik met ping ook niet meer bereiken.

Nu heb ik dat externe IP doorrouten even uitgezet, zodat ik zelf geNAT wordt, en dan werkt alles opeens weer, maar heb ik dus geen extern IP meer.

Het lijkt bijna wel of alles wat met Passport m'n externe IP gewoon geblockt heeft, aangezien ik hiervan helemaal geen reactie krijg (timeouts). Van ICQ krijg ik een 0405 error, wat het ook moge zijn :?

(nb de firewalls heb ik uitgezet maar maakt geen verschil)

Weet iemand WTF er hier aan de hand is?