Nu weet ik dat er een hoop problemen met sysprep zijn, maar....
Ik wil graag mijn machine WinXP Prof SP1a syspreppen zodat ik deze later via Ghost naar andere dezelfde typen werkstations kan dupliceren.
Wat heb ik gedaan naast het doorploegen van 200 topics in GoT en Google en technet...:
- Installatie gemaakt op machine als basis
- deploy tools gedownd
- tools in de c:\sysprep map gestopt op de machine die als master dient
- via de setup een .inf bestandje gemaakt waar onder andere de serial in zit
- via de gui sysprep.exe mini install en reseal gekozen
- computer gaat syspreppen en gaat dan uit
- bij boot komt mini install met de instellingen die ik heb opgegeven
- computer reboot en komt in mini install met de instellingen die ik heb opgegeven
- repeat until * Cheese_man is gefrustreerd!!
Het lijkt bijna wel of het verwijderen van het sysprep op de machine niet goed gebeurd waardoor het weer gestart wordt bij het rebooten.
Het enige wat ik op technet kon vinden was dat "The Compaq Network Teaming and Configuration for Windows 2000 (CPQTEAM) utility that is used for teaming networks causes this behavior. CPQTEAM is installed through Compaq's Smart Start utility. " dwars kon zitten. Maar aangezien ik hier achter een HP VL420 zit met XP lijkt me niet dat dit het probleem is.
Ik heb trouwens een diskkit gebruikt bij het installeren van mijn machine...dus niet de vooraf geinstalleerde versie van XP die vanaf de fabriek op de PC zat.
Ik wil graag mijn machine WinXP Prof SP1a syspreppen zodat ik deze later via Ghost naar andere dezelfde typen werkstations kan dupliceren.
Wat heb ik gedaan naast het doorploegen van 200 topics in GoT en Google en technet...:
- Installatie gemaakt op machine als basis
- deploy tools gedownd
- tools in de c:\sysprep map gestopt op de machine die als master dient
- via de setup een .inf bestandje gemaakt waar onder andere de serial in zit
- via de gui sysprep.exe mini install en reseal gekozen
- computer gaat syspreppen en gaat dan uit
- bij boot komt mini install met de instellingen die ik heb opgegeven
- computer reboot en komt in mini install met de instellingen die ik heb opgegeven
- repeat until * Cheese_man is gefrustreerd!!
Het lijkt bijna wel of het verwijderen van het sysprep op de machine niet goed gebeurd waardoor het weer gestart wordt bij het rebooten.
Het enige wat ik op technet kon vinden was dat "The Compaq Network Teaming and Configuration for Windows 2000 (CPQTEAM) utility that is used for teaming networks causes this behavior. CPQTEAM is installed through Compaq's Smart Start utility. " dwars kon zitten. Maar aangezien ik hier achter een HP VL420 zit met XP lijkt me niet dat dit het probleem is.
Ik heb trouwens een diskkit gebruikt bij het installeren van mijn machine...dus niet de vooraf geinstalleerde versie van XP die vanaf de fabriek op de PC zat.
reserveringshouder Tesla Model 3