Toon posts:

[VB6] datacombo listbox initializeren op de juiste positie *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Visual basic 6.0 probleempje.

in mijn programma heb ik een datacombo waaraan een een kolom uit mijn acces database gekoppeld is, dmv de eigenschappen rowsource en listfield.

Het probleem is nu dat zodra het programma draait de datacombo geen keuze aangeeft. Zodra ik hem selecteer kan ik kiezen uit de keuzelijst. De bedoeling is echter dat bij het laden van de form hij direct op de eerste keuze positie moet gaan staan van de keuzelijst.

Bij de gewone combobox is dit wel mogelijk dmv ListIndex. Maar bij de datacombo kan ik geen enkele mogelijkheid vinden...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Over welke VB hebben we het hier?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, VB 6.0

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
In het vervolg kan je ook je vorige topic aanpassen/editten ipv een nieuw topic te openen.

Heb je geen property waarmee je de value van het te selecteren item kunt instellen? KeyValue oid?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
In het vervolg kan je ook je vorige topic aanpassen/editten ipv een nieuw topic te openen.

Okay, sorry

Heb je geen property waarmee je de value van het te selecteren item kunt instellen? KeyValue oid?

Helaas niet, was het maar zo simpel.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:21

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik heb inmiddels ontdekt dat het helemaal niet mogelijk is met een datacombo. De gewone combo heeft de property ListIndex, datacombo heeft deze property niet. Heb nu mijn combo vervangen door gewone combo, die weer geen listfield heefd. Maar dat is op een alternatieve manier op te lossen.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:21

RayNbow

Kirika <3

Volgens de "Accepted Answer" van de tweede link zou het mogelijk moeten zijn, maar ik heb het niet kunnen testen omdat ik nog nooit met een DataCombo heb gewerkt ;)

Maar anders kan je waarschijnlijk de eerste item van een DataCombo selecteren door het de Focus te geven en User Input te simuleren. 't Is alleen niet zo'n mooie oplossing ;)

Misschien is idd het beste om een gewone combobox te gebruiken (scheelt trouwens een OCX die je moet shippen met je programma :P)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Pagina: 1