Server wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Beste tweaker,

Ik heb al zo´n 2 maand een servertje draaien, een AMD 1300 Thunderbird, 512 MB SDRAM PC133 een een 1 mb videokaartje, en dat op een Asus A7V133-VM. Dit werkte altijd goed, tot een tijd geleden.

Na een reset wou er niet meer geboot worden (bleef gewoon voor de POST ngo hangen), en nu is het zelfs zo ver dat er bij een gewone boot soms niet eens meer geboot wil worden. Pas na een flink aantal keren de stroom d´r af gehaald te hebben en d´r opgezet werkt het ding pas. Opzich is dit niet zo erg, want het het toch een server, als het eenmaal werkt dan is het goed, maar nu het grote probleem.

Eergister wou ik de server benaderen, helemaal nix meer, webserver deed nix, bleef gewoon laden, maar kon wel pingen enzo. Na wat remote te prutsen wou apache niet meer starten en meer problemen, dus maar een reboot en precies hetzelfde, apache configs veranderd (want ik dacht dus dat het daar aan lag), terwijl later bleek dat mysql, de mailserver, naja eigenlijk nix meer wou draaien, dus na een tijd geprutst te hebben maar geformateerd. Tenminste dat was het plan... Windows setup kon eerst geen geldige schijven vinden, en na hem op IDE2 gezet te hebben wel, maar gaf een schijf aan van 8 gig (de schijf zelf is 40 gig). En na wat prutsen was hij de normale 40 gig, maar deze kon niet geformateerd worden, dus fdisk erbij gepakt, naja allemaal fouten, diskpart van windows repair gaf zelf critische errors, en na prutsen was de schijf eindelijk 120 gig..... terwijl de schijf dus maar 40 is....

Schijf overgezet naar een workstation, en daar werkt deze perfect. Mijn vraag is dus, is het moederbord gewoon kapot? Ik denk zelf dat het iets is met de BIOS is omdat hij dus ook niet wou restart als hij eenmaal gestart was, en nu dan de boot problemen...

Optie / vraag 2:
Het moedbord is van een oude HP Pavilion, en is dus een licht aangepaste versie (vooral qua layout) en heeft ook en andere bios. Zou het mogelijk zijn om deze te hot-swappen naar mijne (indien ie op de één of andere manier beschadigd is) en daar de originele asus bios op te flashen?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Lijkt me ook bios, kan je beter nieuwe update der over flashen, zal werken :)
of gewoon flash backup maken, die dat na reboot terug zetten en je cmos legen :)

Suc6

Wabbawabbawabbawabba

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Mja, tis een HP mobo, die hebben dus een aangepaste bios en d´r zijn geen updates voor, vandaar mijn vraag of ik de orginele asus bios d´r overheen kan flashen (want ´t is wel een asus mobo, amar dus de HP variatie). Hij gebruikt gewoon de KT133 chipset, dus ik denk theoretisch dat het mogelijk is, en als d´r nix anders op zet ga ik het toch proberen.

CMOS legen (zonder flash) helpt ook niet, stroom d´r af niet, en een nieuw battarijtje ook niet...