[js] top.document.referrer of zonder top?

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
In javascript zijn verschillende manieren om referrer van de pagina te achterhalen, voor zover ik weet:

top.document.referrer
window.document.referrer
document.referrer

Maar nou vraag ik mij af, wat zijn de verschillen, wanneer gebruik je welke en misschien wel welke browser doet stom bij wat... :)

Wel heb ik gemerkt dat als je een domain redirect gebruikt, dat top.document.referrer niet werkt... Vraag me dus ook wel beetje af waarom dit is.

bedankt

Verwijderd

de eerste is van het frame set, de andere 2 zijn hetzelfde en van het huidige document, beetje zoeken kan geen kwaad hoor

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

een redirect is wanneer je volledig doorgestuurd wordt (dus het adres in je adresbalk veranderd dan ook). Bij bijvoorbeeld een .tk domein krijg je een frameset waarin een pagina vanaf een ander domein wordt geladen.
Hier zie je dan bijvoorbeeld ook dat het opvragen van top.document.referrer een foutmelding oplevert, javascript security verbied je namelijk properties op te vragen van een document op een ander domein :)

toevoeging: document.referrer binnen je eigen window opvragen zal geen resultaat opleveren omdat bij het opvragen van een pagina vanuit een frameset geen referrer wordt meegestuurd. Een referrer heb je meestal alleen als er via een link direct naar een pagina gesurft wordt. Zelfs dan nog is de referrer onbetrouwbaar want browsers zijn niet verplicht hem mee te sturen, en sommige software paketten maskeren de referrer of laten 'm leeg.

[ Voor 35% gewijzigd door crisp op 30-09-2003 14:09 ]

Intentionally left blank

• foske
maar wat ik dan gek vind, is dat top.document.referrer een probleem geeft bij domein redirect, weet jij hoe dat komt, of moet ik daarvoor weer zijn bij internet & telefoonie?

edit:

maar heel erg bedankt uiteraard :+

[ Voor 14% gewijzigd door foske op 30-09-2003 14:08 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fossie schreef op 30 September 2003 @ 14:07:
maar wat ik dan gek vind, is dat top.document.referrer een probleem geeft bij domein redirect, weet jij hoe dat komt, of moet ik daarvoor weer zijn bij internet & telefoonie?

edit:

maar heel erg bedankt uiteraard :+
zoals ik al zei: top verwijst naar de frameset op het .tk domein; vanuit de pagina in die frameset, die dus op een ander domein staat, mag je de frameset niet benaderen met javascript.
Ik denk dat er weinig aan te doen is, want waarschijnlijk heb je ook geen invloed op de code van de frameset zelf. Je hebt dus geen mogelijkheid om een eventuele referrer te capturen en door te sturen naar je uiteindelijke pagina - gevalletje pech of echte hosting nemen ;)

Intentionally left blank

• foske
Mja, maar soms is het dus ook zo, dat je bij echte hosting, ook een domein redirect krijgt, hoe zit dit dan, moet je dan gewoon tegen je hoster zeggen dat je wil dat hij echt in de DNS server naar het juiste ip adres verstuurt, en niet dat er gebruik gemaakt moet worden van redirect?

edit:
dit is dus het geval als ik een 2e domeinnaam registreer.

[ Voor 11% gewijzigd door foske op 30-09-2003 14:29 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fossie schreef op 30 September 2003 @ 14:23:
Mja, maar soms is het dus ook zo, dat je bij echte hosting, ook een domein redirect krijgt, hoe zit dit dan, moet je dan gewoon tegen je hoster zeggen dat je wil dat hij echt in de DNS server naar het juiste ip adres verstuurt, en niet dat er gebruik gemaakt moet worden van redirect?

edit:
dit is dus het geval als ik een 2e domeinnaam registreer.
Echte hosting is in mijn ogen dat je domein meteen verwijst naar een webserver die ook de site serveerd, al het andere is gewoon 'nep' en een goedkope prul-oplossing voor een mooi naampje ;)
Dat daar nadelen aan verbonden zijn moge duidelijk zijn.

Bij een echte redirect dmv een header die serverside gestuurd wordt heb je nog kans dat de referrer meegegeven wordt, maar ik betwijfel dit.
Als je verder niets kan doen op de webserver van je redirector dan ben ik bang dat het heel lastig wordt om referrers te achterhalen.

Ik heb gewoon een domeinnaam gekocht (gewonnen eigenlijk ;) ) en DNS service bij dyndns gekocht, dan kan ik gewoon mijn domeinnaam koppelen aan mijn eigen ip en heb ik vervolgens alle vrijheid.

Intentionally left blank

• foske
ik ben er nu achter dat er gebruikt wordt gemaakt van C-names... En volgens mij kan je die op 2 manieren instellen, eentje dat hij in de urlbalk blijft staan, en andere dat hij gewoon naar de betreffende redirect... en volgens mij is bij de laatste het geval dat de referrer wel werkt... Dus ben er (denk ik) uit... Bedankt crisp :+

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fossie schreef op 30 september 2003 @ 23:29:
ik ben er nu achter dat er gebruikt wordt gemaakt van C-names... En volgens mij kan je die op 2 manieren instellen, eentje dat hij in de urlbalk blijft staan, en andere dat hij gewoon naar de betreffende redirect... en volgens mij is bij de laatste het geval dat de referrer wel werkt... Dus ben er (denk ik) uit... Bedankt crisp :+
die 2e optie zal inderdaad wel werken aangezien de DNS dan de forwarding verzorgt :)

Intentionally left blank

Pagina: 1