Toon posts:

Nieuwe OPTA Regel per 1 oktober

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met ingang van 1 oktober 2003 geldt er een nieuwe OPTA-norm voor Nummerbehoud/Nummerportabiliteit. Deze regelt verplicht de netwerken om porteringen binnen 10 werkdagen af te handelen ongeacht de looptijd van een contract of opzegtermijn. Dit kan voor de klant zeer negatieve financiële gevolgen hebben omdat de boete die de netwerken moeten berekenen voor de verschuldigde opzegtermijn plus eventueel de resterende looptijd van het contract zullen factureren aan de klant. Wel is er een uitweg middels een getekende wilsverklaring.

M.a.w. indien een klant voor het einde van de contractsduur over wil stappen naar een ander netwerk, kan dit per 1 oktober binnen 10 werkdagen, echter de abonnementskosten van het oude abonnement lopen door totdat de verschuldigde opzegtermijn en eventueel resterende maanden verstreken zijn.

_/-\o_

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Dat van het doorlopen van oude contracten is toch niets nieuws of extra negatiefs? Het geldt nu namelijk ook al :?

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
't Is alleen maar een vooruitgang.
Het nummer is zeg maar nu gekoppeld aan jouw persoon, ipv aan het abo.
Als jij het nummer per se mee wilt, kunnen de telco's het niet meer gijzelen, maar moeten ze het sowieso doorgeven.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Was deze regel maar eerder ingevoerd. Ik had T-mobile en T-mobile weigerde om mijn nummer eerder vrij te geven icm een afkoopsom. Ik had namelijk geen bereik waar ik woon, zelfs niet op zolder!

Ik heb dus mooi mijn abonnementstermijn moeten uitzitten en daarna kon ik naar een andere provider toe!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

T-Mobile en KPN gaan deze regels niet implementeren... Ze willen een proces uitlokken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 20:23:
T-Mobile en KPN gaan deze regels niet implementeren... Ze willen een proces uitlokken.
Wat is dat nou weer voor onzin. Hallo, die bedrijven moeten zich wel realiseren dat zij dienstverlenende bedrijven zijn en dat wij als klanten voor hun brood zorgen. Als zijn hun zaakjes goed voor elkaar hebben, dan gaan mensen niet naar andere providers...

Eikels.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 08:45 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 08:44:
[...]

Wat is dat nou weer voor onzin. Hallo, die bedrijven moeten zich wel realiseren dat zij dienstverlenende bedrijven zijn en dat wij als klanten voor hun brood zorgen. Als zijn hun zaakjes goed voor elkaar hebben, dan gaan mensen niet naar andere providers...
Dat is geen onzin, want iedereen pikt het. Die bedrijven weten echt wel dat de klanten hun brood geven, maar elke klant vind dit wel best. (schapen ;))

Als iedereen zou denken zoals jou, dan zouden de bedrijven wel anders reageren.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Goeie zaak, deze regel. Misschien dat het de concurrentie ten goede komt, als je wat makkelijker van provider kunt wisselen. En het is dan je eigen keuze per wanneer het ingaat, vorige keer kon ik op het formulier ook kiezen voor 'zsm' of een datum die zelf te kiezen viel (wel na het verlopen van je abbo, uiteraard).
Pagina: 1