Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] D-Link AP900+ adapter 110->220 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft afgelopen zomer een D-Link AP900+ voor me meegenomen vanuit de VS. Hij heeft het de afgelopen maanden prima gedaan, tot gisteren.

Toen ik een kijkje nam op de achterkant van de adapter zag ik dat de input range maar 100-120V is.
Heb wel meer spullen uit de VS die het allemaal prima doen, maar daar zitten dan adapters bij die ook 220V aan kunnen.

Ik zit nu dus met een kapotte adapter. Het stekkertje+kabel wat in de D-Link geplugged moet worden zit vast aan de adapter. Dus zomaar een 220V adapter aansluiten gaat dus niet.

Iemand tips?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25
Advies:

Kijk op de achterkant / onderkant / in het boekje, voor de spanning waarop je Accespoint werkt. Zoek dan in je rommelhok / doos / schuur voor een adapter die het zelfde voltage heeft, en ook het zelfde apmerage. Zet de stekker van de kapotte adapter op de nieuwe gevonden adapter (Let op + en - !!)

Suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben helaas niet zo technisch aangelegd :) Op het AP staat 5V-2A, de adapter heeft als output 5V-2.5A

Ik heb warempel wel een Dell adapter gevonden met een stekkertje wat weliswaar niet precies gelijk is aan het andere stekkertje maar wel in de AP past.
Op de Dell adapter staat als output 20V - 3.5A. Dat is wel een beetje veel he?

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25
Dit is inderdaad teveel! Daar mee kan je je acccespoint opblazen (nouwja, de onderdelen dan).

Dat het amperage wat teveel is, maakt niet zo heel veel uit als het maar geen 5tallen meer zijn ;) het voltage daar integen is wel heel erg belangrijk dat het gelijk is!

Wat misschien een goed id is: ff naar de lokale electroboer gaan, en vragen of hun een adapter voor je hebben. Het stekkertje overzetten is niet zo'n groot probleem, dit is erg makkelijk zelf tedoen. (Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er woont vast en zeker wel iemand die je kan / wil helpen in de buurt ;))

Electro winkels:
AcouSE in "Frequently Asked Questions CME" over Electro Shops

[ Voor 49% gewijzigd door MaNDaRK op 30-09-2003 14:46 ]

Verwijderd

Als het 5VDC is kun je hem ook aansluiten op je PC voeding. Kwestie van een connector maken naar buiten toe en aansluiten op je 5V en GND van je molex.
maakt niet zo heel veel uit als het maar geen 5tallen meer zijn
Stroom (A) van de adapter mag altijd meer zijn, tenslotte wordt er niet meer gebruikt dan nodig is. De spanning (V) moet wel zo dicht mogelijk in de buurt zitten.

20V noem ik niet "in de buurt" en is niet direct geschikt.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 14:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips en uitleg! Ik ga wel even langs de electroboer en dan zelf het stekkertje overzetten.
Pagina: 1