Laptops van AH en LIDL???

Pagina: 1
Acties:

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-03 10:14
Hoi,

ik ben momenteel op zoek naar een laptop ivm school. Hij moet oa geschikt zijn voor film en gaming (counter-strike) En natuurlijk wil ik ook nie om het uur op zoek moeten naar een stopcontact om m'n accu op te laden.

Nou zijn bij de AH en de Lidl laptops te koop (vanaf morgen)... Maar ik wil weten of iemand vergelijkbare systemen heeft/kent en hoe die presteren...

lidl laptop: http://www.lidl.nl/nl/ind....20031002.p.Notebook_2400

AH laptop:
*Intel Pentium4 2,6GHz,
*512 MB DDR-RAM 333MHz
*15" TFT XGA
*nVidia GeforceFX Go 5200 64MB DDR mA
*Lithium-ion 12 cel 6600mA
*40GB 2.5" IDE HDD 4200 rpm
*Supercombo drive Toshiba (2x DVD-R , 1x DVD-RW, 8x DVD, 10x CD-RW, 16x CD-R, 24X CD lezen)
*4x USB 2.0, 1x serieel, 1x VGA-out, 1x TV-out, 1x infrarood, 1x FireWire IEEE 1394, 1x LAN (RJ45), 1x modem (RJ11), 1x mic-in, 1x 6channel audio out met S/P-DIF, 1 card-reader (6 type ondersteunend)
*16-bit geluid met optische digitale uitgang (2x geintegreerde speakers)
*56K. V90 modem (intern)
*802.11b Wireless
*10/100 Mbit LAN port
*3,5kg incl batterij
* L x B x H -> 330 x 280 x 410

Dat was 't wel zo'n beetje. ZOu fijn zijn als iemand er ervaring mee heeft of me kan vertellen of het fatsoenlijke laptops zijn....

Ohw ja, de AH laptop = Micromaxx voor 1499,- en de Lidl laptop = (???) 1299,-

vast bedankt!

Laten we lekker link gaan doen!!!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 20:17
DarkWingDuck schreef op 30 September 2003 @ 13:43:
Hoi,

ik ben momenteel op zoek naar een laptop ivm school. Hij moet oa geschikt zijn voor film en gaming (counter-strike) ...
HaHa, zo'n school wil ik ook wel :+

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52
DarkWingDuck schreef op 30 September 2003 @ 13:43:
Hoi,

En natuurlijk wil ik ook nie om het uur op zoek moeten naar een stopcontact om m'n accu op te laden.

AH laptop:
*Intel Pentium4 2,6GHz,
*512 MB DDR-RAM 333MHz
*15" TFT XGA

[...]
Die combi gaat er toch wel voor zorgen dat je steeds een stopcontact dichtbij moet hebben hoor.
Je zoekt beter iets met een Mobile-versie van de cpu. :)

[update]

Zie net op de site dat de Lidl wel een Mobile is, da's al interessanter!

[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 30-09-2003 13:50 ]

• DarkWingDuck
ja kwas ook al beetje rond aan 't kijken voor een laptop met centrino... weet iemand daar betaalbare leuke laptops voor te vinden?

TSS_droopy -> haha ja kheb 'm voor school nodig, maar moet ook af en to ekunnen relaxen he ;) maar voor school gebruik ik 'm dan voor PS7, dreamweaver en 3dsmax.

Wat is eigenlijk de "factor" ofzo van die mobile CPU's? want ik zie soms staan van 1,3GHz en dat dat dan gelijk is of vergelijkbaar met 'n 2,8GHz desktop :S

[ Voor 25% gewijzigd door DarkWingDuck op 30-09-2003 13:53 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Nakebod

Nope.

Vrij betaalbare laptop, Acer Travelmate 80x topic deel 4 de Acer TM 800 CLi, of iets duurdere 803 versie.
En voor die "factor" check het acer topic, staat een tabel net boven de polls in de topicstart

Of het algemene P-M/Centrino topic: [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door Nakebod op 30-09-2003 13:56 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Fire69
DarkWingDuck schreef op 30 september 2003 @ 13:52:
ja kwas ook al beetje rond aan 't kijken voor een laptop met centrino... weet iemand daar betaalbare leuke laptops voor te vinden?

TSS_droopy -> haha ja kheb 'm voor school nodig, maar moet ook af en to ekunnen relaxen he ;) maar voor school gebruik ik 'm dan voor PS7, dreamweaver en 3dsmax.

Wat is eigenlijk de "factor" ofzo van die mobile CPU's? want ik zie soms staan van 1,3GHz en dat dat dan gelijk is of vergelijkbaar met 'n 2,8GHz desktop :S
Ik ben ook op zoek naar een notebook voor mijn schoonbroer.
Een Centrino betaal je toch wel nog redelijk veel voor vind ik.
Goedkoopste dat ik zo wat kan vinden is rond de 1400,- maar dan heb je wel geen 512mb, 60gig, ...

Een P-M is inderdaad qua Mhz veel lager dan een P4, maar da's omdat het een doorontwikkelde P3 is, maw meer performance per mhz. Ik las ook dat een 1.6 P-M even snel was als een 2.8 P4 of zo!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ik ga donderdag voor de lidl laptop, waarom? er zit een radeon 9600 in, en die is echt wel relaxed met het spelletjes spelen

teminste, als je voor diegene van de lidl gaat die 1499 kost

Makerij Hofman

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dit is allemaal een kwestie van:
1) Smaak (Wij kunnen jouw smaak, niet bepalen)
2) Wat wil je er mee doen (Op gamen en films na)
3) Welke applicaties wil je gaan draaien
4) Hoe lang wil je kunnen werken, op de batterij (Batterij gaat sneller leeg, met 100% CPU load enzo)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

die lidl laptop is alleen verkrijgbaar in zuid nederland (onder de rivieren) ;(
edit:
De 2400+ is in zuid nederland verkrijgbaar, de 2500+ in noord nederland 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door makje op 30-09-2003 14:05 ]

9800x3d

• Fire69
Ik heb de knoop maar doorgehakt en deze via mijn werk besteld.

http://212.190.223.221/cg...1/Product/View/PREX1005BE

HP Compaq Presario X1005 met 1.3Ghz P-M, 40gig, 256mb ram en Radeon 9200 voor 1400,-

• DarkWingDuck
makje -> er is boven de rivieren een andere verkrijgbaar :) is wat beter, maar ook wat duurder

ThePerfectCell -> applicaties zijn PS7, DW-MX en 3dsmax en het office pakket. Zulke programma's voornamelijk. Ik zag bij sommige laptops met P-M een runtime van 6 uur... 1 uur vind ik echt te weinig, ik heb liever zo rond de 3 uur of meer.... Films zal wel niet zo moeilijk zijn alsk zo de specs van de laptops tegenwoordig bekijk, en qua games speel ik niet veel anders dan counter-strike, dus dat is ook geen echte eiser...

• DarkWingDuck
is die van de Lidl qua stats een goeie aankoop dan?

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Nu weet ik niet welke voor welke Lidl aanbieding je wilt gaan, maar goed.
Op die link in de startpost staat precies dezelfde laptop die ik een paar maanden geleden bij de Lidl heb gekocht, behalve dat die een XP2400 heeft en die van mij een XP2500. Bovendien staat er niet bij of er een Radeon 9600 inzit (welke die van mij dus wel heeft) Maar hij ziet er wel precies hetzelfde uit.

In de Lidl folder die ik deze week kreeg stond dezelfde laptop die ik heb maar dan iets andere behuizing (zwart) en met een DVD brander erin. Deze kost 1499.

Maar ik heb dus een paar maanden geleden ook een Lidl laptop gekocht met een XP2500, 512mb, 60gig en Radeon9600 en ik ben er zeer tevreden mee. Ik vond het wel belangrijk dat ik er goed op kon gamen, en dat gaat met deze laptop prima :)
Bovendien is die 60 gig HD ook mooi meegenomen.
De accu gaat als je normaal werkt (niet gamen dus) ongeveer 2 tot 2,5 uur mee en voor mij is dat meer dan genoeg. In de praktijk heb ik op school en thuis toch altijd het stopcontact erin.
Verder is hij heel stil, af en toe gaat de fan wel even aan als je gewoon werkt maar dat is niet echt irritant, en is hij redelijk licht.

Dus die Targa laptops van de Lidl raadt ik zeker aan als je ook graag nieuwe games wilt spelen (als je eentje neemt met een Radeon9600 tenminste). Als games je niet echt boeien, of alleen oudere spellen speelt (zoals CS dus) zou ik eerder voor een Acer Travelmate 800LCi ofzo gaan, omdat je daar lang mee op de accu kunt werken dankzij die Centrino processor, en zo traag is een Radeon 9000 nou ook weer niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door kNarf_ op 30-09-2003 22:59 ]

• DarkWingDuck
cool thnx :D dat is nou info die ik zocht :P tijd enzo :)

als je oudere spellen zoals CS speelt, wat is dan zo'n beetje de duur van de accu als ik vragen mag (en als je 't weet :P )?

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:35
Ik zou serieus niet voor de monster specs gaan, maar voor de mobiliteit. Zo zou ik zowieso een centrino nemen. Waarom? Ze zijn stil, ze kunnen masterlijk lang mee (6 a 7 uur is geen uitzondering met normaal gebruik, hoe rot is het om in de trein te zitten en je komt erachter dat je accu leeg is, wanneer je net een filmpje kijkt :/ ), ze performen prima en ze worden dus ook niet loeiheet. Leuk om met een PIV 3.06 laptop aan te komen zetten, maar no way dat je er langer dan 2 uur mee kunt werken :-P En dan heb je waarschijnlijk ook nog een gigantisch ding welke je meesleept ;)

Ik heb de Asus M2400N, perfect dingetje! Intel Centrino 1.3, 512 MB DDR, 40 GB harddisk en een 14.1" schermpje: niet te klein, en zeker niet te groot! Een lekkere compacte mooie laptop! En dat voor 1428 eurootjes bij de it-shop van de Uni. van Twente :-)
Pagina: 1