Verschil gewone DNS reg. en redirect en js problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik weet dat het niet de gewoonte is, maar denk, ik probeer het gewoon :) had gisteren een vraag geplaatst op internet & telefoonnie, maar daar kreeg ik geen antwoord, dus vandaar dat ik hem hier plaats, omdat het ook over javascript gaat... Maar als je wilt, mag je ook het vraagje over domein redirect beantwoorde :D

het bericht:
Met het spelen van wat verschillende gratis tellers, kwam er bij mij ineens het volgende aan het licht:

Sommige tellers kunnen niet (goed) overweg met een redirect dienst als dot.tk.
maar als je ze gebruikt op een gewone (bijvoorbeeld .nl) domeinnaam die je bij je provider registreert, dan werkt het wel...

Nou was ik aan het zoeken en kwam ik erbij dat het ligt aan de referer.
Het ene script schrijft "window.document.referrer" de andere "top.document.referrer" en weer een andere alleen "document.referrer"... Nou heb ik eigenlijk 2 vragen:

1. wat is het (graag beetje technisch, of anders eventueel een link naar wat uitleg, heb wel gezocht, maar kreeg niet echt een fijn overzicht) verschil tussen domain redirect en gewone domain registratie.
en
2. waarom doet javascript zo moeilijk bij redirect als er top, of window voor staat... hoe werkt dit (ook hier ben ik niet vies van wat technischer, als ik het niet snap, weet ik je te vinden).

thx

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je een topic verkeerd hebt geplaatst, kun je beter een move aanvragen. Bijvoorbeeld door een topicreport te plaatsen (dat handje bovenin de titelbalk), in Schop een Modje een topic openen met je move request, of gewoon een modje van het betreffende forum mailen. Dezelfde topics in verschillende fora zijn crossposts, en die zijn niet toegestaan :)

Voor je eerste probleem ben je echter niet op de goede plek in Programming & Webscripting, en dat past idd beter in internet en telefonie. Voor je 2e probleem gaat het om client-side scripting, en dat hoort bij onze buren in Webdesign & Graphics. Maar voor hoe het Document Object Model in elkaar zit (alle browser objecten die via de scripttalen zijn aan te spreken zeg maar), kun je het beste naar www.w3.org surfen en daar zoeken op DOM. hier kun je exact vinden hoe het allemaal werkt

Goed, dus ik zal deze op slot doen, en je topic in IT kan wmb wel blijven staan, hoewel ik niet ga over de policy aldaar ;)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2003 13:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Fossie schreef op 30 September 2003 @ 13:40:
Ik weet dat het niet de gewoonte is, maar denk, ik probeer het gewoon :) had gisteren een vraag geplaatst op internet & telefoonnie, maar daar kreeg ik geen antwoord, dus vandaar dat ik hem hier plaats, omdat het ook over javascript gaat... Maar als je wilt, mag je ook het vraagje over domein redirect beantwoorde :D
Maar helaas voor jou:
• hoort Javascript in Webdesign & Graphics
• hoort DNS problematiek in Internet & Telefonie
• heeft dit dus niets met Programming & Webscripting van doen
• staan we crossposten hier op GoT niet toe :)

Ergo dicht :)

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.