Toon posts:

Samsung 171 N (TFT) trillend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben in het bezit van een schitterend samsung 171N scherm.
IK heb het scherm nu 6 maanden.
Sinds afgelopen vrijdag trilt het beeld, rollende lijnen over het scherm, echter dit gebeurt bij vlagen, duurt 10 minuten tot 1 uur en dan gaat het weer goed varieerend van 10 minuten tot 1 uur. you get the picture.
Ik ben er van overtuigd dat het scherm het probleem veroorzaakt.
Waarom?
- trillen gebeurt al bij het booten
- als ik het scherm loskoppel trilt ook het bericht dat er geen kabel is aangesloten

Anyone?

Ik heb 3 jaar onsite garantie, maar ik probeer het liever eerst zelf, anders zit ik dadelijk 3 weken zonder monitor.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Je hebt zeker een Radeon 9xxx?

Oops, zie net dat het ook gebeurt als je hem loskoppelt.
Misschien het scherm in een andere wandcontactdoos proppen dan de pc.

Neem hem eens naar een vriend/kennis en bekijk hem daar.

[ Voor 80% gewijzigd door Redje op 30-09-2003 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja een Radeon 9500 pro 128 mb DDR versie. maar dit heeft er volgens mij niets mee te maken.

- als ik het scherm loskoppel trilt ook het bericht dat er geen kabel is aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
het vage is dat dit van het een op het andere moment gebeurde. oftewel een stabiele omgeving waarin niets is verandert

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

probeer eens een anders stopcontact.
beter zelfs, probeer hem eens in een ander huis.

heb vaak genoeg monitoren zien trillen door ruis op het electriciteitsnet.
al vind ik het bij een tft toch wel bijzonder..

[ Voor 45% gewijzigd door job op 30-09-2003 13:50 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik heb trilling gehad bovenin het scherm.. werd er gek van.. valt onder de garantie..van Samsung (gratis aan huis verstuurd en opgehaald). Dus gewoon terug ermee.. je krijgt wel een andere refurbished terug..he...

Verwijderd

Yes, iemand anders met mijn probleem:

Dell CPi: strepen en trillingen bij donkere kleuren

Welliswaar heb ik een veel ouder scherm in een laptop maar het klinkt ongeveer hetzelfde.

Heb jij het ook vooral als er zwarte gedeeltes in beeld zijn?

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03-2025
Ik heb ook een Radeon 9700, er rollen bij mij ook soms lijntjes (heel dunne) over het scherm (CRT), maar dan alleen als ik een te hoge verversingsfrequentie instel van 100 Hz. Ga ik een stapje terug naar 90Hz, dan is alles ok.
Probeer jij dat anders ook eens?

Verwijderd

Topicstarter
Bizonkid, het probleem ligt niet aan de video kaart. zie mijn 1e post.
SandervG, bij mij is het over het gehele scherm strepen onafhandelijk van de kleuren.
Ik heb ergens gelezen dat er een signaalstoring in het backlight het probleem kan zijn. maar dan gaat ie idd terug naar Samsung,

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03-2025
Is het probleem al opgelost?
Anders moet je hier nog eens kijken : http://www.hardforum.com/...fcf5c8761&threadid=670574

Verwijderd

Topicstarter
scherm wordt vandaag opgehaald door Samsung. Krijg een refurbished terug tijdelijk.
Ik hoop alleen dat het niet al te lang gaat duren.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 11:44 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 14:54:
Bizonkid, het probleem ligt niet aan de video kaart. zie mijn 1e post.
SandervG, bij mij is het over het gehele scherm strepen onafhandelijk van de kleuren.
Ik heb ergens gelezen dat er een signaalstoring in het backlight het probleem kan zijn. maar dan gaat ie idd terug naar Samsung,
Heb een Radeon 9600 + Samsung 172v, en had ook rollende lijnen als'k m'n refreshrate op 75hz instelde. Op 60, 70hz was het beeld niet duidelijk. Ik kon het beeld niet aanpassen omdat de auto/exit toets het niet deed.
Gisteren binnen gedaan in de winkel, en krijg vandaag normaal een andere. (Nieuwe!)

Rollende lijnen liggen dus gewoon aan een te hoge refreshrate. Alleen; bij de topicstarter moet er een andere verklaring zijn.

Mss heb je een slechte kabel, en ligt hij nu tegen je kast ofzo? Zodanig dat je HD/cd-rom-drive/floppy/whatever storing veroorzaken? Die d-sub kabels die samsung meelevert met hun tft's zien er maar dunnetjes uit.

Maar voor de rest: goed scherm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, ik heb zonet mijn oude monitor afgegeven aan de bezorgturk van Samsung.
Ik was bang om een oude verrotte monitor tijdelijk terug te krijgen, maar Samsung heeft zojuist een dik pluspunt verdient wat betreft afhandeling (tot nu toe).
Onze vriendelijke vriend kwam aanzetten met een nieuwe monitor. En wel precies dezelfde.
Oftewel goed bezig en ook nog zonder dode pixels.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 15:07:
Ok dan, ik heb zonet mijn oude monitor afgegeven aan de bezorgturk van Samsung.
Ik was bang om een oude verrotte monitor tijdelijk terug te krijgen, maar Samsung heeft zojuist een dik pluspunt verdient wat betreft afhandeling (tot nu toe).
Onze vriendelijke vriend kwam aanzetten met een nieuwe monitor. En wel precies dezelfde.
Oftewel goed bezig en ook nog zonder dode pixels.
Van Samsung zelf? En je hebt de oude verrotte gewoon meegegeven? Normaal gesproken doen ze dat dus niet!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja in opdracht van Samsung. Zij geven aan wat voor monitor ik terugkrijg.
Dit was een bezorgservice ingehuurd door Samsung.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 16:34:
Ja in opdracht van Samsung. Zij geven aan wat voor monitor ik terugkrijg.
Dit was een bezorgservice ingehuurd door Samsung.
Ja dat ken ik .. etb geloof ik.. maar toch fijn dat je een nieuwe hebt gekregen (check ff voor de zekerheid het serienummer van de doos en de samsung zelf eens.. als ze niet kloppen .. heb je toch een refurbished).

Verwijderd

Topicstarter
alles gechecked en het is een nieuwe. :)

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

KroeT

[...]

Amazing :)

Peace is not simply the absence of war.

Pagina: 1