Heel raar vraagje misschien, maar ik heb op dit moment een tabel die de relatie aangeeft tussen producten. Zo zijn er montageproducten en productieproducten (
) die onder een product vallen. Dit kunnen er dus meerdere zijn. Een product kan bijvoorbeeld meerdere moertjes nodig hebben voor productie en kan bestaan uit meerdere platen waaruit het product wordt opgebouwd.
Maar deze relatietabel ziet er nu als volgt uit:
Productnummer (sleutel)
Productnummer (sleutel)
Aantal
Ik vroeg mij dus af of dit geen problemen op kan leveren. Een aparte materiaaltabel is bijvoorbeeld geen optie, omdat er dan heel veel tabellen bij zouden moeten komen. Geld dus ook voor productiemateriaal. Deze producten (die nodig zijn voor andere producten) komen dus op dit moment gewoon in de producttabel te staan.
Jullie een idee of dit problemen op gaat leveren? Of hoe ik dit beter op kan lossen? Ik zie even niet meer of dit goed gaat.
Maar deze relatietabel ziet er nu als volgt uit:
Productnummer (sleutel)
Productnummer (sleutel)
Aantal
Ik vroeg mij dus af of dit geen problemen op kan leveren. Een aparte materiaaltabel is bijvoorbeeld geen optie, omdat er dan heel veel tabellen bij zouden moeten komen. Geld dus ook voor productiemateriaal. Deze producten (die nodig zijn voor andere producten) komen dus op dit moment gewoon in de producttabel te staan.
Jullie een idee of dit problemen op gaat leveren? Of hoe ik dit beter op kan lossen? Ik zie even niet meer of dit goed gaat.