Toon posts:

[ADSL] verbinding in studentenhuis

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten met zijn drieen in een studentenhuis in Nieuwegein. We willen daar graag ADSL aan laten sluiten en ik moet dat gaan regelen, maar ik heb nog wel een aantal vragen.

Ik heb hier een link naar de pagina waarop alle beschikbare verbindingen opgesomd staan: http://www.adslmetacrawle...=EK&nr=22&pid=&aff_id=127

Welke kunnen we het beste nemen? We dachten aan een verbinding tussen de € 40,- en de € 55,-. Aangezien ik nog wel eens grote bestanden download is het wel handig als er geen limieten op de up- en download zitten. En de snelheid moet liefst natuurlijk zo hoog mogelijk zijn.
Ikzelf vond deze drie we linteressant: http://www.adslmetacrawle...9&sid=52&sid=50&x=84&y=13

Kom je niet in de knoop met IP-adressen of iets dergelijks als je alledrie op internet zit? Dat je alledrie onder hetzelfde IP-adres surft of zo. En wat voor hardware hebben we verder nodig?

Verwijderd

alle hardware wordt geleverd door de provider (zou ik in jouw geval wel laten doen iig, als je zulke vragen stelt)... en natuurlijk kom je niet in de knoop, dacht je dat de gemiddelde tweaker geen netwerkje thuis had?

dit had je mijns inziens ook even kunnen opzoeken :)

Het moet dus geen enkel probleem zijn
alleen als je software als p2p e.d. wil gebruiken moet je de handleidingen van die software goed doornemen om te kijken welke poorten je moet mappen.. HOE dit moet, is ook weer op tweakers te vinden

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 13:08 ]

Verwijderd

adsl modem --> router ----> pc's

adsl modem zal je wel bij je abbo krijgen (is misschien gelijk ook al router). zit hier geen routerfunctie in moet je nog even router d'rbij kopen, of een oud 486-je ofzo als router instellen.

verder heb je gewoon stelletje netwerkkabels nodig en netwerkkaartjes... geen probleem met Ip-adressen ofzo hoor :)

even voor duidelijkheid WEL VOOR ETHERNET modem gaan.. niet zo'n usb ding 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 13:08 ]

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:22

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Hierzo 13 man op een 8Mbit lijntje, klein servertje en een 100 Mbit Netwerk met switch. Werkt prima.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 13:04:

Kom je niet in de knoop met IP-adressen of iets dergelijks als je alledrie op internet zit?
Als je SurfSnelADSL neemt krijg je gewoon 8 IP adressen.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik zou voor € 55,- de Demon 2048/1024 nemen. Persoonlijk ben ik erg tevreden met Demon, heb zelf dezelfde verbinding. En doordat de lijn deelt is een hoge upload wel erg handig. Deze lijn zou ik gewoon delen dmv een router (met ingebouwde switch).

Demon is trouwens redelijk soepel betreffende datalimiet.