welke setting hd's raid of niet

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 13:41

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik heb op dit moment 2 x de volgende hd's:

- 2x maxtor 40Gigb ata133 4mb cache 7200rpm

Nu krijg ik morgen een 120 GB ata133 8mb cache binnen.

Nu ben ik me aan het afvragen wat het beste / snelste is.

Zal ik nu de 120 HD als pr.master laten draaien met winXP op of zal ik die 2 hd's in een raid1 setting zetten met daar winXP op en die 120 GB hd als sec slave?

Ik heb verder een MSI KT333 ultra aru + xp1800+ +512 ddr pc2700

Ik gebruik de pc vooral voor internet / office / games en beetje netwerk

Verwijderd

het snelste is die 2x 40gb in RAID 0

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Raid staat in de faq. En verder heb je toch wel een eigen mening mbt gewenste veiligheid/snelheid?

Als je raid 1 overweegt wil je veiligheid en dat is dan de beste manier voor je.

{signature}

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geen RAID? Ook al over nagedacht? die nieuwe 120GB als winxp + movies/mp3/andere zooi schijf...rest van je data op 1x40gb en een 40gb met daarop je pagefile, tempdir, downloadmeuk.....heb je tenminste nog wat ruimte. Ik spreek uit ervaring -> elke 120gb die ik erbij koop zit binnen 1,5 week stampvol...dus ruimte weghalen door RAID te gebruiken is niet handig.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de FAQ van dit subforum door :) Onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" kun je terugvinden hoe je de beste performance uit je IDE configuratie kan krijgen. Een stuk verderop staat ook een stukje "Hoe kan ik mijn schijf het beste indelen?", waarin heel eenvoudig wordt uigelegd wat de voor- en nadelen zijn van partities/meerdere schijven. Tot slot kun je er een linkje naar de RAID FAQ vinden, waarmee er een wereld voor jou open zal gaan :)

/faq

Dit topic is gesloten.