Ben hier bezig met een database, en heb nu grotendeels alles klaar. Heb ook een schakelbord e.d. gemaakt. Alleen nu wil ik bepaalde onderdelen van de schakelbord beveiligen met een password. Weet iemand hoe dit makkelijk zonder veel probleme te realiseren is ?
Heb nu voor mekaar gekregen om een button van het schakel bord te beveiligen door middel van:
----------------------------------------------------------------------
Private Sub Option2_Click()
Dim pw As String
Dim CorrectPassword As String
CorrectPassword = "super"
pw = InputBox("Please enter password:")
If pw <> CorrectPassword Then Exit Sub
HandleButtonClick (2)
End Sub
-----------------------------------------------------------
Het probleem is nu wel dat Elke 2e knop van het schakel bord een beveiliging heeft, en ik wil alleen de 2e knop van het hoofd menu beveiligd hebben, en niet elke 2 knop van ook de sub menu's. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden ??
----------------------------------------------------------------------
Private Sub Option2_Click()
Dim pw As String
HandleButtonClick (2)
End Sub
-----------------------------------------------------------
Het probleem is nu wel dat Elke 2e knop van het schakel bord een beveiliging heeft, en ik wil alleen de 2e knop van het hoofd menu beveiligd hebben, en niet elke 2 knop van ook de sub menu's. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden ??
Geef je knoppen beschrijvende namen
of
Bouw een extra check in waarbij je de schermnaam controleert.
of
Bouw een extra check in waarbij je de schermnaam controleert.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ben niet zo ge-avanceerd met acces. Maar als je schakelbord in ontwerp mode doet, dan zie je een reeks knoppe. Deze knop een naam geven, geeft dus elke 2e knop van het schakelbord of sub scherm dezelfde naam toch. Snap nie echt hoe je dit dan moet oplossen. Kan misscihen iemand wat duidelijker uitleg, want het staat nergens op dit forum helaas.
Je zou het kunnen achterhalen door na te gaan wat er in het tekstvak staat van de bijbehorende knop. Moet je alleen wel met een if then else instructie doen.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Kom er echt niet uit, zit hier al hele tijd te zoeken en te proberen, maar wil gewoon niet lukken. Kan misschien iemand wat duidelijker zijn, hoe het veholpen kan worden.
Verwijderd
Als je nu eens de volgende code erbij doet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Private Sub Option2_Click()
Dim pw As String
if Me![SwitchboardID] = 1 and intBtn =2 then
end if
HandleButtonClick (2)
End Sub |
ErikvSon
Ik heb het geprobeerd. Maar ik krijg geen wachtwoord pop up meer. Ofwel er is nix meer beveiligd.
Ik heb het geprobeerd. Maar ik krijg geen wachtwoord pop up meer. Ofwel er is nix meer beveiligd.
Verwijderd
Check even of je variabelen wel SwitchboardID en intBtn zijn en kijk even in je Switchboard tabel welke waarden die hebben voor je te beveiligen knop.
Succes !
Succes !
De variabale zijn [SwitchboardID] en intBtn, heb intBtn ook nog vervangen door [ItemNumber] maar blijf steeds geen beveiliging geven. Krijg maar geen popup van password.
Verwijderd
zet anders even een breakpoint in je code op de regel:
Doe je door in je code scherm voor de regel te klikken in de grijze balk (je krijgt dan de code in rode achtergrond).
Open dan het switchboard in normale mode en klik dan op je 2e butten. Als de breakpoint oppopt kijk dan even wat de waarden zijn van de 2 variabelen. (even met je muis erop gaan staan)
Doe je door in je code scherm voor de regel te klikken in de grijze balk (je krijgt dan de code in rode achtergrond).
Open dan het switchboard in normale mode en klik dan op je 2e butten. Als de breakpoint oppopt kijk dan even wat de waarden zijn van de 2 variabelen. (even met je muis erop gaan staan)
Heb een break point ingevoerd, en kreeg de volgende meldingen bij die break point (ook nog wat getest met variabelen):
intBtn =2 »»» intBtn = leeg
[ItemNumber] = 2 »»» [ItemNumber] = 0
intOption = 2 »»» intOption = leeg
Me![SwitchboardID] = 1 »»» Me![SwitchboardID] = 1
intBtn =2 »»» intBtn = leeg
[ItemNumber] = 2 »»» [ItemNumber] = 0
intOption = 2 »»» intOption = leeg
Me![SwitchboardID] = 1 »»» Me![SwitchboardID] = 1
Verwijderd
OK, stom. Je zit al rechtstreeks op intBtn = 2 te werken omdat je achter button 2 hangt met je code en niet in HandleButtonClick. Schrap dus de intBtn = 2 uit de if constructie.
Dan zou het moeten werken
Dan zou het moeten werken
Dit is zeker wel nuttige informatie, alleen mij vraag was of die inputbox in sterretjes kan in plaats van text. In de tabbellen kan je wel weergeve voor een invoer veld dat je input mask op wachtwoord komt te staan. Maar hoe kan je dat bij een inputbox in de bovenstaande programma code erbij, zal vast iets heel simpel zijn, maar ik kan het nerges egt vinden.
Verwijderd
harstikke mooi! maar ik krijg het niet werkend. Ik wil het zelfde als de TS, maar ik krijg het niet voor elkaar mijn code is:
Private Sub Option3_Click()
Dim pw As String
If Me![SwitchboardID] = 1 Then
End If
HandleButtonClick (3)
End Sub
volgens mij is dat precies hetzelfde, maar wanneer ik het switchboard opstart doet hij het dus niet? Iemand enig idee?
Private Sub Option3_Click()
Dim pw As String
If Me![SwitchboardID] = 1 Then
End If
HandleButtonClick (3)
End Sub
volgens mij is dat precies hetzelfde, maar wanneer ik het switchboard opstart doet hij het dus niet? Iemand enig idee?
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 01:13 ]
Pagina: 1