Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
ik heb zelf ook draadloos, en als ik je een tip mag geven in deze situatie!
koop een 2de access point zonder router gedeeldte en plug die rechtstreeks in de switch van je buren.
ding in wel bridge mode zetten.
eventueel je wep key in de router zetten en klaar.
dan heb je hun netwerk in de jouwe gehangen, geen extra dhcp nodig, geen extra winrouter nodig, geen instellingen die fout kunnen gaat. en geen pc die constant aan moet blijven staan.
inprikken en klaar.
koop een 2de access point zonder router gedeeldte en plug die rechtstreeks in de switch van je buren.
eventueel je wep key in de router zetten en klaar.
dan heb je hun netwerk in de jouwe gehangen, geen extra dhcp nodig, geen extra winrouter nodig, geen instellingen die fout kunnen gaat. en geen pc die constant aan moet blijven staan.
inprikken en klaar.
Daar ben ik van op de hoogte maar dat wil ik dus niet 
Heb nu deze hardware.
Heb nu deze hardware.
Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced
Verwijderd
geeft het werkstation de ip: 192.168.0.1
activeer daarna op dat station de internmet sharing voor die ip.
geef de dhcp een scope in die range: 192.168.0.3 - 192.168.0.100
en als gateway in die scope de 192.168.0.1
de wireless router zou ik op bijv: 192.168.0.2 zetten omdat microsoft de 192.168.0.1 per se nodig heeft als share-ip
pas de ip van de laptop aan om te kunnen blijven werken hiermee.
het werkstation zelf moet als gateway dan het ipadres hebben van de wireless router. (in dit geval 192.168.0.2)
je kunt dit adres ook in de scope verwerken.. maar dan moet je routes toevoegen.
succes
rico
activeer daarna op dat station de internmet sharing voor die ip.
geef de dhcp een scope in die range: 192.168.0.3 - 192.168.0.100
en als gateway in die scope de 192.168.0.1
de wireless router zou ik op bijv: 192.168.0.2 zetten omdat microsoft de 192.168.0.1 per se nodig heeft als share-ip
pas de ip van de laptop aan om te kunnen blijven werken hiermee.
het werkstation zelf moet als gateway dan het ipadres hebben van de wireless router. (in dit geval 192.168.0.2)
je kunt dit adres ook in de scope verwerken.. maar dan moet je routes toevoegen.
succes
rico
Router routeren prive adress (als het goed is) niet door. Als je de buren een appart netwerk adress set is het eenvoudigst als de de server een IP adress van dat netwerk adres geeft. Omdat de server zich al in een netwerk zit moet het masker wel 255.255.255.255 zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door alfatrion op 30-09-2003 13:11 ]
Sorry drepa, tikkeltje oftopic, maar dan werkt die wireless laptop toch niet? of zijn er al acess poirnts die in bridge mode & normaal kunnen draaien.drepa schreef op 30 September 2003 @ 12:48:
ik heb zelf ook draadloos, en als ik je een tip mag geven in deze situatie!
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
jep die doet t dan ook nog gewoon.leuk_he schreef op 30 September 2003 @ 13:13:
[...]
Sorry drepa, tikkeltje oftopic, maar dan werkt die wireless laptop toch niet? of zijn er al acess poirnts die in bridge mode & normaal kunnen draaien.
je heb dan eigenlijk 2 access points, de access point waar je de laptop op wil doen zet je op master, de access point die verder weg staat op slave.
de master werkt dan als een gewoon access point en kan daarom ook gewoon de laptop en de andere access point bedienen.
de slave echter zal alleen als bridge werken en t bedraade netwerk verbinden met t andere netwerk van de master access point.
intel heeft ook access point die als repeater ingesteld kunnen worden, dan zegt de naam t eigenlijk al, dan kun je zowel op master als slave draadloos connecten om t maar even zo te noemen.
echter deze zijn prijziger dan de gewone access points van een budget merk, en aangezien de meeste access points nu bijna nix duurder zijn dan een usb kassie zou ik voor mijn optie gaan, voordeel is ook dat je dan beter bereik kan maken omdat je de access point dan bijv op zolder kan zetten en dan met cat5 door je hele huis heen.
tis namelijk zo dat als de usb van de buren slechte verbinding heeft en maar op 1mb kan werken de laptop ook een brakke verbinding heeft van 1 mb.
afijn.... conclusie t kan op diverse manieren.
nog even tip, en niet al teveel tik werk te maken.
je moet t netwerk van de buren een andere ip reeks geven met een eigen gateway.
ip werk station : 192.168.1.1 (wlan) met gateway de router en 192.168.2.1 (locale lan)GEEN GATEWAY op deze nic.
ip`s van werkstations bij buren 192.168.2.x met als gateway 192.168.2.1
dns enzo vul je die van je isp in.
allemaal subnet mask 255.255.255.0
en dan winroute op het werk station.
Allemaal bedankt! Ik heb ut opgelost op de manier van rico!
Pagina: 1