LinkSys of Zyxel ??

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zit met een brandende vraag. Ik ben gisteren aan het uitzoeken geweest wat nu echt goede kwaliteit is. Het gaat om een ADSL-modem en een Wireless access point.

Ik zit te twijfelen tussen Linksys en Zyxel, waarom ? Omdat Linksys er veel professioneler uit ziet en ik bijvoorbeeld van Zyxel al weet dat het nogal wat te wensen over laat qua de interface die er op draait om hem te configgen en er altijd wel gedoe is met firmware die iets niet kan wat aangegeven is en in de volgende update pas werkt.

Nu zijn er ook vele bedrijven die een ADSL-verbinding hebben tegenwoordig, is Linksys daar voor geschikt qua firewall en ADSL-modem ??

Tevens test mij ook nog de vraag..... 802.11g oftwel 54Mbps, gaat dat echt standaard worden ?? Mijn lappert ondersteund het nog niet echt :) Of is het daar nog even wachten op ?

Ik zou graag jullie mening eens horen.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Ik heb een Zyxel Prestige Asdl modem en een Router+accespoint+switch van Linksys, en ik heb met beide producten nooit problemen gehad.

Ik raad ze dus allebei aan.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
de linksys is echt een super-apparaat. op de 54 mbit kun je ook met 11 mbit kaartjes aanmelden, en linksys garandeerd een nieuwe firmware mocht de 802.11g standaard veranderen, dus als je em aanschaft, zou ik als ik jou was voor de 54g gaan

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
linksys is naar mijn ervaring gewoon altijd goed.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
cypher21 schreef op 30 September 2003 @ 12:14:
de linksys is echt een super-apparaat. op de 54 mbit kun je ook met 11 mbit kaartjes aanmelden, en linksys garandeerd een nieuwe firmware mocht de 802.11g standaard veranderen, dus als je em aanschaft, zou ik als ik jou was voor de 54g gaan
Alvast bedankt voor alle reacties !!

Maar ga ik in de toekomst nog wat hebben aan die 54Mbps ? Want ik zie het nog niet echt doorkomen, of ligt dat aan mij ??

Owja.... ik ga zeker voor linksys :)

Een wireless accesspoint en ADSL-modem voor ISDN... wat zouden julie dan kiezen, qua type dan :)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Ik heb ook een Linksys 54Mbps-router (de WRT-54G), bevalt perfect. En waarom zou je niks aan 54 Mbps hebben ipv 11 Mbps? Naar buiten toe niet misschien, maar op je (eventuele) interne netwerk wel. Daarnaast heeft 802.11g een betere beveiliging d.m.v. WPA ipv WEP.

[ Voor 3% gewijzigd door PatMan op 30-09-2003 12:50 ]

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb de zyxel prestige 650 (router + modem) en heb hier nog geen enkel probleem mee ondervonden. Easy to use en tevens een firewall die lekker werkt.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zat te denken aan deze modem:

http://www.linksys.com/pr...?grid=34&scid=29&prid=433

Mijn interne netwerk blijft altijd bekabeld, hoe dan ook.

Ik zit dan dus aan deze te denken (hoewel ik die 55, de nieuwe wel erg wijs vind):

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=544

Er zit namelijk tussen die 54 en die 11 wel een groot prijsverschil, en ik zie de 54 nou niet 1,2,3 in een laptop verschijnen.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik heb net de asus wl-500g gekocht:
voor 113 euro (incl verzenden) een accespoint, router, firewall, switch, usb en paralel printeraansluiting, webcam/drive usb aansluiting (voor bewegingsdetectie, gewoon webcam of een ftpserver), 802.11g e.d. Ik heb op dit moment een standaard ethernet adsl modem, die met deze uitbreiding dan helemaal compleet is. Kan ik m'n paralel laserprinter eens in het netwerk hangen etc.
Volgens mij is de asus net uit, vrijwel geen reviews of iets dergelijks van te vinden, ze hebben wel al een nieuwe firmware.

Ik moet nog even wachten tot begin volgende week, want hij is nog niet fantastisch leverbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyberdeck op 30-09-2003 21:21 ]

Verwijderd

Linksys == cisco
cisco == goed spul :)
hier nog even de herftgids:
http://linksys.com/products/2003autumnpktguide.pdf

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 21:34:
Linksys == cisco
Zoiets had ik ook al een keer gedacht maar durfde het niet hardop te roepen :) het is inmiddels besteld ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2003 @ 21:34:
Linksys == cisco
nou linksys is geen cisco maar is later opgekocht door cisco. het zegt natuurlijk wel iets dat cisco linksys opgekocht heeft (om een budgetlijn te hebben nota bene) maar technisch heeft het er weinig mee te maken tot nu toe.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
smvs schreef op 01 October 2003 @ 00:14:
[...]

nou linksys is geen cisco maar is later opgekocht door cisco. het zegt natuurlijk wel iets dat cisco linksys opgekocht heeft (om een budgetlijn te hebben nota bene) maar technisch heeft het er weinig mee te maken tot nu toe.
Maar ze zullen geen troep opkopen neem ik aan ;) dus ze zullen wel weten wat de kwaliteit is :)

• Miki
  • Laatst online: 18:33
Um is een draytek 2600 geen oplossing? Of zelfs direct zelfs direct een 2600x accespoint.
Voor mijn nieuwe Demon abbo (8mbit/1mbit) heb ik ook namelijk een goede router nodig.
Die zyxel die demon meelveerd heeft maar 1 poorts lan, dus die valt al af. Zelf dacht ik dus aan een draytek 2600 router, maar die linksys BEFSX41 router ziet er ook niet verkeerd uit. Iemand ervaring met beide routers?

:X Zie net dat de BEFSX41 alleen router is en geen adsl-modem is! Een adsl-modem + 4poorts switch van linksys: http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=181

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 01-10-2003 12:25 ]

Verwijderd

Miki schreef op 01 oktober 2003 @ 11:52:

:X Zie net dat de BEFSX41 alleen router is en geen adsl-modem is! Een adsl-modem + 4poorts switch van linksys: http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=181
Niet druk over maken , heb die combinatie zelf ook staan, werkt [perfect, de zyxel laten zoals ie is en de linksys verbouwen naar eigen wensen, werkt perfect

• Miki
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 13:02:
[...]

Niet druk over maken , heb die combinatie zelf ook staan, werkt [perfect, de zyxel laten zoals ie is en de linksys verbouwen naar eigen wensen, werkt perfect
Heb liever meteen alles in 1. Heb nu hier al een draytek 2200E die ik na een jaar moet verkopen omdat ie doodleuk niet de snelheid (8/1mbit) aan kan. Twijfel nu een beetje tussen die linksys BEFDRS41 en de draytek2600. Beide ogen zeer goed kwa support.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Miki schreef op 01 October 2003 @ 11:52:
Klopt had ik ook nog optijd gezien :) beetje verwarrend of ik las niet goed :) Maar de link die jij heeft is een accesspoint met een PCMCIA-kaartje...... wat vinden jullie hier van ?? Antenne is beter denk ik ?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Iemand nog wat informatie over een antenne of PCMCIA-kaartje als accespoint ?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
Miki schreef op 01 October 2003 @ 11:52:
Um is een draytek 2600 geen oplossing? Of zelfs direct zelfs direct een 2600x accespoint.
Voor mijn nieuwe Demon abbo (8mbit/1mbit) heb ik ook namelijk een goede router nodig.
Die zyxel die demon meelveerd heeft maar 1 poorts lan, dus die valt al af. Zelf dacht ik dus aan een draytek 2600 router, maar die linksys BEFSX41 router ziet er ook niet verkeerd uit. Iemand ervaring met beide routers?

Als hij adsl van kpn heeft dan werkt de 2600 niet en moet hij een 2500 nemen ;)
En die extra vpn mogelijkheden zal hij niet zo snel gebruiken ;)

Taal fouten inbegrepen ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
VPN wil ik juist gebruiken :)

• Miki
klaasbram schreef op 03 October 2003 @ 10:49:
[...]

Als hij adsl van kpn heeft dan werkt de 2600 niet en moet hij een 2500 nemen ;)
En die extra vpn mogelijkheden zal hij niet zo snel gebruiken ;)
Hoezo werkt die draytek 2600 niet op het netwerk van kpn? Een kennis van mij die ik iedere dag op de msn spreek en mee online game heeft een draytek 2600 via planet.
Ik wil heel graag wat meer info over die linksys BEFDRS41W. Tis een mooi apparaatje die nog uit te breiden is ook. Vermoed alleen wel dat je met die wifi oplossing niet veel hoger komt dan 350kb/s, zoals ook in het linksys wifi topic te lezen valt. Word gek... volgende week ga ik Demon Adsl aanvragen en ik twijfel dus welke modem/router ik moet hebben..draytek of linksys ;(

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Heeft niemand nou info over antenne of PCMCIA ?

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:40

PnD

like in Pinda ^_^

even een oud topic ophalen omdat er een quote instaat die me aanspreekt:
cypher21 schreef op 30 september 2003 @ 12:14:
en linksys garandeerd een nieuwe firmware mocht de 802.11g standaard veranderen
garandeerd linksys dat als er een snellere standaard komt dat ie met dit modem te gebruiken is na een firmware update?? ik kan er nl. niks over vinden

edit: Ik vraag dit trouwens omdat ik twijfel tussen de 54mbit en de 11mbit.
Wil alleen mijn laptop wireless gaan gebruiken en die heeft een 11mbit kaartje.
Upgraden naar 54mbit vindt ik niet de moeite maar misschien in de toekomst 100mbit of meer wel.

[ Voor 24% gewijzigd door PnD op 03-06-2004 11:43 ]

Pagina: 1