Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Inloggen als administrator (domain, anders kun je waarschijnlijk niet schrijven op de profiles share), ga naar System Properties, naar User Profiles. Daar staat een lijst met alle profielen en deze kun je kopieren, en instellen door wie dit profiel gebruikt mag worden (de nieuwe domein gebruiker dus, kies dus DOMAIN\user ipv LOCAL\user).
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Van dat oude profiel is die knop "Kopieren naar" disabled. Windows noemt het ook een 'onbekend account'..!
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
en gewoon control +c, soms werkt dat wel.
Of gewoon de map in gaan, en dan alle zooi in de map kopieéren en dan zelf de map opnieuw aanmaken? Of is dat ook niet mogelijk.
Slepen misschien?
Of gewoon de map in gaan, en dan alle zooi in de map kopieéren en dan zelf de map opnieuw aanmaken? Of is dat ook niet mogelijk.
Slepen misschien?
Dan moet je handmatig ownership veranderen achteraf. Alle files in het profiel moeten de gebruiker zelf als owner hebben. En alleen onder 2003 kun je het profiel als administrator een andere owner geven dan admin zelf, zie ook Hoe wijzig ik het "ownership" in W2000 server
En ik vraag me af of het kopieren van een profiel van jantje naar pietje goed gaat, ivm de SID (iirc) die ze hebben.
Burat: kun je het type veranderen (Change type), of is ook die optie grijs?
En ik vraag me af of het kopieren van een profiel van jantje naar pietje goed gaat, ivm de SID (iirc) die ze hebben.
Burat: kun je het type veranderen (Change type), of is ook die optie grijs?
[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 30-09-2003 11:36 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ok, dan ga ik even met ownership stoeien..
De Change Type button doet het wel, maar kan alleen de optie 'lokaal' kiezen.
De Change Type button doet het wel, maar kan alleen de optie 'lokaal' kiezen.
je kunt gewoon gaan naar c:\documents and settings\%username%
alles wat daar instaat kopieeren naar \\servernaam\$profiles\%username%
dit werkt gewoon
alles wat daar instaat kopieeren naar \\servernaam\$profiles\%username%
dit werkt gewoon
je moet er rekening mee houden dat je ntuser.* niet mee kopieert. want daar staan de sid's in
that's correctmutsje schreef op 30 September 2003 @ 11:54:
je moet er rekening mee houden dat je ntuser.* niet mee kopieert. want daar staan de sid's in
offtopic:
die mutsje moet ook altijd weer de puntjes op de i zetten heb
die mutsje moet ook altijd weer de puntjes op de i zetten heb
Als een profiel gekopieerd wordt en de ntuser.* worden meegekopieerd help je het nieuwe profiel omzeep. Het zijn maar kleine details maar als TS gaat scripten en dan x aantal accounts om zeep helpt wordt het opeens een groot detail.
Pagina: 1