[WinXP] Oud profiel kopieren naar nieuw profiel

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
In een netwerk hier draaiden de pc's (WinXP) eerst met lokale profielen. Nu staat er een windows 2000 Server bak met een Domein waar ze zich aanmelden. Dit gaat prima, als een domein user zich aanmeldt op de pc wordt er een profiel gemaakt. Alleen op elke pc is nog een oud lokaal profiel met daarin alle instellingen, documenten, mail, bookmarkts enzovoorts van de gebruiker. Hoe kan ik de inhoud van dat profiel overzetten naar 1 specifieke reeds ingelogde domein user?

Dus:
c:\documents and settings\kantoor => oud profiel
c:\documents and settings\ruben => nieuw (domein) profiel

En de inoud van de bovenste wil ik in de onderste krijgen zonder per map alles te checken.

Kan dit?

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inloggen als administrator (domain, anders kun je waarschijnlijk niet schrijven op de profiles share), ga naar System Properties, naar User Profiles. Daar staat een lijst met alle profielen en deze kun je kopieren, en instellen door wie dit profiel gebruikt mag worden (de nieuwe domein gebruiker dus, kies dus DOMAIN\user ipv LOCAL\user).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Van dat oude profiel is die knop "Kopieren naar" disabled. Windows noemt het ook een 'onbekend account'..!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

en gewoon control +c, soms werkt dat wel.

Of gewoon de map in gaan, en dan alle zooi in de map kopieéren en dan zelf de map opnieuw aanmaken? Of is dat ook niet mogelijk.
Slepen misschien?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dan moet je handmatig ownership veranderen achteraf. Alle files in het profiel moeten de gebruiker zelf als owner hebben. En alleen onder 2003 kun je het profiel als administrator een andere owner geven dan admin zelf, zie ook Hoe wijzig ik het "ownership" in W2000 server

En ik vraag me af of het kopieren van een profiel van jantje naar pietje goed gaat, ivm de SID (iirc) die ze hebben.

Burat: kun je het type veranderen (Change type), of is ook die optie grijs?

[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 30-09-2003 11:36 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ok, dan ga ik even met ownership stoeien..

De Change Type button doet het wel, maar kan alleen de optie 'lokaal' kiezen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43
je kunt gewoon gaan naar c:\documents and settings\%username%

alles wat daar instaat kopieeren naar \\servernaam\$profiles\%username%

dit werkt gewoon

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je moet er rekening mee houden dat je ntuser.* niet mee kopieert. want daar staan de sid's in

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43
mutsje schreef op 30 September 2003 @ 11:54:
je moet er rekening mee houden dat je ntuser.* niet mee kopieert. want daar staan de sid's in
that's correct :)

offtopic:
die mutsje moet ook altijd weer de puntjes op de i zetten heb :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als een profiel gekopieerd wordt en de ntuser.* worden meegekopieerd help je het nieuwe profiel omzeep. Het zijn maar kleine details maar als TS gaat scripten en dan x aantal accounts om zeep helpt wordt het opeens een groot detail.
Pagina: 1