Toon posts:

LotR 'mod' voor RTS ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af, bestaan er LotR mods* voor welke bestaande RTS dan ook?
Ik weet wel dat je nu dat War of the Ring hebt (en ook nog iets als 'Battle for Middle-Earth'), maar voor de mensen met een wat mindere pc zou het een uitkomst zijn als er bijvoorbeeld een LotR mod zou zijn voor bijv. StarCraft, of Warcraft 2, of Total Annihilation of whatever.

Ik noem hier misschien niet de meest fantastische games (hoewel...), maar je snapt wel wat ik bedoel.

* Het heeft wel een naam, maar is me ontschoten. Ik bedoel iig een 'mod' die "heel het spel anders maakt" (andere gebouwen, andere units, ander geluid, etc.).

[edit]
Zit ik me net te bedenken: Wat komt er bij kijken als je zoiets zou willen maken? Misschien is het een idee?

Verwijderd

Het woord dat je zoekt is waarschijnlijk 'Total Conversion'. Er zijn spellen die wel het gevoel van LotR hebben: Warcraft III en Total Annihilation: Kingdoms, maar dat is vast niet wat je zoekt. Voor zover ik weet is er nog geen enkele RTS met een LotR setting.

Bij het maken van een eigen mod komt heel wat kijken. Eerst zou je moeten bepalen wel spel je zou willen modden, want het hangt van de modbaarheid van het spel af welke features je kan maken. Daarna zou je toch het een en ander aan kennis moeten beschikken om te begonnen en een team samen te stellen etc.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Het zelf maken is bijna niet mogelijk,... omdat je van alles moet veranderen graphics, combat etc. met een team zou dit misschien wel lukken, maar het gaat zeker tijd innemen.

// Ik zal ff voor je zoeken of ik iets kan vinden, zou bijna zeggen dat er wel iets moet zijn wegens het aantal fans

- Age Of Kings; moet een mod in ontwikkeling hebben
- Civilization III; moet al een werkende hebben

[ Voor 16% gewijzigd door Loadichus op 30-09-2003 11:59 ]

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Zat info. Het is geen mod/tc overigens.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

In de tijden van Red Alert etc had je nog wel wat total conversions. Misschien dat het klimaat voor dit soort zelfbouwsels nu wat minder is :?

Verwijderd

Er is in ieder geval een UMS Warcraft III map, die als setting de battle van Helsmdeep heeft. Bij mijn weten zitten er echter geen custom models in ofzo, maar ik heb hem 1 keer 10 seconden gespeeld, en daarna nooit meer. Niet omdat hij slecht is ofzo, maar dat soort games interesseren me gewoon niet zo veel.

Ik zou ook niet weten waar je hem kan downloaden. Als je op battle.net een tijdje bij de custom games kijkt komt hij vast wel een keer langs.

Verwijderd

Als ik me niet vergis is er een tijd geleden wel iemand bezig geweest met het bouwen van een UT2k3 map van "Helmsdeep". 'K weet niet meer wie dat was, maar dat zag er nice uit.

Verwijderd

Der komt een game aan in het LotR universum.

Battle Middle Earth dacht ik. Was dat niet de nieuwe C&C ?

• _Mithrandir
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Al een hele tijd zijn er een stel mensen bezig met een Lotr mod voor Age of mythology. Op deze website kun je vinden hoever ze zijn :)

http://www.arcanestudios.net/

At dawn on the fifth day look to the east

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties! Ik weet weer even genoeg.

Btw, Google deed het de hele morgen niet bij mij, wellicht had ik daar dezelfde antwoorden kunnen vinden...

Bedankt voor zover!

Oh, wat heb je nodig (qua applicatie) om bijv. nieuwe units te maken voor een RTS? Ik neem aan dat er vaak gebruik wordt gemaakt van ongeveer dezelfde applicaties waarin je models e.d. kunt bouwen.

Verder, landschappen hoeven van mijn part niet echt anders, wel geluiden (zitten bij nieuwe models inbegrepen?) en eventueel gebouwen.
Ik zou graag es wat models oid maken, maar weet niet precies waar ik moet beginnen. 'k Verwacht ook niet dat mijn creaties geweldig worden, maar iig leerzaam.

En idd, welk spel... da's voor mij ook nog even nadenken.

Maar als ik een aantal programma's weet waarin je units/models kunt bouwen ben ik ook al zeer tevreden. Hoe je deze dan weer kunt implementeren in het spel is het 2e. Dat komt dan wel. Da's allemaal nog toekomstpraat... hopelijk blijft dat het niet :)

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor Warcraft 3 is wel een coole mod, genaamd Ring Wars. Iedere speler speelt een ras, zo uit me hoofd: Gonor, Rohan, Fellowship, Shire, Dwarves en Elves aan de goede kant en Mordor, Harrad, Easterlings, Nazgul, Moria en Isengard zijn evil. Iedereen begint met 1 of meerdere kastelen waarbij om de zoveel tijd nieuwe units spawnen.

Die kastelen kun je upgraden zodat je steeds betere en meer units krijgt. Als Mordor begin je bv. met simpele Black Uruk's en Orc Axethrowers, en eindig je met Wyrms (soort van draken) en een paar soorten trolls (zoals cavetrolls).

Je kunt ook verdediging bouwen, en bijna iedereen heeft ook 1 of meerdere grote poorten die je zelf kunt openen en sluiten. Later in het spel krijg je echt gigantische veldslagen met honderden units dus het LotR sfeertje zit er ook wat dat betreft wel goed in :Y) .

Zitten nog wel een paar leuke details in, bv. in de Fellowship zit ook Frodo die de One Ring heeft. De taak van de Fellowship is die naar Mordor te krijgen en Frodo op de Mount Doom te krijgen, maar als een hero van Mordor die ring te pakken krijgt en hem naar Mordor krijgt, krijgt Mordor Sauron en daar kunnen de goeieriken meestal niet om lachen. }) Elk ras heeft dus ook meerdere heroes, Gandalf, Shelob, Tom Bombadil, Treebeard, Sarumon enz.

Eerste keer is het een beetje onoverzichtelijk dus is het wel handig als je ff de tips onder Quest leest. Als je hulp nodig hebt kun je me wel ingame msg'en, me nick is BoemaN-NL.

O.a. te krijgen op http://www.warcraft3files.com/file.info?ID=17996 .
Je hebt trouwens wel Frozen Throne nodig.

Die Helms Deep mod is trouwens niet echt veel soeps imo, in het begin wel grappig maar Rohan wint bijna altijd en veel strategie is er ook niet, wordt dus beetje eentonig. :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Twist op 25-01-2004 16:47 ]

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-10 15:59
Er is een mod uit voor Medieval Total War (officiele site: www.totalwar.com)
Meer info hierover op www.totalwar.org... staat nog wel ergens in het nieuws geloof ik.

Dus met een paar duizen Rohirrim een heuvel afstormen recht op een groepje wargs af :9

Overigens kan he tniet lang duren voordat ook zo'n mod word aangekondigt voor de nieuwste Total War game: Rome: Total War

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-10 19:01
_Mithrandir schreef op 30 september 2003 @ 13:06:
Al een hele tijd zijn er een stel mensen bezig met een Lotr mod voor Age of mythology. Op deze website kun je vinden hoever ze zijn :)

http://www.arcanestudios.net/
Dit project klinkt erg ambitieus en veelbelovend. Ben benieuwd of het wat wordt. Misschien blaast het AOM weer wat nieuw leven in.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Er is ook een stand alone, freeware stratigy project met als basis Lord of the Rings, er is nog niets te downloaden (op wat screenshots na ;)) maar mischien wel interessant om in de gaten te houden :)
http://wildfiregames.com/tla/
Pagina: 1