Toon posts:

Via servicepack voor oud P1 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis heb ik een oud P1 systeem opnieuw geinstalleerd met Windows 98SE. Op het moederbord zitten VIA chips. Is het raadzaam om hier nog even een VIA service pack overheen te doen? Ik heb alleen nieuwe service packs.

Specs:
moederbord FIC PA 2005 met VIA VT825C585VP en VIA VT825C586 chipsets
Pentium S 120mHz
48mB geheugen

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb ook zo'n via pa2005 gehad. En het maakt echt geen drol uit of je die drivers installeert. Als je denkt dat het dan sneller gaat, heb je het mis.

Verwijderd

Topicstarter
Stabiliteit dan?

• Noork
  • Niet online
Volgens mij zijn die drivers/service packs meer voor nieuwere mogelijkheden. Het pa2005 bordje is heel simpeltjes en ondersteunt eigenlijk niks. Het installeren van deze drivers levert geen extra mogelijkheden, snelheid of stabiliteit??? op.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb voor oude VIA bordjes uit het P1 tijdperk nooit drivers geinstalleerd. Dat gaf mij meer problemen dat de standaard windows drivers. Het werkte onder de standaard drivers echt prima.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Via Hyperion (4-in-1) drivers zijn pas nodig vanaf de VP3 (82C597) chipset. De FIC PA-2005 heeft een VP1 chipset en kan prima uit de voeten met de standaard drivers van Win98SE. Evt kun je iirc een IDE driver installeren, maar nodig is het niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Misschien een van de eerste 4in1 gebruiken ? Kijk maar ff op www.viaarena.com en neem een service pack uit de tijd van je mobo.

dikzak

• Noork
  • Niet online
Maak anders eens wat benchmarks zonder en met die drivers en post ze hier. Ik ben ook benieuwd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
dion_b schreef op 30 September 2003 @ 13:52:
Via Hyperion (4-in-1) drivers zijn pas nodig vanaf de VP3 (82C597) chipset. De FIC PA-2005 heeft een VP1 chipset en kan prima uit de voeten met de standaard drivers van Win98SE. Evt kun je iirc een IDE driver installeren, maar nodig is het niet.
VIA (M)VP3 heeft ook de 4in1 nodig, anders ligt zn IRQ routing over de zeik. USB op zo'n ding werkt ook pas nadat je de 4in1 hebt geinstalleerd en aangegeven hebt dat je een VIA controller hebt ipv een unsupported VIA USB controller.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_JGC_ schreef op 01 October 2003 @ 18:11:
[...]

VIA (M)VP3 heeft ook de 4in1 nodig, anders ligt zn IRQ routing over de zeik. USB op zo'n ding werkt ook pas nadat je de 4in1 hebt geinstalleerd en aangegeven hebt dat je een VIA controller hebt ipv een unsupported VIA USB controller.
Ik zei dan ook vanaf ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1