Toon posts:

[Win2K server] Connectie probleem na Ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Windows 2000 server zondag na veel problemen geghost naar een nieuwe partitie op een nieuwe schijf.
Nu heb ik vanaf dat moment problemen met mijn connectie in RRAS naar mijn Wanadoo account.
(Voor de duidelijkheid heb ik wanadoo gebeld maar geen storing in mijn IP range)

Zowel vanaf mijn XP client als de server zelf kan ik niet internetten.

Het probleem bij RRAS demand dialup
Soms kan hij in zijn geheel niet inloggen, en blijft RRAS maar connecten.
Soms ben ik wel geconnect maar is er totaal geen up of downstream data transfer en kan ik dus niet internetten, pingen of andere dingen.

Nadat ik gisteravond een reboot had gedaan was het probleem opgelost en kon ik direct weer internetten, maar vanmorgen was het weer down.

8)7 De server is niet vastgelopen ofzo ......

Het enige dat ik is verandert na de ghost is dat ik een windows update heb gedaan en MS-SQL server heb geinstalleerd.

De wanadoo helpdesk had als advies mijn IP/TCP protocol te deleten en opnieuw te installeren, maar waarom zou dit door de ghost actie verandert zijn ..... :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Update:
Heb gisteren RRAS opnieuw ingesteld, daarna connectie weer goed tot vanmorgen
Nu heb ik de XP machine weer aangesloten direct op de modem, om te checken of het aan de server ligt of aan de modem. Dacht dat de modem misschien niet meer in order was.

Raar is dat de connecties goed gaan nadat ik de modem heb uitgezet, maar vanmorgen was het na een paar minuten alweer raak (Op de server)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wat voor event's krijg je in system / application logs. Ofwel geef eens meer informatie want doet het niet kunnen we hier niet veel mee.

[ Voor 45% gewijzigd door mutsje op 01-10-2003 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De enige event die ik krijg mbt dit onderwerp was:
- Een paar keer dat de credentials niet klopte, dus iedere keer opnieuw ingevult.
- Een paar keer dat er geen reply was van wanadoo .......
- Een paar keer dat er geen reply was van de modem .....

Volgens mij als de verbinding verbroken wordt op een of andere manier, dan is de modem ook meteen van slag en moet ik hem opnieuw uit en aan zetten. Soms help dit, soms niet .....

Raar .....

PS: waar zie je "DOET HET NIET" staan ??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik ondertussen weet waar het probleem ligt.
Gisteren was het nl. bij mijn XP machine weer raak.
Ik zag toen dat mijn processor overtijd draaide en toen ik ging kijken in “Task Manager” zag ik dat SQL server al mijn processor tijd in beslag nam. Dit is dan ook wat op beide computers staat geïnstalleerd.

Daarnaast was mijn internet verbinding als een gek aan het uploaden (1 mb per seconden terwijl ik maar iets van 24 kb up heb).
Toen ik de services van SQL allemaal had verwijderd was alles oké.

Volgens mij is SQL server met de buitenwereld aan het communiceren en geeft op een of andere manier een overload op mijn modem/netwerk waardoor hij disconnect. Daarna is de modem van slag en kan niet meer inbellen voordat ik de modem aan en uit zet.

Klinkt dit enigszins logisch en weet je een oplossing ervoor???
Of een manier waarop ik SQL moet beveiligen, misschien ben ik een optie vergeten.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ik denk dat je de slammer patch moet installeren voor SQL

MS SQL Server homepage

Vreemd dat je wel SQL draait maar niet volledig gepatched bent!

[ Voor 57% gewijzigd door Gunner op 02-10-2003 11:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat er net op, een dag, had alleen getest of de image goed was.
Had SQL het eerst op mijn XP machine geinstalleerd in een testomgeving, maar daar had ik eigenlijk nooit problemen. (Maar die stond ook niet direct met het internet in verbinding maar via de server. Toen ik dus mijn XP machine direct aan het internet had aangesloten kreeg ik hier ok problemen

Ik heb alle security patches en SP gedownload, dus zal vanavond als ik thuis kom alle updates draaien.

SQL server staat momenteel uit ......

Bedankt.
Pagina: 1